Jump to content

Mas93

Junior
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Sitedeals.nl
  1. Bedankt voor je reactie. Scherp, het concept is inderdaad een beetje te vergelijken met webhostingresellen. Ik heb me daar even in verdiept, en daar wordt de rekening inderdaad aan de reseller betaald en de hosting stuurt dat een maandelijkse factuur naar de reseller. Ik heb vandaag ook contact gehad met Mollie, en ook daar kreeg ik te horen dat het onmogelijk was om een andere handelsbenaming te gebruiken op de afschriften als deze niet overeenkomt met de KVK. Ook zij kwamen met het idee om een neutrale naam te gebruiken: Ik denk dat er weinig andere opties zijn.
  2. Goedendag, Mijn partner en ik zijn bezig met het opzetten van een softwareprogramma op licentiebasis. Een deel van de klanten moet rechtstreeks via ons komen, maar we willen hiernaast ook op whitelabel basis gaan werken. Hierbij lopen we tegen een aantal dingen aan wat ik graag even zou willen delen, wellicht komen er sterke ideeën naar boven. Even een korte uitleg; het product gaat laten we zeggen 'X-software' heten. Dit wordt de domeinnaam en de benaming van het programma. Echter kunnen de whitelabel resellers het programma doorverkopen, ieder onder eigen naam, met natuurlijk een eigen logo, laten we zeggen 'Y-software'. De klanten van de resellers blijven bij ons in beeld, zodat wij het overzicht kunnen houden. Dit is zoals we het nu in gedachte hebben voor de resellers: -De samenwerking met de reseller komt tot stand, de reseller levert een logo aan die wij in zijn 'omgeving' plaatsen. -Klanten kunnen via de resellers pagina registreren en inloggen. Eventueel in overleg via een eigen website/domein, eventueel alleen een linkje op de huidige website van de reseller. Deze klanten worden rechtstreeks bij ons geregistreerd, en komen natuurlijk onder de lijst van de reseller te staan. Het programma blijft echter volledig op onze server draaien, en alles blijft in ons beheer. Zo kunnen wij de stabiliteit en werking garanderen. -De reseller bepaalt de prijs van de licentie. De betalingen komen echter bij ons binnen. -De reseller krijgt een eigen control panel. Hier krijgt hij naast de gebruikelijke functies een overzicht van de inkomsten van zijn klanten, overzichten etc. te zien -Einde van de maand wordt de omzet van de reseller, minus een percentage voor ons, overgemaakt naar de reseller Zo'n whitelabel constructie wordt wel vaker toegepast. Echter zijn dit de punten waar wij op dit moment tegenaan lopen: -De benaming van de app intern, bijvoorbeeld als er namens de app een mail naar buiten gestuurd moet worden. Dat kun je dekken met een antwoord adres, maar je ziet ook waar het mailtje vandaan komt. Daaruit zou de gebruiker kunnen zien dat product 'Y-software' eigenlijk rechtstreeks product 'X-software' is. Ik zat daarom te denken om juist daarom een wat neutralere naam te gebruiken, bijvoorbeeld 'A-software' voor het softwarepakket. A-software zal dan niet rechtstreeks verkocht of aangeboden worden, maar altijd via een netwerk. Het huidige X-software (van onszelf) zal dan ook een 'reseller' zijn van het oorspronkelijke A-software. Als men er toch achterkomt is het geen ramp, maar het is natuurlijk netter tegenover de resellers als het gedekt wordt. Wat is jullie mening hierover? -Dan een wat lastigere; de betalingen. Deze komen rechtstreeks naar ons, simpelweg zodat wij een goede overzicht willen hebben en het met 1 klik duidelijk moet zijn welk bedrag er naar welke reseller moet. Echter zitten we ook hier weer met de handelsbenaming; op het afschrift van de eindgebruiker zal A-software (als we er voor kiezen om deze 'neutrale' naam te gaan gebruiken) of X-software (minder prettig) komen te staan. Het is mogelijk om via Mollie websiteprofielen aan te maken, maar goed, we kunnen niet namens reseller Y gaan cashen natuurlijk omdat de KVK nummer niet overeenkomt met de handelsnaam. Is hier wellicht een andere oplossing voor? -Juridisch; de reseller is de verkopende partij, bepaalt de prijs, levert support, maar de eindgebruiker betaalt aan ons. Wie is waar verantwoordelijk voor, en wat zijn onze rechten en plichten? Gaat de eindgebruiker hiermee een overeenkomst aan met de reseller of met ons? Alvast bedankt voor het meedenken!
  3. Goedenavond allen! Ik zit in de laatste testfase. Veel bugs zijn eruit dus er wordt nog volop getest. Ik heb ook wat rondgebeld, de reacties waren beter dan verwacht. Ik schrok even toen ik hierboven 2% las, maar dat valt wel mee. Ik zit alleen met het volgende; iedereen die geintesseerd is zegt gooi het maar op de mail. Is ook het handigst om te doen. Ik zet direct alles netjes op een rijtje, en je raad het al, hier komt erg weinig reactie op. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ben donderdag/vrijdag begonnen met wat rondbellen, en nog maar weinig reacties op de mails. Kun je zeggen, gewoon nog een mailtje sturen, maar ik wil absoluut niet te opdringerig over komen. Maar aan de andere kant; hoe meer tijd er overheen gaat, hoe meer het vergeten wordt. Wat zouden jullie doen, enig advies? Alvast bedankt!
  4. Als je het toch niet anders/beter wilt aanpakken, is het voor mij volkomen onduidelijk waarom je dan toch naar tips/adviezen vroeg. Succes en groet, Hans Niet weten hoe het anders kan is volgens mij heel wat anders dan niet anders willen doen er er niet voor openstaan.
  5. En jij denkt dat niet al dat soort bedrijven dat doen? Denk je dat die beginnen met eerst de negatieve punten ? :) Onderschat dat aspect niet,als je geen ervaring erin hebt kan je het flink lastig krijgen.. Danny Jazeker, maar ik bedoelde dat meer in combinatie met een gratis proeftermijn en het feit dat ze absoluut nergens aan vast zitten. Ook in de toekomst niet, betalen = gebuik maken. Niet betalen is ook prima, maar dan is er geen toegang tot het systeem. Ik ga niet achter ze aan en niemand heeft een betalingsplicht. Prima, dat klinkt hoopvol, maar mag ik je - zie hieronder - eraan herinneren dat jij zelf om tips/adviezen vroeg? Succes en groet, Hans Klopt helemaal Hans, advies/ervaringen/tips/valkuilen zijn natuurlijk altijd welkom. Ik zou namelijk niet weten wat ik anders/beter zou kunnen aanpakken dan eerder vermeld in dit topic.
  6. Je hebt (nog) niet verteld wat je doelgroep is. Consumenten, zzp'ers, MKB, grote bedrijven? Als je gaat bellen, dan heb je voor consumenten, eenmanszaken, VoFs en maatschappen met het bel-me-niet register te maken. En bij grote(re) bedrijven kom je vaak bij een receptie of secretariaat uit waar men de opdracht heeft om acquisitie-telefoontjes te ontmoedigen. Lastig dus. Misschien kun je inmiddels een tipje van de sluier oplichten? Dat is een goede. De doelgroep is voornamelijk MKB'ers. Hoe werkt dat Bel-Me-Niet register als ondernemer? En wat als je toch iemand belt die in die lijst staat? Hier verwacht ik niet zo'n probleem van, gewoon met de zakelijke mobiel met nr weergaven rondbellen en in het kort mijn verhaal doen. Ik heb al lijsten met potentiele klanten verzameld. Grote bedrijven heb ik er niet tussen zitten en dat wil ik ook niet. Wat wel belangrijk is, is dat direct naar voren komt dat dit een onderscheidend product is, en niet het zoveelste telefoontje dat een telefoonabbonement, een energiemaatschappij of een goed doel wilt verkopen. Daar zit niemand op te wachten. De kwaliteit van het verkopen zal vooral in het product moeten zitten. Een gratis proeftijd voor een week/10 dagen/2 weken, zodat het product zichzelf kan bewijzen. Met het opbellen en het opnoemen van alle voordelen, zie ik vrij weinig reden om 'nee' te horen.
  7. Tijdje geleden alweer! Goed, heel veel tegenslagen gehad en alles heeft veeeeeel langer geduurd als verwacht. Vervelend voor mij, vervelend voor hen, maar aangezien een fixed price afgesproken was is het wel een beetje te overzien. Heb liever dat het een paar weken/maanden langer duurt en dat we een stabiel en goed systeem onstaat dan dat alles snel en slordig opgelost wordt. Bovendien zijn er in de tussentijd behoorlijk veel dingen gewijzigd en toegevoegd. We zijn nu in de laatste fase. Alles wordt nu uitvoerig getest en fouten die we tegenkomen worden opgelost. De volgende stap, waar natuurlijk al over is nagedacht voordat ik ermee begon, maar toch eventuele adviezen zou willen inwinnen; is voor de benadering van klanten. Ik wil gewoon rondbellen, wat zijn hier de ervaringen mee? Iemand die wat tips/adviezen heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken?
  8. De deal is rond! Met een beetje geluk is het dit jaar nog af.... Ik hou jullie op de hoogte!
  9. Even een update dan maar ;D Afgelopen 2 weken contact gehad met zo'n 10-12 partijen. Zat van alles tussen, programmeurs die geen idee hebben waar ze over praten en verkeerde informatie geven tot partijen die mij zelf op goede ideeen hebben gebracht wat erg goede aanvullingen kunnen zijn. Ook de indicaties die ze me gaven als bedrag verschilde enorm, van een gratis onwikkeling met een bepaald percentage van de omzet tot bedragen van €20.000,-. Er was een partijd die eruit sprong, duidelijk de kennis in huis had en met een goed en duidelijk verhaal kwam. Van de week een afspraak mee gemaakt en rond de tafel gezeten, en een goed gesprek gehad. Heb gevraagd of ze eea op papier willen zetten en wat schetsjes willen maken, als het goed is krijg ik dat deze week nog. Al met al een leerzame ervaring, wel teleurstellend dat het zó moeilijk is om goede programmeurs te vinden. Ik hou jullie op de hoogte!
  10. Thanks, die had ik over het hoofd gezien! Hmm, is het toch niet zo simpel en makkelijk als gedacht. Klanten die vervelend willen doen kunnen het bedrag zo terug gestort krijgen, en je moet minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben lopen in de branche. Hoe zouden jullie maandelijk een vast bedrag incasseren, gewoon een digitale factuur klaarleggen? iDeal linkje opsturen?
  11. Allemaal bedankt voor de reacties. @Annedien, goed punt. Beide programmeurs uit mijn omgeving zagen in dat er veel vraag naar zou zijn, en daardoor ook toekomst. @Erik- De samenwerking was simpel; de programmeur programmeert eenmalig, en ik doe de rest (klantenwerving, support, administratie etc.). Daarnaast voert de programmeur af en toe een updateje uit. Ik heb vandaag wat programmeurs benadert, en geprobeerd om in grote lijnen uit te leggen waar ik heen wil. Ik wacht nu even af op hun reactie. Ik heb er een aantal dagen over nagedacht, en denk toch dat het beter is om het gewoon door een bedrijf te laten maken.
  12. Goedenavond, Wat zijn de mogelijkheden en voorwaarden om als ondernemer (internet dienst) betalingen per automatische incasso te ontvangen? Lijkt me een makkelijke manier om betalingen te ontvangen waarna je er geen omkijken meer naar hebt, maar ik denk toch dat de drempel hoog ligt om een automatische incasso te accepteren. Ik heb rond zitten kijken maar kon hier vrij weinig info over vinden. En wat zijn andere opties om een maandelijks bedrag te ontvangen? iDeal enzo lijken mij niet perfect, dan kom je weer terug op ouderwetse facturen... Alvast bedankt!
  13. Allemaal bedankt voor de reacties!! Ik geloof dat ik ooit zo'n oproep heb geplaatst in V&A, al dan niet voor een ander programma, maar dat bracht niet het gewenste resultaat. Bedoel je sites als Sitedeals? Ook daar heb ik ervaringen mee, helaas vaak slechte ervaringen... Wat betreft het programmaatje, het is eigenlijk een programma voor de PC, maar ik wil 'm online hebben. Dus zodat je overal kunt inloggen en het programma kunt draaien. Programmeertaal... ik heb geen idee. Maar door hem online te hebben is het ook mogelijk om met kleine aanpassingen het programma beschikbaar te maken voor smartphones. Wat betreft je andere punten; -Klopt, daar ben ik me van bewust. Daarom hoopte ik ook om het in samenwerking te kunnen doen, maar dat valt allemaal een beetje tegen. Maar goed, een goede programmeur vinden, zelfs als die het tegen betaling voor je doet, is ook een hele lastige opgave. -Klopt, maar copyright problemen zijn het laatste waar ik bang voor ben, zeker omdat mijn hele opzet heel anders zou zijn. @Mmint Ik begrijp wat je bedoeld. Ja, hij heeft het erg druk, en heeft net een kleine, dus dat gaat allemaal gewoon niet samen. Dat er veel werk aan zit, dat was al bekend, en daar was hij zich zeker ook bewust van voordat hij akkoord ging om eraan te beginnen. Jazeker, ik heb het stap voor stap uitgewerkt, met details en al, en heb ook een schets van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Echter weet ik niks van programmeren, dus ik kan helemaal niks zeggen over de tijd die erin zit. Wat betreft het teamwork, ik wil er eigenlijk zo min mogelijk mensen bij betrekken, zeker niet als ik zie hoe lastig het al met z’n 2en gaat. @ Jeroen Bakker Tsja, ik ben geen klant van ze, de ene is een kennis en de andere is een goede vriend van een vriend. Dus als er aangegeven wordt dat er zeker interesse is, maar dat het met tijd wel lastig kan worden maar dat het wel goed komt, dan verwacht ik niet dat ze het de bedoeling is om het bij “Wat een geweldig idee!” te laten. @Peter_CVinfo Ik kan helaas niet meer zeggen dan dat het een online programma moet worden. @Nick-FB Thanks, ga me er later vanmiddag even in verdiepen. @Wouter Hol, Dat gaat hem helaas niet worden, ik kan namelijk niet programmeren anders wist ik het wel. @Frank Cornet en KiwiJeroen, Duidelijk, maar zoals ik al zei gaat het hier niet om een programmeur (bedrijf) die ik heb benaderd maar om mensen in mijn eigen omgeving die ermee akkoord zijn gegaan en het een mooi idee vonden. E.e.a. loopt alleen niet zoals verwacht.
  14. Goedenavond, Zo een 3/4 jaar geleden had ik een idee bedacht waarvan ik zeker wist dat er veel vraag naar zou zijn en het veel omzet zou kunnen maken. Het gaat om een software programma wat eenmaal gemaakt moet worden en daarna bijna geheel automatisch kan draaien zolang het goed geprogrammeerd is, en heeft wellicht af en toe een updateje nodig. Ik ben van jongs af aan al bezig met ondernemen, en altijd bezig geweest. Maar dit was gewoon een te groot project voor mij, zelf kan ik niks van programmeren en had geen zak met een paar duizend euro die ik erin had kunnen pompen. Het idee is daardoor een beetje stil komen te liggen, tot ongeveer een jaar geleden. Toen kwam er iemand anders met een soortgelijk programma, ik heb hem zien beginnen en zie hem steeds verder groeien. Op dat moment ben ik er weer in gaan duiken, en kwam ik in contact met iemand die kan programmeren (kennis). Het verhaal uitgelegd, hij was onder de indruk, hadden afgesproken om de winst te verdelen, maar hij heeft het daarnaast ook druk. De eerste paar weken hoorde ik dat hij ermee bezig was, maar dat leek niet echt ergens op en later hoorde ik niks meer van hem (vind dat het van 2 kanten moet komen, ik kan niet elke dag achter zijn reet aan zitten). Hierna had ik er geen zin meer in, en heb ik contact opgenomen met een andere jongen, een vriend van een vriend van mij. Ook hij was onder de indruk, en wil ermee aan de slag, maar ook hij zit met het probleem dat hij erg druk is. Ook hiermee zijn we inmiddels al zo'n 2 maanden verder en is er nog vrij weinig gebeurd. Ik weet niet zo goed wat ik er nou mee moet doen. Het liefst wil ik het er met zo min mogelijk mensen inhoudelijk over hebben, om mensen niet op een idee te brengen. Daarnaast heb ik enorm veel spijt dat ik korte tijd geleden redelijk wat geld heb geinvesteerd in wat anders, ik had dat beter aan een goede programmeur kunnen besteden. Dan had ik wat meer zekerheid over dat er wat mee gebeurde, en had ik uiteindelijk de omzet voor mezelf. Het is iets dat best lastig te maken is (is niet iets wat je zo even in een paar uurtjes in elkaar zet), maar zeker niet onmogelijk. Maar goed, hoe vind ik een goede programmeur, die betrouwbaar is en gewoon echt kwaliteit levert? Of is het in zo'n geval beter om met een partner verder te gaan die kan programmeren? Ik vind het al dood zonde dat ik er 3/4 jaar geleden niet ALLES aan gedaan heb om er wat van te maken, dus daarom vind ik nu ook elke maand dat voorbij gaat zonder dat ik wat heb erg zonde. Het is namelijk niet een programma die je eindeloos kunt gebruiken, net als bijna elke programma zal dit ook een keer ophouden en niet meer mogelijk zijn om er wat mee te doen. Ik hoor graag wat jullie in zo'n situatie zouden doen, en wat jullie mening hierover is! Alvast bedankt!
  15. Goedemiddag, Ik wil graag wat euro's wisselen voor dollars, met de lage dollar koers. Hiervoor lijkt het mij, als particulier, het handigst om een dollarrekening te hebben. Echter heb ik begrepen dat ING hier niet (meer) aan doet, en andere banken zijn hier online niet erg duidelijk in. Iemand hier ervaring mee, die mij wat tips kan geven? Alvast bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept