• 0

Beheermaatschappij

Goedemorgen,

 

Allereerst wil ik zeggen wat een fantastisch forum. Net een member maar nu al dingen gelezen waar ik al langer antwoord op zocht.

 

Waarschijnlijk staat mij vraag er al tussen maar stel hem toch:

Met 3 andere collega's gaan wij een bv oprichten, echter op advies van onze accountant zullen wij eerst alle drie een beheermaatschappij oprichtten. Vanuit deze beheermaatschappijen zullen wij dan een managementfactuur per maand sturen aan de BV waar wij met zijn drieen aandeelhouder in zijn.

 

Nu heb ik zelf op dit moment al een eenmanzaak en is mijn vraag:

Wat zijn de voor- en nadelen van het oprichten van een beheermaatschappij anders dan het vervallen van startersaftrek?

 

Daarnaast wil ik mijn eenmanszaak aanhouden om regionaal werkzaamheden te verrichten, kan dit?

 

Bedankt vast voor jullie reacties,

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel Hartkamp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De voor- en nadelen van een BV tenopzichte van een eenmanszaak (of VOF) zijn hier al vaak aan de orde gekomen, net als wel of geen holding boven de werkmij. Dus neem even de tijd om dit door te lezen.

 

Je kunt naast een BV ook een eenmanszaak hebben. Of je dan nog gebruik kunt maken van de ondernemersfaciliteiten in de IB is de vraag. Daarvoor moet je immers aan het urencriterium voldoen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.