Ik heb op een andere plek in dit forum al verteld dat ik aan het proberen ben om een bepaalde soort cosmetica te importeren vanuit Canada. Alles is rond, behalve de poductaansprakelijkheidsverzekering. Als iemand die van mij dat product koopt en gebruikt en deze persoon krijgt klachten/schade dan ben ik als importeur aansprakelijk. Dat is alleen zo als je het buiten de EU vandaan haalt.
Dus ik wil dat verzekeren, maar dat lukt me niet. Of de premie is in verhouding erg hoog (zoveel omzet verwacht ik in eerste instantie niet) of ze willen het sowieso niet verzekeren.
Nu kreeg ik van een verzekeraar de tip om het als volgt te regelen:
Ik spreek af met de leverancier in Canada dat ik evt. claims naar hun mag doorsturen. Dit moet dan in een zgn. vrijwaringsovereenkomst geregeld worden.
Ook moet ik hun dan een bewijs vragen van hun verzekering, om te voorkomen dat zij failliet gaan na die claim en ik het alsnog zelf mag betalen.
Ik denk dat zij dit best wel willen doen, want zij zeggen dat ze slechts 1 keer een claim hebben gehad en die kon afgewend worden, doordat de gebruiker het product aantoonbaar niet juist had gebruikt.
Heeft iemand ervaring met zo'n vrijwaringsovereenkomst en kan iemand mij uitleggen of dit handig is om te doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jecrvali
jecrvali
Ik heb op een andere plek in dit forum al verteld dat ik aan het proberen ben om een bepaalde soort cosmetica te importeren vanuit Canada. Alles is rond, behalve de poductaansprakelijkheidsverzekering. Als iemand die van mij dat product koopt en gebruikt en deze persoon krijgt klachten/schade dan ben ik als importeur aansprakelijk. Dat is alleen zo als je het buiten de EU vandaan haalt.
Dus ik wil dat verzekeren, maar dat lukt me niet. Of de premie is in verhouding erg hoog (zoveel omzet verwacht ik in eerste instantie niet) of ze willen het sowieso niet verzekeren.
Nu kreeg ik van een verzekeraar de tip om het als volgt te regelen:
Ik spreek af met de leverancier in Canada dat ik evt. claims naar hun mag doorsturen. Dit moet dan in een zgn. vrijwaringsovereenkomst geregeld worden.
Ook moet ik hun dan een bewijs vragen van hun verzekering, om te voorkomen dat zij failliet gaan na die claim en ik het alsnog zelf mag betalen.
Ik denk dat zij dit best wel willen doen, want zij zeggen dat ze slechts 1 keer een claim hebben gehad en die kon afgewend worden, doordat de gebruiker het product aantoonbaar niet juist had gebruikt.
Heeft iemand ervaring met zo'n vrijwaringsovereenkomst en kan iemand mij uitleggen of dit handig is om te doen?
Vast bedankt voor je antwoord.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21285-wat-houdt-een-vrijwaringsovereenkomst-in/Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag