Pgerrits

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Pgerrits's trofeeën

  1. Gedeeltelijk juist. De groothandel heeft echter geen verbod hierop, maar de fabrikant van de goederen; ziet dit liever niet. Dit omdat de fabrikant leuke dingetjes kado doet aan de groothandels (reisjes, samples, etc) en ze deze niet willen mislopen. Feitelijk gezien kan de fabrikant dit niet echt verbieden i.v.m. Vrijheid van goederen en verkeer binnen de EU. Wat heeft dat met betrouwbaarheid te maken? U kan het ook heel anders zien door te bijvoorbeeld te denken wat voor een felxibele en meedenkende organisatie dit is. Qua continuiteit zit het wel goed hoor. Daar maak ik mij absoluut geen zorgen over. Daarnaast heeft de betreffende persoon nooit tegen mij de exacte reden gezegd. Dat ik dit wel weet is iets anders. Inmiddels is er wat vooruitgang. Diverse personen zijn voo rmij bezig om een en ander uit te zoeken. De gehele construtcie gaat wellicht nog een aantal maal veranderen, maar daar wil ik nu even geen uitspraken over doen. Morgen (vrijdag) hoor ik van deze personen hun gegronde advies dan zal er besloten worden wat de koers gaat worden voor de onderneming.
  2. Bedankt voor je reactie. Je geeft mij goede inzichten. Echter is mij de reden bekend waarom de leverancier het niet wil leveren. Die reden is dat wij niet in Engeland een bedrijf hebben. Garanties e.d. hebben geen nut. Wij betalen zelfs vooraf als het zou moeten. Echter is het niet een punt van 1 leverancier maar van meerdere. Dus het heeft niets te maken met een probleem die ze hebben met ons. Het is een bedrijf overschrijdend probleem.
  3. Tsja daar wil ik je best over informeren in een PM. Maar niet openbaar op dit forum. Heb me al eens in de vingers gesneden door zoiets op een forum te gooien :) Higherlevel staat namelijk best wel hoog in google :) Ga er vanuit dat het een legale constructie is met allerdaagse producten die overal voorkomen en ook op diverse plaatsen verkocht worden. Het is dus niets unieks.
  4. Goedemorgen. Heb gister middag/avond nog veel kunnen doen. Ik heb mijn belastinginspecteur gebeld en hij zou mij terug bellen. Dit heeft hij gedaan en heeft mij een heel eind op weg geholpen. Wat ik ga doen is het volgende: In Engeland ga ik een volledige ltd opzetten. Bankrekening, VAT, Ltd. Deze laat ik inschrijven onder mijn Nederlandse onderneming. Vervolgens laat ik de Engelse Ltd alle inkopen doen. Deze betaald de rekeningen. Mijn Nederlands bedrijf 'koopt' vervolgens weer goederen van mijn Engelse Ltd. Dit gebeurd gewoon voor 0 Euro (exclusief verzendkosten) en wordt aangemaakt als interne levering vanuit een ander EU land (aldus de belastingdienst). De Engelse Ltd gaat volgens de Engelse regels belastingaangifte doen en ook de BTW terug vragen die ik daar betaald heb. Op deze manier heb ik een Engelse organisatie op mijn naam staan waaruit ik mijn onderneming kan uitbouwen. Hoe precies hoort hier denk ik niet thuis. Althans niet in dit topic. Ik denk dat ik op deze manier een hoop gezeur bespaar. Ik heb ook contact gehad vanmorgen met een onderneming in Nederland die mij kan helpen bij het opzetten van de activiteiten in Engeland. Kost natuurlijk wel geld maar het is wel een stuk makkelijker en sneller geregeld dan ik zelf zou moeten doen. Ik ga vandaag nogmaals het belastingdienst verhaal nachecken bij de belastingdienst (even bellen) en een start maken om het een en ander op te zetten in Engeland. Daarnaast ga ik ook contact op nemen met een Accountant in Engeland die voor mij de aangiftes e.d. gaat regelen. Zit alleen nog met één dilemma. Dat is het draaien van omzet in Engeland. In principe draait deze onderneming alleen kosten. Tijdens dit te typen bedenk ik me dat ik ook mijn producten voor hetzelfde bedrag kan verkopen aan mijn NL onderneming als dat ik ze ingekocht hebt. Zo draai ik wel omzet in Engeland maar geen winsten.
  5. ??? Je kunt niet even 1 dag heen en weer? En ga je liever failliet dan? Het wordt steeds verwarrender... Jij kan je geen situatie voorstellen waarin dit niet mogelijk zou zijn? Heb jij inzichten in mijn middelen en tijd en mijn persoonlijke situatie? Als ik nu hier tegen jou zeg dat het er echt niet in gaat zitten en dat ik dus gebonden ben aan een oplossing op afstand. Dan zit ik echt niet te liegen. Was het maar zo. Belasting dienst geeft mijn geen advies. Voor het NL deel zit het namelijk wel snor. De knelpunten liggen echt in het Engelse deel. Dan misschien maar toch naar Engeland. Zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet gaan krijgen. Want ik kan gewoon echt niet daar heen.
  6. Nou de goederen gaan ook gewoon naar NL toe. Deze laat ik namelijk doorsturen vanuit UK naar NL. Dit doet echter Groothandel A niet. Maar dat laat ik doen door een persoon die ik daarvoor heb ingehuurd. Edit: Stel nu dat Groothandel A mij wel gaat factureren inclusief VAT. Dan heb ik het probleem of niet? Waarom zou groothandel a. dit doen? ... Lees ook eens bij de NL belastingdienst, lekker allemaal in het Nederlands en geldt ook voor groothandel a. : http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-01.html ... Graag gedaan Waarom ze dat zouden doen. Ik zou het niet weten. Maar als ze het doen is het dus niet mijn probleem. Echter zie ik nu een hobbel op de weg erbij komen. Zoals ik wel vaker heb gemerkt in Engeland is het veel zeggen maar weinig waar maken. Ik ben bang dat ze dus gewoon inclusief BTWaan mij gaan factureren. Die BTW moet ik dan maar terug zien te krijgen zoals je al zelf zegt. Die tussenpersoon is trouwens ook nog een leuk verhaal. Dat is een engelsman. Echter sluit ik een contract met een Nederlandsbedrijf. Deze gaat mijn factureren (met NL BTW) vervolgens maakt hij geld over naar die Engelsman. Bedankt voor je hulp. :)
  7. De huiverigheid van engelse bedrijven is bekend en naar mijn weten is dat altijd zo geweest. In sommige branches minder als de andere. Wat de accountant betreft klopt het ook dat ze niets op afstand doen eer ze jou zelf persoonlijk ontmoeten. Dus dat wordt een paar dagen uittrekken om naar Engeland te gaan en het een en ander te informeren en te regelen. Mocht je accountant niets worden kan je met Glazers contact opnemen of met beide praten. Ja. Dat snap ik. Dat zou de meest ideale situatie zijn. Echter is dit geen ideale situatie. Ik kan hier niet weg en die paar dagen heb ik ook niet. Om even de ernst weer te geven. Als ik niet snel iets verzin ben ik nog voor het einde van het jaar kopje onder. Op het moment dat mijn klanten gaan annuleren en zich tegen me keren is alles voorbij.
  8. Nou de goederen gaan ook gewoon naar NL toe. Deze laat ik namelijk doorsturen vanuit UK naar NL. Dit doet echter Groothandel A niet. Maar dat laat ik doen door een persoon die ik daarvoor heb ingehuurd. Edit: Stel nu dat Groothandel A mij wel gaat factureren inclusief VAT. Dan heb ik het probleem of niet?
  9. Eens. Sorry hiervoor. Ik heb het inderdaad dubbel gesteld. Ik had echter in mijn openingspost dat niet neer moeten zetten. Excuses aan idereen hier. Ik snap heel goed wie die persoon is en wat voor een kennis die persoon heeft. Dat wil naar mijns inziens nog niet gelijk zeggen dat hij hetzelfde beeld heeft over mijn situatie. Dat probeer ik te verhelderen. Nogmaals mijn excuses als dat niet duideliij kwas in mijn vorige reacties. Maar voor mij was het wel duidelijk. Komt misschien ook omdat ik er al dagen mee in mijn hoofd zit. Hopelijk is het een en ander met mijn post hierboven wat duidelijker. MOD-edit: Quote ingekort
  10. Iwan zei in een reactie dat de ltd de inkopen gaat doen. Dit is niet waar en dat gaf ik gewoon aan in een reactie. Ik krijg namelijk het idee dat jullie niet snappen hoe het nu precies in elkaar gaat steken. Dat probeer ik helder te krijgen voordat ik aan ga nemen wat jullie zeggen. Groothandel A in Engeland gaat mij spullen leveren. Echter Groothandel A wil (wegens restricties) niet rechtstreeks aan mij uitleveren. Ik heb een adres in Engeland waar alles geleverd kan worden. Groothandel A vind dit niet genoeg en hun willen dat er ook een Engels geregisteerd bedrijf moet zijn dat die spullen krijgt. Dat ik ze betaal maakt ze niet uit. De factuur gaat dus naar NL. Zonder BTW als intracommunaunitaire levering. Precies zoals het nu gaat met Groothandel B. Groothandel B doet echter niet moeilijk en verscheept gewoon naar Nederland. Echter heeft Groothandel B wat problemen waardoor wij ook in de problemen komen. Vandaar dat ik nu moet schakelen zodat ik spullen van Groothandel A kan krijgen. Ik heb dus geen engels btw nummer nodig. Zoals Joost al aangaf is de feitelijke onderneming in NL aanwezig. Ook heb ik al geprobeerd om in Engeland een accountant te contacteren. Heb die persoon ook aan de lijn gekregen maar alles is moeilijk en ze zijn druk en willen eigenlijk niets via de telefoon of mail regelen. Excuses dat ik wat boos overkom, maar zo is het dus helemaal niet. Ik ben wat direct soms.
  11. Dat is nog geen probleem, of ik begrijp het niet. Welk probleem wil je nou oplossen? Na doorlezen van het hele draadje wordt het voor mij alleen maar verwarrender. Nou ja probleem. Het is meer een vraagstuk. Ik wil namelijk geen gezeur krijgen achter af. Is het wat ik aan het bedenken ben ook goed en klopt het. Het onderliggende probleem is dat ik geen spullen meer uit Engeland ontvang waardoor ik mensen met fakkels en hooivorken voor mijn deur heb staan :) Edit: Oeps ik dacht dat ik aan mijn vorige post aan het bewerken was. Sorry voor de vervuiling.
  12. Met alle respect.. Je snapt het niet helemaal. De ltd. Dient slechts als onderneming die over het aflever adres heen hangt. Die ltd zal dus nooit wat bestellen en ook geen kosten maken. Dus ik denk dat ik nu zeker weet dat het geen problemen gaan opleveren.
  13. Nou ik wel dus :). Regel jij het dan even voor mij? Wat jij zegt kan dus niet. Niet in mijn geval.
  14. Ja dat dacht ik ook al. Ik ga daar in Engeland niets doen. Ja er zit wel iemand die wat handelingen voor mij doet, alleen die persoon huur ik in vanuit Nederland en die betaal ik dus ook vanuit Nederland.
  15. Volgens mij raken we het spoor bijster. Je hebt een LTD in de UK en dus heb je ook een inschrijving bij Companies House. What's the problem? The problem is... Dat ik me afvraag als ik alles betaal vanuit Nederland en ook alle omzet draai in NL. En dus de LTD alleen gebruik als slapende onderneming op een adress zodat ik deze kan gebruiken om mijn goederen door te sturen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.