Jump to content

llevering

Senior
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Jeroen Boschstraat 18, Oud-Beijerland, 3262HH, Netherlands
  • First name
    Leonard
  • Last name
    Levering
  • Company or organization name
    FixMijnPC.nl
  • How did you find us:
    anders
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    altijd vragen stellen bij de veiligheid van (nieuwe) technologie. Niet op paranoia manier, maar die niet zonder meer vertrouwen op de veiligheid van technologie. Verder ben ik in algemene kennis op het gebied van zaken doen geïnteresseerd en word ik graag in m'n ideeën gescherpt.
  • My opinion about entrepeneurship
    is dat we daar te weinig van hebben in Nederland en dat het uitdagend, maar de moeite waard is.
  • My opinion about innovation
    probeer stapsgewijs te innoveren en probeer zo vroeg mogelijk naar de markt te gaan als je kan. Laat bij voorkeur je klanten de innovatie leiden.
  1. Een tussenoplossing die ik veel gebruikt zie worden is: IBAN vermelden, bestaande rekeningnr dat daarin verwerkt is vet afdrukken. Makkelijk voor de mensen die nu nog betalen zonder IBAN en niet al te vreemd na de switch denk ik zo.
  2. Als penningmeester van een ANBI, kreeg ik eind december een brief over het opgaaf doen van IB47 uitbetalingen. Klopt de link in de brief ook niet meer! Dan ga je naar de website en ga je het proberen te vinden, wel voor 2010, maar geen download (aangifte programma is Windows applicatie) alleen PDF. Voor 2011 niks te vinden. Gelukkig wist iemand anders dat als je zocht op 'IB' en '47' dat je het dan wel kan vinden. Wat dat betreft is de nieuwe site een stap terug in tijd, dat is niet echt van 2012 meer. Het ziet er wel een stuk mooier uit moet ik zeggen en dat het nu werkt in Opera is ook een hele verbetering. Dus gelukkig krijgen we wel wat voor het ongemak terug.
  3. Bovenstaande startpost zou de mijne kunnen zijn wat betreft de gestelde eisen/wensen. Heeft de topicstarter uiteindelijk zijn weg gevonden? Dan zou ik benieuwd zijn! Als er andere mensen zijn met advies hoor ik dat uiteraard ook graag!
  4. Zou je niet twee watermerken kunnen doen: 1. Klein in de hoek van de foto (makkelijk eraf te knippen voor concurrent), dit om bewustwording te stimuleren dat de foto jullie eigendom is (zou niet nodig moeten zijn, maar denk dat het wel al wat helpt) 2. Een heel vaag watermerk over de hele foto (amper te zien met blote oog) dat bijvoorbeeld wel zichtbaar wordt als je het contrast van de foto veranderd. Zodat je ook altijd bewijs in handen hebt als je foto's alsnog gebruikt worden.
  5. In aanvulling op Norbert (waar ik het helemaal mee eens ben). Vaak is het voor de klant ook erg fijn om te weten dat in iOS de webapp ook een eigen icoon kan krijgen in de launcher zodat ze het zelf voor demo doeleinden snel kunnen openen van hun device en de webapp ook schermvullend is. In WebOs kan dit ook en met Android heb ik het zelf nog niet gebruikt, maar zal het ongetwijfeld ook kunnen. Voor de meeste mensen geeft dit helemaal het 'app' gevoel ook al is het feitelijkj een website.
  6. Ziet er mooi uit! Zelf een succesje met het feit dat ik de server die mijn applicatie gaat hosten eindelijk helemaal naar mijn hand heb weten te zetten. Nu de applicatie nog klaar maken voor gebruik :)
  7. Daarnaast is de techniek waarop ze priority geven aan e-mail niet veel anders dan de manier waarop spam filteren en op virussen controleren. Ik ben niet zo'n fan van Google en de privacy problemen, maar dit is niet echt meer inbreuk dan dat er al was. De advertenties die Wouter noemt zijn wat mij betreft zelfs gevoelsmatig al een stapje verder en qua techniek vergelijkbaar.
  8. Nu ben ik een IT'er met een racefiets i.p.v. omgekeerd, maar ik heb uitgebreid research gedaan daarna een fiets aangeschaft en nooit meer iets veranderd. En zelfs mijn Dell laptop die relatief moeilijk te veranderen is, heb zoveel mogelijk onderdelen aan vervangen voor ik een andere kocht. Dus ik denk dat het verschil wat dat betreft niet zo groot is, afhankelijk van je uitgangspositie. De één sleutelt meer aan z'n fiets de andere meer aan z'n PC. Het is volgens mij geen bepalende factor in het nut van een configuratie optie en het toepassen van mass customization. :)
  9. Het verbaast me dat zoveel mensen twijfelen of dit gaat werken. In de computer branche heeft Dell hier jarenlang enorm concurrentie voordeel op behaald t.o.v. de andere grote fabrikanten. Het verschil tussen een duurdere fiets en een computer vind ik eigenlijk qua 'aanschaf-gevoel' vrij klein het is allebei tot op zekere hoogte een duurzaam consumenten product (waarbij de fiets iets duurzamer is). De liefhebbers willen in beide gevallen uitgebreid kunnen vergelijken en uiteindelijk bij hun bestelling een uitgebreide keuze hebben om 'het neusje van de zalm' te kunnen bestellen volgens hun smaak. Een belangrijk verschil is wel dat het product van Dell visueel niet verandert bij het bestellen van een andere configuratie (op de kleur optie na dan). Daardoor zal het bouwen van een configurator voor een fiets wel iets duurder zijn. Aan de andere kant ik denk dat klanten graag een plaatje zien van het frame naar hun keuze in hun kleur, dat redelijk standaard is afgemonteerd. Welke schakelgroepen gemonteerd zal toch niet goed tot ze recht komen in een configurator. De velgen maken wel een verschil, maar als je daarvan een goed losstaand plaatje hebt, nemen de meeste mensen daar zeker meer dan genoegen mee. Dat stukje fantasie hebben mensen na weken van vergelijken en kijken wel opgebouwd. De kosten zullen wel iets hoger zijn dan voor de configurator van Dell, omdat het iets visueler is. Aan de andere kant Dell biedt het al sinds midden jarig negentig online aan en de kost voor webontwikkeling zijn in de tussentijd wel iets gedaald. Ik geloof zeker dat dit idee de moeite waard is, maar er zal wel een investering voor gepleegd moeten worden.
  10. 1. Zowel voor particulier of zakelijk dien je BTW af te dragen. Als je prijzen communiceert naar particulieren en je vermeldt niet heel nadrukkelijk dat het excl. btw is, dan mag de particulier aannemen dat de prijs inclusief BTW is. Maar als je zowel excl. (zakelijk gebruikelijk), als incl. BTW (voor particulieren) vermeldt hoef je je daar verder geen zorgen over maken. Vraag 2 kan iemand met meer detail kennis waarschijnlijk beter beantwoorden dan ik. Succes in ieder geval, ik ben ook bezig met een betaalde online dienst en het vergt heel wat meer denkwerk dan dat je in het begin aan neemt.
  11. Die heeft al gereageerd :P (antwoord #8) In plaats van op de zaken vooruit lopen, loop ik achter de feit aan. Wake-up call! Bedankt :) Dat heb je als je steeds even bij leest en dan denkt: "Laat ik nu maar eens m'n gedachte posten"
  12. Misschien vul ik het teveel in, maar misschien moet je de starter van dit topic eens benaderen. Misschien wel teveel vernieuwing in één product, of een geweldige manier om de concurrentie 'via de flank' in te halen.
  13. Je zou ook een prepaid systeem kunnen hanteren. Waarbij mensen voor een paar maanden á een jaar vooruit betalen. Betalen ze, stuur je achteraf een factuur per e-mail. Betalen ze niet, dan de-activeer je hun account (geef ze alleen wel een mogelijkheid om hun gegevens weg te halen, wel zo vriendelijk). Door een prijskaartje aan service te hangen vroeg in de levensloop krijg je een indruk of mensen echt geïnteresseerd zijn in je dienst.
  14. In de Zuid-Afrikaanse media is het ook voorpagina nieuws. Volgens mij klopt dit bericht wel. Anders zou Bavaria het wel erg groot opgezet hebben voor een hoax.
  15. Als je bovengemiddelde IT kennis hebt is dat zeker een optie op Mac/Linux hebben de meeste gebruikers al geen virusscanner en dat gaat (meestal) prima. Privé is dat een wel een optie, zakelijk werkt het echter niet of heel beperkt omdat je het gedrag van je gebruikers op hun computers maar deels in de hand hebt en ook de IT kennis is wisslend.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept