• 0

Import uit China, btw?

Mijn broertje is van plan om in zijn vrije tijd een webshop te runnen, dus puur voor 'voor erbij'.

Hij wilt zijn producten kopen van een (erg grote) webshop uit China.

Vandaag heeft hij wat 'test-exemplaren' ontvangen, echter zat hier geen factuur bij.

 

Bij het verkopen van je producten ben je in Nederland verplicht 19% toe te voegen aan de netto prijs, echter hoe zit het bij het inkopen uit China?

Stel hij heeft EUR 100,- betaald voor zijn producten en wilt het weer verkopen voor EUR 140,- (exclusief BTW), dan betaald zijn klant natuurlijk EUR 140,- * 1.19. Vervolgens moet mijn broertje 19% afdragen aan de belastingdienst. Echter die EUR 100,- kan hij daar nog wat van aftrekken, of moet hij daar over ook nog belasting betalen.

 

Dank voor alle hulp :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Saban: volgens mij hoef je op een bedrag van 100 euro helemaal geen BTW te betalen. Ben er niet zeker van, maar ik weet dat als ik vanuit de VS naar Nederland vlieg, ik op Schiphol door het poortje met "nothing to declare" mag lopen als ik niet voor meer dan 430 euro aan spullen heb gekocht. Eigenlijk klinkt dit ook weer onlogisch, omdat je dan je te importeren spullen zou kunnen opdelen in pakketten van maximaal 430 euro aan waarde, zolang de verzendkosten dan niet hoger zijn dan de BTW die anders zou moeten betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.