• 0

Probleem Omzetbelasting op balans

Hallo,

 

Ik heb een probleem met de post "Omzetbelasting betaald" welke aan de Credit kant staat van mijn balans (zie bijlage)

Daar staat nu het hele bedrag van de omzetbelasting welke is betaald ipv van de nog te betalen omzetbelasting van het laatste kwartaal. (althans dat zou volgens mij zo moeten zijn)

 

Mijn boekhouder die mij altijd hielp is helaas vorig jaar overleden en kan ik het niet meer vragen. :(

 

Ik zou dit graag willen corrigeren in ons boekhoudpakket maar weet even niet hoe.

Met name ook om het correct in de belastingdienst software ( aangifte inkomsten belasting) te zetten levert nu problemen op.

 

De belasting die nu credit staat (zie dus bijlage) is het totaal van 4 termijnen (4e kwartaal van vorig jaar, en 1e 3 kwartalen van dit jaar) dat bedrag klopt en is betaald.

 

Alvast bedankt,

 

Groeten Atlas

 

 

 

balansvoorbeeld.thumb.jpg.1b775db477664d9004b33820b0bf037b.jpg

balansvoorbeeld.thumb.jpg.1b775db477664d9004b33820b0bf037b.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Atals1,

 

Jouw post in de balans lijkt mij een saldo van de af te dragen BTW, de voorbelasting en de afgedragen BTW, inclusief je openingsbalans.

 

Dit bedrag moet je in de aangifte als schuld opnemen. De software zal dan daarna vragen wat je laatste aangifte is geweest, laten we even gemakshalve 3300€ te betalen nemen. Dan zal de software daarna vragen wat het verschil is. Daar geef je aan wat er nog moet worden aangegeven. Let op, dit is niet je suppletie aangifte!

 

Aan de hand van je herberekening van de aan te geven BTW van het boekjaar, weet jij wat je suppletie is en waardoor deze is ontstaan. Door een aansluiting in je balans te maken, weet je ook welke aangifte (laatste periode(s) en eventueel suppleties oudere boekjaren) er in de balans moeten staan.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Ok. Bedankt Sander voor je snelle reactie!

 

>>Jouw post in de balans lijkt mij een saldo van de af te dragen BTW, de voorbelasting en de afgedragen BTW, inclusief je openingsbalans.

 

Dat klopt helemaal wat je schrijft.

 

Dus resume:

In de "inkomsten belasting software" voer ik het gewoon in als schuld begrijp ik, en de verschuldigde omzetbelasting laatste kwartaal (dat bedrag weet ik) voer ik dan in bij omzetbelasting. Dan klopt alles weer in het aangifte programma.

 

Heb ik het zo goed?

 

Groet Hans / Atlas

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Als je balans totaal gelijk is aan je laatste aangifte dan kan je gewoon het totaal invullen in de software en bij de toelichting ('opent' zich daaronder) geef je aan wat je laatste aangifte is geweest.

 

Mocht er dus een verschil in je balanstotaal en je aangifte zitten, dan heb je te maken met een suppletie en moet je in de software aangeven wat je nog moet corrigeren.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.