• 0

Startkapitaal welke grootboek-rekening

Beste,

 

Toen ik mijn BV opstartte, heb ik uiteraard een startkapitaal gestort (18K),

Alleen op welke grootboekrekening moet ik dit boeken? Op dit moment heb ik deze staan op 5510 Opening balance.

Deze heb ik ingevoerd via mijn bankboek.

 

Toen heb ik wat inkomsten ontvangen, en heb ik de 18K terug naar mijn prive rekening geboekt.

Alleen op welke rekening moet ik deze inboeken? Deze heb ik op dit moment ingevoerd via mijn bankboek op 6500 Rek cour DGA.

 

Is dit correct? Of moeten deze op dezelfde rekening komen te staan? of hoe?

 

Bedankt,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zal ongetwijfeld wel ergens een rekening Aandelenkapitaal in het rekeningschema voorkomen; evenals een rekening Privé opnamen (DGA) oid. Dat zijn de rekeningen die je moet gebruiken.

 

De nummers die je geeft zeggen me natuurlijk niets zonder dat ik een rekeningschema voor me zie. Ik neem bovendien maar aan dat er nog een voorloop nul voor hoort te staan; althans dat de rekeningen voorkomen in rubriek 0 (ergo je hebt kennelijk een schema met minstens 5 cijfers per rekening).

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.