• 0

Donaties in de vorm van uren/producten

Hi,

 

Ik ben webontwikkelaar en heb het afgelopen jaar een tweetal websites, inclusief CMS, gedoneerd aan erkende goede doelen.

 

Naast de productprijs van het CMS heb ik ook de nodige uren gemaakt.

 

Kan ik hier, belastingtechnisch, nog iets mee?

 

Mvgr,

Ivor

NetJam.nl - One stop webbureau - web marketing, web development, SEO, SEM, web concepten, web sites
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanuit welke positie heb je die gift gedaan (BV, eenmanszaak)?

 

De uren kun je in principe niets mee: Als je daar een bedrag aan zou willen hangen, zou je dat bedrag eerst tot je omzet moeten rekenen.

 

De kosten van het CMS systeem is afhankelijk van de feiten en omstandigheden: is het inderdaad een gift (in beginsel prive) of is er sprake van een bedrijfsgebonden uitgave, dus zakelijk kosten (sponsoring, o.i.d.).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hi Ronaldinho,

 

Deze gift is gedaan vanuit een eenmanszaak, als zakelijke gift (ik heb op zich geen persoonlijke relatie met de stichtingen). Je kunt het dus inderdaad zien als sponsoring.

 

 

 

NetJam.nl - One stop webbureau - web marketing, web development, SEO, SEM, web concepten, web sites
Link naar reactie
  • 0

Tja, formeel is de vraag vanuit fiscaal oogpunt niet of je privé iets met die stichtingen hebt, maar of je zakelijk iets met die stichtingen hebt. Alles wat er tussenin valt, is dus privé, niet zakelijk (althans, volgens de belastingdienst).

 

Een daadwerkelijke gift is privé. Onder omstandigheden is dan de normale giftenaftrek, incl. drempel, mogelijk. Er kunnen echter zakelijke belangen zijn, bijvoorbeeld wanneer weigering van een bijdrage aan een lokaal initiatief commercieel niet zo handig is. Dan is aftrek in de onderneming mogelijk, maar dit is vaak wel lastig aantoonbaar. Sponsoring is ook een mogelijkheid, maar bij sponsoring is er een tegenprestatie: meestal in de vorm van de naam die ergens wordt vermeld, etc.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.