• 0

Forum idee

Zoals wellicht bekend heb ik een normale website voor mijn coachingsbureau. Ik ben pas een maand life en nog zoekende op het gebied van marketing en sales, druk bezig met klantwerving. Ook ben ik nog druk bezig met de juiste klantpropositie: welke specifieke doelgroepen wil ik bedienen, wat is dan precies mijn aanbod, hoe verwoord ik dat het beste. Enfin, dit loopt en zal wel even duren eer de basis naar mijn zin is.

 

Waar ik echter achter kom, is dat de markt voor coaching best wel verschuift of uitbreidt naar offline coaching. Dus naast face-to-face coaching, groepscoaching en telefonische coaching, ook email coaching en forum coaching. Hoewel ik persoonlijk vind dat offline coachen moeilijker is en in veel gevallen minder effectief, zit hier wel een stuk marktaandeel dat aantrekkelijk is. Ik kan veel meer mensen bereiken omdat afstand geen rol meer speelt en de drempel is voor veel mensen lager omdat ze niet tegenover iemand zitten die ze 'moreel onder druk zet'.

 

Betreffende forum coaching heb ik wat vragen die hopelijk in dit forum deel thuishouden. Ik zal eerst toelichten hoe ik dit zou willen inrichten. Een forum, gratis of via abonnement, met daarop categoriën voor soorten begeleidingsvragen. Optie om diepgaander email coaching tegen betaling aan te vragen, en een verwijzing naar online coaching. Om de forum kosten, tijdsbesteding en effort terug te verdienen een donatieknop toevoegen op het forum.

 

Mijn vragen zijn nu:

- Kennen jullie een dergelijk insteek al, voorbeelden?

- Zien jullie grote voor- en/of nadelen? Zie ik iets over het hoofd?

- Is het ontvangen van donaties te doen op de eenmanszaak of beter in een andere constructie?

- Welke producten/diensten zijn voorhanden voor donaties? Hoe regel ik dat het beste?

 

Thanks in advance.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

...

Mijn vragen zijn nu:

- Kennen jullie een dergelijk insteek al, voorbeelden?

 

 

Gratis: http://www.stevepavlina.com/forums/

 

- Zien jullie grote voor- en/of nadelen? Zie ik iets over het hoofd?

 

Een forum is voor meningsuitwisseling uitermate geschikt (zie HL ;D). Voor coaching? Mmmm.... zie bovenstaande site, dat werkt prima maar zou vermoedelijk niet werken met betaling. Wel hangt er een PayPal donation button. Steve P zelf coacht trouwens niet via het forum.

 

Daarnaast moet je sowieso oppassen met forums, niets is zo triest als een prachtig forum zonder activiteit. Ik zou eerst maar eens gaan bloggen en daar heel veel reacties krijgen, en dan is er wellicht een forumbehoefte. Niet eerder.

 

- Is het ontvangen van donaties te doen op de eenmanszaak of beter in een andere constructie?

- Welke producten/diensten zijn voorhanden voor donaties? Hoe regel ik dat het beste?

 

Paypal, of zo? Het zijn inkomsten, dus wel via je zakelijke rekening laten lopen.

 

Ik zou zo'n forum zelf niet willen voor mijn coachingsactiviteiten, mede omdat ik face to face of telefonische coaching meestal effectiever vind. Maar ik doe ook andere dingen behalve coaching.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een jaar geleden ook zoiets willen doen met een forum.

 

Het nadeel van alleen op schrift vind ik dat emoties verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.

Het echte gevoel en/of lichaamstaal komt niet altijd goed naar voren.

 

De insteek was om voor elke cliënt een kleine vergoeding te vragen van ongeveer een paar euro of een soort lidmaatschap van 20 euro per jaar. Geen idee of dat echt werkt. Ik ben er ook niet mee verder gegaan.

 

Wat ik wel een hele goede methode vind is online coachen via Skype of MSN met een webcam erbij. Voordeel van Face to Face en het voordeel van op elke gewenste locatie te kunnen coachen en gecoacht te worden.

 

Je hebt dan gelijk je bereik ontzettend vergroot. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten kun je "even" via de webcam en telefoon contact maken. Ik zie daar een grote markt voor.

 

Stel mijn bedrijf heeft potentie en het zal gaan groeien wil ik hier veel gebruik van gaan maken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.