Giles

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Noord-Brabant

Giles's trofeeën

  1. Daar ben ik daar nu dus mee bezig Ik stort me nergens in anders was ik wel aan de gang gegaan zonder een bedrijfsplan te schrijven. Maar het valt tegen de prijzen van de concurrent te achterhalen. Je weet immers ook niet exact wat hun kosten zijn, en dus hun marges zijn. Fabricanten van concurrentie importuers laten niks los omtrent prijzen omdat ze allen al een importeur voor NL hebben. Ik weet wat mijn kostprijs is en weet mijn marges. Dit zijn uiterst nette prijzen en hiermee haal ik mooie winsten. Maar zoals gezegd wil alleen weten of dat ik onnodig te weinig vraag. De verkoopprijs van dealers (deze zijn makkelijk op te vragen) zegt dus niets. Heb prijzen van 2 concurrenten maar vindt dit niet objectief genoeg. En zonder Kvk uitreksel krijg je bij concurrenten niets losgepeutert. Hopelijk is mijn vraag zo duidelijker
  2. Hallo frans, Dit topic had ik reeds gelezen, bedankt. Aan al deze zaken heb ik wel gedacht, maar voor mij is de margeberekening een soort controle zodat ik weet binnen welk prijsbereik ik kan werken. Want de productiekosten van alu velgen zijn bij elke fabricant vrijwel gelijk, ongeacht het merk. Uiteraard bepaal ik als importeur hoe ik het merk in de markt zet word en welke status het krijgt. Vaak maakt schaalvoordeel hier het verschil. Ik ben een jong bedrijf, nog relatief klein en wil bij het benaderen van potentiele klanten geen flater slaan door met lachwekkende hoge of nog erger, lage bedragen aan te komen (zakken kan altijd, stijgen moeilijker). En enorme voorraaden aanleggen is een kostenpost die niet te realiseren is de eerste paar jaar. Men levert enkel vanaf 20ft containers (35.000 Euro). Ik wil weten wat de norm is en hoe ver ik kan zakken en stijgen zodat ik nog marktconforme prijzen hanteer. Het is haast ondoenlijk om achter het margebedrag van de concurrent te komen dus probeer ik achter het gemiddelde van de concurrentie markt te komen zodoende vraag ik hier wat de gemiddelde marge is voor importuers van dit product. Jullie advies is welkom. bvd Giles
  3. Beste deskundigen, Ik heb een vraag voor het berekenen van de marges voor het financieel plan. Wat zijn over het algemeen de marges voor een importeur op de netto kostprijs die men betaalt in China? Ik bespeel het middensegment van de markt. Dus niet budget en niet premium maar zet de producten toch exclusief in de markt Ik heb begrepen dat dealers normaliter 35% marges pakken op de brutoprijzen van Importeurs. Ik betaal voor de producten die ik invoer gemiddeld 70 Euro incl. zeetransport en inklaren en excl. BTW. De consumenteprijs ligt voor dit product op gemiddeld 150 Euro incl. BTW bvd Giles
  4. Beste Leden, Een onderwerp wat al veel ter sprake is geweest maar er bestaat bij mij nog onduidelijkheid over de BTW omtrent dit onderwerp. Ben nog student maar heb me ingeschreven bij de KvK met een ondernemingsidee in het vooruitzicht. Onlangs heb ik enkele samples besteld uit China twv 270 USD FOB. Een koopje dacht ik, totdat ik uiteindelijk de producten op ging halen bij de expititeur en de inklaringskosten, invoerrechten e.d. moest betalen van 315 Euro. Uiteindelijk was ik dus ruim 530 Euro kwijt voordat ik de producten thuis had. Afijn, dat geeft niet omdat het samples zijn en ik veel geleerd heb. De samples wil ik echter nog wel verkopen. De marktprijs is 650 Euro. Ik heb over zowel de geimporteerde producten als de diensten van de expediteur nog geen BTW betaald omdat deze een zogenaamde'"nul" tarief heeft gehanteert. Vraag 1: - Hoe gaat het betalen van BTW in zijn werk? Moet ik deze nog betalen en zoja wanneer? Vraag 2: - Moet ik de klant dus 19% extra bereken op de 530 Euro om kiet te spelen? Als ik geen winst over dit product maak, hoef ik ook geen winstbelasting te betalen lijkt me. Vraag 3: - Moet ik BTW altijd doorberekenen aan zowel een particuliere als een zakelijk klant? Vraag 4: - Wanneer kan ik uberhaupt btw terugvragen van de belasting? Einde van de maand? Nadere toelichting: Ik heb geen sample-factuur en met bedrijfsgegevens betaald dus kan de samples gewoon doorverkopen. Nu lees ik op het forum dat je indien je BTW betaald hebt bij invoeren (heb ik dus niet), dit bij het aangeven van je bealstingaangifte kunt terug vragen. Hoef je als bedrijf zijnde dus nooit BTW te betalen? M.a.w. hoeven alleen particulieren BTW te betalen? bvd Giles
  5. Ok, dank jullie beide. De bedrijven hanteren ook acceptabele bedragen? Ik heb al vaker geimporteerd maar krijg vaak het gevoel dat me een oor aange****d wordt bij het inklaren hier in de haven. Op de factuur staan dan 5x administratieve kosten onder diverse benamingen. En als ik dan om een verklaring vraag dan is het vaak een verhaal waar je geen touw aan vast kunt knopen. Wat mogen uberhaupt de kosten zijn bij het inklaren van een container? Dus los gezien van de BTW en invoerechten. De container hoeft dus niet gelost te worden. bvd
  6. Beste, Door het enrome aanbod van DHL, TNT en nog honderden kleinere transporteurs weet ik niet meer wat een acceptabel bedrag is om 20ft containers te laten transporten. Wie kan me een goede, snelle, betrouwbare en vooral betaalbare transporteur adviseren die zeetransporten regelt vanuit de havens van Bangkok en Shanghai naar Rotterdam en desgewenst ook het inklaren en alle formalitieten voor zich neemt. bvd Giles
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.