• 0

wat vinden jullie van mijn website (webshop strijkinstrumenten)

Hi guys,

 

Ik zie hier een topic over het beoordelen van websites. Mijn website is opgebouwd volgens een OcCommerce template en daarna enigszins aangepast. Laatste tijd ben ik ten behoeve van de vindbaarheid aan het overwegen de website te laten herbouwen naar een ander pakket dan OsCommerce, omdat dat vindbaarder en flexibeler zou kunnen zijn, ook heb ik een mooie nieuwe huisstijl, die ik nu niet op mijn website kan laten zien:

 

www.vioolspelen.nl

 

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden (op elk gebied: dus gebruiksvriendelijkheid, leesbaarheid, sfeer, vertrouwen, vindbaarheid etc etc etc).

 

Alvast bedankt!

 

edit: titel iets uitgebreid

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu snap ik inderdaad wat meer wat je bedoelt, René, het is inderdaad een gemengde site en ik zit af en toe best te puzzelen hoe alle drie de doelgroepen zich aangesproken kunnen voelen door de site. Wel wil ik alledrie de doelgroepen blijven bedienen, omdat de markt anders gewoon net wat te klein is.

 

Overigens is het wel te combineren, er zijn klanten die les van mij hebben, bij mij thuis één of meerdere mooie instrumenten hebben gekocht en zo nu en dan wat toebehoren of bladmuziek via de website bestellen. Ook heb ik klanten die bijv. één dure viool kopen en een wat voordeligere altviool 'om af en toe eens van rol te kunnen wisselen in een strijkkwartet'. Ook in de doelgroep is het vaak gemixt en dat is heel leuk, maar wel lastig voor de focus.

 

Ik heb zeker gedacht over meerdere sites, maar dat is vaak ook meer onderhoud, meer kosten, meer tijd etc. Vandaar dat ik het in één probeer te 'proppen'.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

beste Zlata

Omdat violen gemaakt worden in prijs van € 100 tot ik meen iets van € 30.000, is het heel belangrijk dat je je produkt goed positioneert. Je klant, dat zal meestal een beginnend speler zijn, weet niet of hij aan een instrument een koopje of een miskoop heeft. De vraag "wat voor instrument moet ik kopen en van wie koop ik dat" wordt dan ook meestal aan de viooldocent gesteld. je moet je dan ook realiseren dat de meest effectieve marketing in de richting van muziekscholen en onafhankelijke docenten is. Dus mail al je oude vrienden van het conservatorium! Wat ik trouwens mis, is reparatie en onderhoud. Kun je een stok beharen, stapel zetten, kam snijden enz?

groeten Maarten Visser (die geen viool speelt maar wel fluiten bouwt)

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Maarten,

 

Leuk dat je ook in de instrumenten zit! Ik heb inderdaad veel onafhankelijke muziekdocenten in mijn klantenbestand. Muziekscholen zijn weer wat lastiger te benaderen, ervaar ik. Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Ik heb het idee dat je rechtsstreeks docenten moet benaderen.

 

Reparatie en onderhoud doe ik voor mijn verhuur instrumenten (zelf of uitbesteden) en binnen garantie, maar niet als aparte dienst. Een simpele reden hiervoor is dat het me (momenteel) ontbreekt aan tijd voor deze arbiedsintensieve activiteiten. Bovendien ben ik meer van het spelen en luisteren dan van het sleutelen :-[.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Muziekscholen zijn weer wat lastiger te benaderen, ervaar ik. Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Ik heb het idee dat je rechtsstreeks docenten moet benaderen.

Als je direct mailt naar een muziekschool kun je gewoon zetten tav... nadat je eerst gebeld hebt wie de viooldocenten zijn. Sommige muziekscholen weigeren alle informatie, andere geven zelfs de huisadressen. maar je moet hoe dan ook op de een of andere manier een persoonlijk contact kweken, het gaat immers om vertrouwen. de meeste muziekscholen organiseren in het voorjaar open dagen. Als leerlingen daar dankzij jouw aanwezigheid een viooltje kunnen uitproberen, dan heb je een win-win situatie. Moet je natuurlijk wel even helder krijgen dat je daat niet staat om je voor eigen lespraktijk te werven.

groeten, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.