• 0

Beslaglegging

Hallo,

 

Als directeur en enig aandeelhouder van mijn bv heb ik een nogal grote schuld wegens onbetaalde leveranties aan bedrijf X. Nu ben ik zelf zo dom geweest om toe te zeggen dat ik de schuld in prive zou voldoen maar dat lukt mij niet. Bedrijf X heeft nu beslag gelegd op mijn prive woning, waarvan mijn vrouw en ik 50/50 eigenaar zijn. Wij zijn overigens onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. Op de woning zit voldoende overwaarde om de schuld te betalen. Mijn vraag is nu of er zo maar beslag gelegd kan worden op een onroerend goed dat niet tot mijn BV behoort ten behoeve van een door mijn bv aangegane schuld en kan het zijn dat wij nu onze huis kwijt raken en dat mijn vrouw slachtoffer wordt door de schuld van mijn bv. Ik dacht namelijk dat wij het goed geregeld hadden om te voorkomen dat wij prive geraakt zouden worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Als directeur en enig aandeelhouder van mijn bv heb ik een nogal grote schuld wegens onbetaalde leveranties aan bedrijf X. Nu ben ik zelf zo dom geweest om toe te zeggen dat ik de schuld in prive zou voldoen maar dat lukt mij niet.

Hoe heb je dat toegezegd?

Bedrijf X heeft nu beslag gelegd op mijn prive woning, waarvan mijn vrouw en ik 50/50 eigenaar zijn. Wij zijn overigens onder huwelijkse voorwaarden getrouwd.

Conservatoir of executoriaal beslag?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.