• 0

Beperkingen voor gebruik software verschilt per land, mag dit?

Ik heb een vraag waar het antwoord heel moeilijk op te vinden is.

 

Ik ben al enige tijd bezig met de aanschaf van software van adobe als studentondernemer. er zijn verschillende pakketten beschikbaar en allemaal behoorlijk aan de prijs. Nu was ik al bekend met het feit dat er enorme prijsverschillen zijn tussen bijvoorbeeld Amerika en Europa, dit kan oplopen tot enkele honderden euro's verschil in het nadeel van de Europeanen.

 

Hoewel Adobe er geheimzinnig over doet is het goed mogelijk om vanuit Amerika deze software te laten overkomen (ik ben nog stees op zoek naar een betrouwbaar kanaal) er wordt dan geen verder ondersteuning worden gegeven door adobe europa.

 

Maar is is nog meer verschil

 

recent viel mijn oog op een campagne van adobe zelf op internet. Hier werd gesteld dat de studentenversies van adobe commercieel kunnen worden gebruikt en na afloop van de studietijd kunnen worden geupgrade naar nieuwere versies.

 

Ik ben student(ondernemer)!

 

maar na nog eens een blik te nemen op de nederlandse adobe site en een andere site van adobe bleek het net wat anders in elkaar te zitten.

 

Can a Student Edition also be used for commercial purposes?

 

In North America, Student Edition software can be used for commercial purposes. Outside North America, Student Edition software is for noncommercial purposes only.

 

Mijn vraag is mag dit zomaar? kan een fabrikant dergelijk ingrijpende verschillen maken in de gebruiksvoorwaarden per regio? buiten het feit dat ik al heel veel meer betaal in Europa wordt mijn studentenversie A)waardeloos na mijn studietijd omdat ik niet kan upgraden en/of commericieel wil gebruiken, B) ik kan het nu niet commercieel gebruiken. Het verschil tussen mij en mij studentconcullega's is dus immens.

 

Nu heb ik er geen probleem mee om de volle mep te betalen maar ik vindt het verschil nu wel erg groot. Het idiote is dat als ik nu een deel van mijn studie en werk verplaatst naar Noord Amerika, ik daar de software koop en commercieel gebruik er niets aan de hand is. Echter als ik het vliegtuig pak naar Holland dan is mijn software opeens waardeloos geworden.

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening of juridische onderbouwing van dergelijk constructies.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Mijn vraag is mag dit zomaar?

Ja: wanneer je een softwarepakket koopt, ga je een overeenkomst aan op grond waarvan je een gebruiksrecht verkrijgt. De voorwaarden van dat gebruiksrecht maken onderdeel uit van die overeenkomst en vallen onder de contractsvrijheid, dus Adobe is vrij dit soort voorwaarden op te nemen en jij bent vrij die overeenkomst wel of niet aan te gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.