Zlata

Super Senior
  • Aantal berichten

    127
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Zeverijnstraat 6, Hilversum, Noord-Holland, 1216GK, Nederland
  • Voornaam
    Zlata
  • Achternaam
    Brouwer

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Hilversum

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Verstand van en ervaring in internationale uitbreiding hebben.

Zlata's trofeeën

  1. Ja, het gaat dus om heen en weer pendelen en wonen in zowel Duitsland als Nederland. Ik weet nog niet hoeveel dagen ik waar ga doorbrengen. Dat zal afhangen hoeveel tijd het kost om in Duitsland iets op te richten en in hoeverre ik Nederland zelfstandig kan laten draaien. Ik weet dat de Belastingdienst regeltjes heeft over wanneer je nu werkelijk ergens woont, maar dat is een bijzaak. De hoofdzaak zijn de vragen die ik heb gesteld.
  2. Beste mede-ondernemers, Mijn bedrijf in de verkoop en verhuur in strijkinstrumenten maakt sinds de oprichting drie jaar geleden een razendsnelle groei door. Ik ben nu een van de grotere aanbieders in mijn niche markt. Momenteel heb ik een locatie in Hilversum met 1 parttime medewerker. Ik heb iemand gevonden die voor mij in een reeds bestaande locatie in Enschede dealer of franchiser wil worden van mijn bedrijf. Hebben jullie tips of aandachtspunten op dit gebied? Een dealerschap trekt me nog het meest. Dit verkooppunt aan de grens brengt me tot het volgende punt: ik wil uitbreiden naar Duitsland en ergens in Sauerland een tweede woon-werklocatie voor mezelf realiseren. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dergelijke uitbreiding en die willen delen? Wat zijn jullie ervaringen? Tegen welke verrassingen ben je aangelopen en waar moet je extra op letten? Dan nog een specifieke vraag: wat voor juridische structuur is hiervoor handig? Een BV met een GmbH eronder, zodat ik zelf als persoon niet hoef te emigreren officieel gezien?
  3. Dank allemaal! Ik heb even gecheckt voordat ik het bericht poste en dacht dat dit juist de plek was voor persberichten.
  4. Hilversum - Studente Zlata Brouwer (24) is doorgedrongen tot de finale van de Studenten Ondernemersprijs. Haar Hilversumse bedrijf Zlata Strijkinstrumenten (www.vioolspelen.nl) is een goedlopende zaak in de verkoop en verhuur van strijkinstrumenten. Het ondernemerschap combineert ze met haar studies viool en bedrijfseconomie. Enfant terrible Het enfant terrible van de strijkinstrumenten is in een tijdsbestek van twee jaar doorgebroken in een conservatieve markt. Ze richt zich op innovaties in het vakgebied en op het koppelen van mens en instrument. Ze maakt de besloten wereld toegankelijk voor een breed publiek. Zo neemt ze niet alleen een middensegment van de markt over, maar creeërt ze ook een nieuwe markt. “Strijkinstrumenten zijn steeds meer in opkomst in moderne muziekstijlen en beperken zich niet meer tot de klassieke muziek. Er is een grote markt voor onconventionele strijkinstrumenten.” aldus Zlata Brouwer. Zlata importeert instrumenten uit onder meer Engeland, Frankrijk, Tsjechië en China. De verwachte jaarwinst voor 2010 is € 50.000. Unieke wedstrijd In 2008 lanceerde ImpressiveGreenApple de Studenten Ondernemersprijs. Een serieuze wedstrijd, die is uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerende strijd. Er bestonden al diverse prijzen voor ondernemende studenten met een sterk businessplan. De Studenten Ondernemersprijs heeft een heel eigen plek verworven door niet zo zeer het plan als wel de uitvoering te belonen, het getoonde ondernemerschap. “Met deze prijs vestigen we aandacht op jong ondernemerschap. We proberen op die manier studenten het ondernemerschap als een optie te laten zien.” aldus Pia van Boven van ImpressiveGreenApple en initiatiefneemster van de prijs. De finale Wie zich uiteindelijk de Student Ondernemer van 2010 mag noemen, wordt op 31 augustus aanstaande bekend gemaakt, tijdens de grote finale in het Circustheater te Scheveningen. Voor meer informatie over de wedstrijd en de deelnemers, zie www.studentenondernemersprijs.nl Voor meer informatie over Zlata Brouwer en Zlata Strijkinstrumenten, zie www.vioolspelen.nl
  5. Waarom zou je de klanten in je webshop niet de gelegenheid willen geven zich wel of niet in te schrijven voor je nieuwsbrief? Tegenwoordig ontvangen mensen heel veel e-mails en spam en volgens mij moet je, ondanks wat je in je voorwaarden hebt staan, mensen de gelegenheid geven om aan te geven dat ze geen promotie mails van je willen ontvangen. In ieder geval moeten ze actief aangeven als ze dat wel willen. Buiten de vraag of het legaal is, kun je je afvragen hoe blij je klanten worden van ongevraagde promotiemails. Ik heb zelf een informatief (en een beetje commercieel) ezine, waar veel mensen zich vrijwillig voor aanmelden. Ik denk dat als mensen echt interesse in je bedrijf en informatie hebben, dat ze zich heus wel aanmelden.,
  6. Het lijkt me best prijzig om naar een modellenbureau te gaan. Bovendien lijkt het me leuker om 'mensen van de straat' te gebruiken, is misschien wat echter (niet dat modellen nep zijn, maar meestal zien ze er niet doorsnee uit). Zijn er niet standaard contracten te vinden die je hiervoor kan gebruiken. Om nu alleen voor het contract voor een modellenbureau te kiezen...
  7. Goed idee inderdaad! Ik heb er wel over nagedacht.
  8. Ik heb ook positieve ervaringen met mijn auto belettering. Ik heb het laten ontwerpen en bestickeren en ben er erg tevreden mee. Ik merk dat mensen stil staan bij mijn auto en blijven kijken, dat ze in het verkeer die auto uitgebreid aan het bekijken zijn en krijg regelmatig een praatje als ik ergens parkeer. Waar je wel even over na moet denken voordat je deze investering doet: blijf je de auto die je nu gebruikt altijd bedrijfsmatig gebruiken? Ik denk zeker niet dat klanten het erg vinden. Het komt juist professioneel over.
  9. Bij CZ krijg je een zorgpas, omdat het een enorme organisatie is die haar klanten niet persoonlijk kent en waarbij je een twaalf-cijferig nummer hoort te hebben, omdat de telefonistes niet in staat zijn te zoeken op naam en adres. Wil jij dat als eenpitter zijn? Nee. Daarom zou ik die klantenkaart niet doen... en de gemiddelde portemonnee puilt al uit van de kaartjes. Je kunt misschien beter een mooie nieuwsbrief maken waarin je korting aanbiedt aan de abonnees of je klanten een persoonlijk aanbod doen. Dan ben ik geen goeroe natuurlijk.... maar wat voor mij goed werkt is korting aanbieden of een gratis extraatje aanbieden aan klanten die een combinatie van artikelen kopen (in mijn geval een viool met allerlei toebehoren bijvoorbeeld). Dat is persoonlijk afgestemd op die klant en is iets waar hij echt iets aan heeft. In verhouding past het extraatje bij zijn totale aankoop.
  10. Waarom is dat zonde? Het lijkt me juist volstrekt logisch dat niet alle vindingen tot succes leiden. Ik denk dat we ernaar moeten streven dat die vindingen, waar mensen echt wat aan kunnen hebben, tot succes leiden... en als dat 1% van de vindingen is... prima, toch?
  11. Bedankt voor je moeite, ik heb er zeker wat aan. Op mijn andere website (zie onder) ben ik juist van de korte teksten en daarnaast een weblog. Bij deze website wilde ik eens kijken wat het effect is van lange teksten en niet alleen voor het SEO technische oogpunt...
  12. Bedankt voor de feedback. De tekst heeft wel voor een zeer goede Google indexering gezorgd... dat is ook een beetje de reden. Binnenkort ga ik profi filmpjes maken (deze filmpjes heb ik nog zelf gemaakt), hierin zal ik ook de eerste les gaan spelen, al is het als voorbeeldje...
  13. Omschrijving van je concept: Een e-cursus die werkt middels een e-learning omgeving en e-books met tekst, beeld en geluid om viool te leren spelen. Klik hier voor de website met gratis proefles. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb deze cursus geschreven vanuit mijn ervaring als violiste en viooldocente. Ik heb een actieve vioolles praktijk in Hilversum en een onderneming in de verkoop en verhuur van strijkinstrumenten en toebehoren. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: In mijn klanten bestand heb ik gemerkt dat er veel mensen zijn die het leuk vinden viool te gaan spelen, maar die geen zin/geld/tijd/combinatie hebben om op 'real life' les te gaan. Ze hoeven niet perse topniveau te bereiken, maar willen een goede basis aanleren. Viool is een instrument wat zeer moeilijk middels boekjes aan te leren is (met piano en gitaar gaat dat nog wel). Met de e-cursus speel ik in op de vraag naar een voordelige en flexibele manier om de basis van het viool spelen te leren. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er bestaat nog geen e-cursus viool spelen, hooguit paar ongestructureerde Youtube filmpjes van violisten. Muziekscholen: erg duur, vaak wachtlijsten, niet in elke omgeving beschikbaar, lesfabrieken Viooldocenten: Goede manier om viool te leren, maar kost veel tijd en is duur, doordat het vaak om privéles gaat Boekjes: Bijna onmogelijk om een redelijk geluid uit een viool te krijgen met alleen een boekje of boekje met CD Wat voor feedback hoop je te krijgen: Alle feedback is welkom, dus... het concept op zich omtrent de opzet van het e-learning systeem de website (hoewel ik daar al eens wat over gepost heb) de gebruiksvriendelijkheid de prijsstelling
  14. Ik denk dat ik het afwissel, dat ik op dagen dat ik veel klanten of lessen heb, de boel direct doorschakel. Mijn mobiel lijkt me niet goed, want ik heb geen gescheiden zakelijke en privé mobiel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.