• 0

Naamsbekendheid bestaande onderneming

Ik zit met een probleem. Eigenlijk niet zozeer ik alleen maar mijn onderneming.

 

11 januari 2009 zijn we begonnen met een website. De eerste tijd ging het heel erg goed. We draaide mooie omzet en de groein van het aantal bezoekers liep mooi door. Maar de laatste tijd is dit erg gestagneerd. De omzet blijft gelijk en ook het aantal bezoekers wil niet echt klimmen.

 

We zijn dus haastig opzoek naar mogelijkheden om de bezoeker aantallen te verhogen. Het geen wat wij bieden is namelijk dusdanig "uniek" in NL, dat het zou moeten verkopen. Het verkoopt ook goed, alleen door het geringe bereik, blijft de omzet ook laag.

 

Inmiddels hebben we een actie met een website, die 24/7 op de frontpage een banner hebben staan naar ons. Hier komen slechts 25 bezoekers per dag uit. De eigenaar van de site zegt dat per maand de site 70.000-90.000 unieke bezoekers heeft. 25 per dag is dan natuurlijk erg laag.

 

Mijn vraag hier is het volgende:

 

Heeft iemand tips/ideen om de naamsbekendheid te vergroten. Een radio reclame is leuk, maar kost al snel €10.000 euro. De vaag blijft dan ook, of het wel nut heeft.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ibood e.d. doen ongeveer het zelfde wat wij doen. Naamsbekendheid halen middels andere forums e.d. Het nadeel nu is dat Ibood een investeerder achter zich heeft en ik een Ajax rekening :P

Ibood e.d. doen veel meer met bezoekersinteractie dan jullie. Er wordt door jullie alleen maar een RSS feed en mailinglijst gebruikt terwijl er blijkbaar ook nog vele andere methodes zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als alternatief voor de reclamebanner die je nu hebt, zou je eens kunnen kijken bij www.socotoko.nl, als ik het goed heb, betaal je daar alleen voor reclame als iemand ook daadwerkelijk bij je koopt. (lijkt een beetje op adwords, maar mooier & specifieker afgestemd op wat jij wilt als adverteerder of wat de site/blogeigenaar wil plaatsen).

 

Daarnaast sluit ik me aan bij één van de vorige schrijvers die je aanraadt om te gaan bloggen - het schrijven van inhoudeljke artikeltjes maakt je heel veel beter vindbaar. Bovendien word je dan ongemerkt een 'expert' (conform het aloude gezegde "wie schrijft die blijft") in de ogen van potentiele klanten én van allerlei media. En vanaf dat moment kun je verzoeken om interviews verwachten ;-). Om dat te bereiken is het overigens wel van belang dat je inhoudelijk interessante dingen schrijft, en geen blogposts die pure reclame zijn voor je site, dan werkt het niet. Als je meer wilt weten over de kracht van het schrijven t.b.v. het aantrekken van klanten, dan nodig ik je graag uit om mijn gratis mini eboekje hierover aan te vragen. Dat gaat hier specifiek over. Succes ermee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.