• 0

overgenomen B.V Met Stichting

Geachte Forum leden

 

Ik kan de vraag die ik zoek niet vinden ben dan ook nieuw hier

 

Begin dit jaar heeft een collega ondernemer een Stichting met B.V overgenomen de stichting heeft als doel donaties subsidies bij de kvk staat het beheren verwerven en beschikken over aandelen bij deze stichting. ( klopt dit wel )

 

Omdat hij zijn eigen activiteiten te veel voor hem werden heeft hij mij gevraagd de stichting over te nemen met de bijhorende B.V. En de activiteiten

We hebben de Stichting overgeschreven bij de kvk en nu ben ik voorzitter secretarie en penning meester.

( dat het zonder notaris kan begrijp ik nog steeds niet)

In deze B.V zaten geen schulden begin dit jaar( voor dat hij hem overnam) mijn collega ondernemer heeft in deze tussentijd dat de b.v het volgende gedaan.

Een lening afgesloten op naam van deze B.V ruim € 80.000. ( zonder mee te tekenen in privé ) Inversteringskrediet.

Vervolgens heeft hij een lening aan zijn eigen dochter maatschappij ( van 50.000) verstrekt om de zaak groter te maken ( zijn dochter) en de investeringen eerst gedaan in zijn eigen dochter maatschappij

Vervolgens daarna heeft mijn collega ondernemer omdat hij het niet meer zag zitten hij de gehele voorraad verkocht vanuit zijn eigen dochter B.V naar de B.V die ik overgenomen heb. + alle verkopen en inkopen heeft die ook in deze B.V geschoven.( voor een bedrag van ( € 60.000)

factuur € 60.000 ex btw

btw bedrag

Subtotaal ................

€ -50.000 min lening

Totaal nog te voldoen ...............................

 

Verders heeft hij geen schulden met deze eigen Dochter B.V heeft hij mij laten zien

Deze heeft hij geheel leeg gemaakt en staat nu tevens ook te Koop de naam zou die ook laten veranderen bij de verkoop

 

Ik zit nu met het volgende probleem.

Schuld € 60.000,00 bij de bank daar ben ik nu ook de vertegenwoordiger van geworden alles is van zijn naam af. ( daar in tegen over staat natuurlijk wel de voorraad en de verkoop die ik moet realiseren moet

Huurcontract staat nu ook op deze B.V zijn naam sinds 2 maanden

 

Ik ben zelf ook een doorzetter om dit bedrijf een nieuw leven in te roepen ( heb zelf ook meerder bedrijven in een B.V)

Als ik het niet red kan ik de oude eigenaar hier nog op aanspreken.! Of zit ik nu met de schulden!

Aan de ene kant is het mijn eigen schuld dat ik het overgenomen heb en ik wil eigenlijks me collega ondernemer er ook niet mee belasten weer.

 

Graag wacht ik jullie meningen af.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.