hallo!

ik ben mede eigenaar van een hartstikke leuke webwinkel (www.noords.nl). Onze webwinkel is goed bekend, we hebben een redelijk groot klantenbestand, veel positieve reacties, maar toch... Hoe laat ik ons ECHT opvallen tussen alle andere shops. Ik denk dat wij absoluut een op zichzelfstaand concept hebben, maar vind het erg moeilijk om dat goed naar voren te brengen. Ik ben altijd een beetje huiverig voor teveel persberichten en het gevoel onze shop op te dringen aan de bladen. Het is echter wel frustrerend als ik dan de maand erop een van onze concurrenten wel in het betreffende magazine zie staan! Wat is een goede strategie om de media te benaderen voor eventuele free publicity?

p.s. wij hebben een samenwerkingsverband met een groot woonblad en worden met producten geplaatst in een aantal bladen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20534-free-publicity/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Men kan nooit té veel publiciteit hebben. Als julie de kans krijgen om aan de naambekendheid te werken, dan doen jullie dat gewoon.

Gratis publiciteit hangt van de situatie af. Als het blad nood heeft aan opvulling en ze vinden jullie tekst en shop aantrekkelijk genoeg, dan zal deze opgenomen worden. Betreft de look van jullie design, zitten jullie al heel goed.

Zo krijg ik via een aantal van mijn websites regelmatig gerichte teksten binnen van bedrijven. Ik vind het zeker niet storend, en bij geen opname kan ik ze verwijzen naar andere mogelijkheden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20534-free-publicity/#findComment-206442
Delen op andere sites

• 0

Als je zelf vindt dat je een leuke webwinkel hebt met leuke producten, zet dan vooral je schroom opzij! Je valt redacties niet lastig met persberichten of voorstellen voor publicatie, in vele gevallen doe je ze er een plezier mee.

Waar ze wel gek van worden zijn al die standaard-berichtjes die ze binnen krijgen. Dat geeft het gevoel gespamd te worden (ik spreek uit ervaring) en je kunt er vaak geen bal mee.

Maar een leuke actie waar ook de lezers van het blad wat aan hebben is vrijwel altijd welkom. Ga eens praten over een gezamenlijke actie, bijvoorbeeld een (exclusieve) lezersaanbieding. Het is sowieso goed om op den duur een goed bestand met journalisten/redacteuren te hebben en die ook goed te onderhouden.

O ja: ik moet wel even bezwaar maken tegen de term 'free publicity'. Dat bestaat namelijk niet. Publiciteit kost altijd geld en tijd.

Succes!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20534-free-publicity/#findComment-206449
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar