• 0

Zaken doen in Engeland

Met mijn bedrijf staan we voor een lastige keuze. Onze enige leverancier in het buitenland heeft problemen en kan dus niet meer leveren. Wij zijn dus haastig op zoek naar andere leveranciers. Echter stuiten wij hier op een probleem. De andere Groothandels weigeren om producten naar NL te sturen.

 

Onze oplossing: Warehouse in Engeland opgezet. Probleem opgelost. Ik neem weer contact op met deze mensen. Wat blijkt:

 

"Ja maar eigenlijk is dit niet genoeg. Je moet een geregistreerd engels bedrijf zijn".

 

En daar zit nu het probleem. Ik ben bezig om in Engeland het een en ander op te zetten. Dit is allemaal niet heel erg lastig en er zijn bedrijven die dit voor je uit handen nemen.

 

Echter zit ik met een aantal vraagtekens. Als ik dadelijk vanuit de Engelse onderneming producten ga bestellen. Zal ik deze betalen vanuit Nederland. Het gehele bedrijf en al zijn activiteiten worden ook in Nederland uitgevoerd. Maar bij inschrijving willen deze bedrijven een engelse bankrekening hebben. Ook dit is niet echt een probleem en ik kan dit zo gaan regelen.

 

Maar nu komt de belangrijkste vraag. Stel nu ik boek geld van Nederland naar mijn UK bankrekening. Vervolgens worden de rekeningen aan de groothandels betaald vanuit de UK bankrekening. Ben ik dan in Engeland belastingplichtig?

 

Het enige wat ik kan vinden her en der is dat je alleen belastingplichtig bent in het buitenland als je ook echt vanuit daar je onderneming draait. Dit is niet zo. Het bedrijf in Engeland is eigenlijk alleen maar lucht.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

 

 

The problem is... Dat ik me afvraag als ik alles betaal vanuit Nederland en ook alle omzet draai in NL. En dus de LTD alleen gebruik als slapende onderneming op een adress zodat ik deze kan gebruiken om mijn goederen door te sturen.

 

Dat is nog geen probleem, of ik begrijp het niet. Welk probleem wil je nou oplossen? Na doorlezen van het hele draadje wordt het voor mij alleen maar verwarrender.

 

Nou ja probleem. Het is meer een vraagstuk. Ik wil namelijk geen gezeur krijgen achter af. Is het wat ik aan het bedenken ben ook goed en klopt het.

 

Het onderliggende probleem is dat ik geen spullen meer uit Engeland ontvang waardoor ik mensen met fakkels en hooivorken voor mijn deur heb staan :)

 

Edit: Oeps ik dacht dat ik aan mijn vorige post aan het bewerken was. Sorry voor de vervuiling.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.