Jeroen Bakker Geplaatst: 1 oktober 2009 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 1 oktober 2009 Leuk om te lezen: How DIY design (1) gave a teenager from Malawi electricity, and (2) can help transform Africa. Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 1 oktober 2009 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 1 oktober 2009 en ook leuk om te kijken op ted.org Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 llevering Geplaatst: 1 oktober 2009 llevering 87 5 Geplaatst: 1 oktober 2009 Super gaaf! Vorig jaar ben ik Malawi geweest en m'n hart ligt daar nog steeds een beetje. Fiets onderdelen hebben ze daar zat (ik denk dat het land na NL de hoogste fietsdichtheid ter wereld heeft). Elektriciteit was buiten de grote steden niet aanwezig en dit zou een opsteker kunnen zijn. Ik ga het gelijk doorsturen aan mensen die er regelmatig heen gaan om hulp te verlenen en micro-financieringsplannen verzorgen. Naast deze formele activiteiten vertelde ze ook regelmatig al hoe je toiletten (niet helemaal te vergelijken met hier) zelf kunt bouwen/aanleggen, aanhangers voor fietsen bouwt (want in Malawi gaan zelfs levende geiten en kippen mee op de fiets, dus en karretje zou de productiviteit flink unnen verhogen) en daar past dit helemaal bij. Altijd gaaf om de inventiviteit van mensen te zien! Link naar reactie
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Leuk om te lezen:
How DIY design (1) gave a teenager from Malawi electricity, and (2) can help transform Africa.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag