• 0

Gratis brochure

Omschrijving van je concept:

Graag zou ik een brochure uitbrengen in een bepaalde regio. Deze brochure is gratis verkrijgbaar op vele plekken binnen een regio. De brochure zou ik graag heel breed op willen zetten met categoriën zoals: wonen, sport, cultuurm natuur, met kinderen, theater, etc

 

De adverteerders betalen de brochure uiteindelijk.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben op pad geweest en veel bedrijven benaderd. Reacties die ik krijg te horen zijn 'advertentie budget is op' of 'wij zien graag eerst een exemplaar op de markt voordat wij mee doen'.

 

Daarnaast heb ik een folder met informatie laten drukken en een dummy laten maken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil vooral voor de toerist (denk aan een gratis stadsplattegrond die ik wil toevoegen) een boekje ontwerpen waar alles in staat van een bepaalde regio. De inwoners hebben er ook zeker iets aan, denk aan adverteerders met aanbiedingen, prijsvragen etc.

 

Een complete brochure, een brede doelgroep en zeer informatief!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande concepten zijn toegesplitst op een hele kleine doelgroep en bevatten alleen maar cultuur.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik krijg het dus niet echt van de grond. Wel denk ik dat er uiteindelijk interesse is vanuit de bedrijven in de regio. Het probleem is echter dat ik geen 4000 a 5000 euro kan investeren in deze tijden.

 

Op welke manieren is zoiets makkelijker of beter van de grond te krijgen? Hoe zouden jullie te werk gaan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Been there, done that. Bedenk eens goed wat je toegevoegde waarde is voor de adverteerders. Dat zijn tenslotte je enige betalende klanten. Zo algemeen als je het nu stelt is het niet echt een succesvol plan om het simpel te zeggen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Mooi, zelfs je tariefsvoering lijkt op die van ons toentertijd ;) Tsja, ik geloof niet zo erg meer in dit soort dingen. Het kost een hoop moeite, werk en geld. Constant. Dus je moet een constante stroom van inkomsten gaan opzetten en geen tegenslagen hebben. De marge is met de beperkte advertentietarieven relatief klein meestal tenzij je er weer zoveel in gaat knallen dat het weer een niet interessant boekje wordt.

 

De term is trouwens toch eerder magazine dan brochure? Bij brochure denk ik aan een productcatalogus e.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Daar zit nou net het probleem. Ze ervaren de prijs als hoog, krijgen maar een heel klein stukje ruimte, etc. Altijd proberen om meer te leveren dan verwacht, dat wordt op die manier erg lastig!

 

Er zijn zoveel van dit soort advertentiemogelijkheden. Waarom denk je dat iedereen zit te springen om er in te staan? Zeker als het een nieuw initiatief is wat niet echt bekend is?

 

Investeerders lijkt me niet handig, wellicht wat barteren, dat zie ik nog wel zitten. Denk aan: Jullie lunchen regelmatig voor nop bij een eetcafé wat van jullie een advertentieruimte krijgt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ooit een blauwe maandag zo'n boekje vol zien te krijgen met advertenties. Mijn ervaring is dat je wel van heel goede huize moet komen om dat vol te krijgen.

Meest gehoorde argumenten:

- te duur

- gemeentegids staat hetzelfde in.

- mensen kijken tegenwoordig op internet.

- je bent nummer zoveel al, rot op uit mijn zaak!

 

Het beste verkocht ik aan grow- en coffeeshops. Die maakte het allemaal niet uit. Paginaatje doen, heren? Even hier een krabbeltje.

 

Waarom wil volgens jou iedereen erin staan als het boekje gelezen wordt? Welk voordeel geeft dit boekje, dat bedoelt is voor toeristen, aan de plaatselijke slager of loodgieter?

 

Als ik jou was zou ik het plan nog eens onder de loep nemen.

 

edit: Je krijgt ook verloop in je adverteerders, hoe denkt je dat gat na verloop van tijd te gaan dichten? Je bent zo in je regio door de bedrijven heen.

 

Geluk!

 

Ferry

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.