• 0

relatiebeding vraag

Geachte forumbezoekers,

 

Ik ben van plan samen met een collega een bv te starten (vergelijkbare dienst als huidige werkgever), echter wij hebben beide een relatiebeding in ons contract. Letterlijk staat er:

 

'Zonder schriftelijke toestemming staat het de werknemer niet vrij om tijdens en binnen één jaar na het einde van de arbeidsovereenkomst ten behoeve van relaties van (naam bv) of enige aan haar gelieerde vennootschappen op enigerlei wijze, direct dan wel indirect, zelfstandig of krachtens arbeidsovereenkomst activiteiten, diensten en/of werkzaamheden te verrichten, die vergelijkbaar zijn met de (voorgenomen) activiteiten van de vennootschappen waarbinnen werknemer werkzaam is of is geweest, dan wel met die relaties contact te hebben over dit soort activiteiten of daarbij betrokken te zijn'

 

Nu heb ik hier een vraag over. Onze werkgever is een landelijk bedrijf, echter de regio waarin wij werken is scherp afgebakend (provincie). Met relaties buiten onze regio hebben wij geen enkel contact. Dit contact verloopt via andere werknemers. Ik heb op dit forum gekeken naar een antwoord, echter of het relatiebeding regiogebonden is kon ik niet vinden.

 

Geldt het beding alleen voor onze regio, of voor het gehele verzorgingsgebied van onze werkgever?

 

Alvast bedankt voor eventuele reakties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Uit de tekst volgt duidelijk dat het beding niet beperkt is tot de relaties waar jullie zelf contact mee hebben (gehad). Ik denk echter dat een rechter - desgevraagd - het beding mogelijk zal willen wijzigen zodat het alleen op 'jullie' relaties betrekking zal hebben.

 

Dat lijkt me ook de juiste insteek voor onderhandeling met de werkgever.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.