ultimate

Super Senior
  • Aantal berichten

    207
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

ultimate's trofeeën

  1. Sta zelf veel op braderieen en markten en daar heb ik ze in de zomer van 2010 al zien liggen op diverse kramen. Ik heb het ook gegoogled en het is te verkrijgen in webshops, maar je moet weten dat het eigenlijk kungfu-schoenen zijn. De doelgroep waar ik me op wil richten hebben deze schoenen nog nooit gezien. Heb al veel navraag en onderzoek gedaan. Ik denk dat de schoenen behoorlijk hip kunnen worden, met name in de zomer. Wil frontrunner met 9 filialen waarvan een stuk of 4 in amsterdam toch geen webshop noemen. Men at work met dik 60 winkels is ook geen webshop 1401 footwearshop met een filiaal in amsterdam. En dat zijn toch geen sportzaken (omdat je over kungfu praat)
  2. Waarschijnlijk omdat die het niet zo nauw nemen met de regels,,er zijn ook genoeg shops die nepkleding etc verkopen Tussen kunnen en mogen zit altijd nog een verschil
  3. Hallo Dennis Uiteraard bedankt voor je uitgebreide reactie. Zoals jij het uitlegt daar zit natuurlijk wel wat in zo had ik het zelf nog niet echt bekeken,dus ik ga nog eens goed nadenken wat voor mij de meest ideale manier is. Bij diegene waar we het over hadden heb ik de spullen al in consignatie neergelegd op de manier zoals ik zelf al had omschreven aangezien ik je post nog niet gezien had, Het is uiteraard wel zo dat ik natuurlijk wel bekijk of diegene een beetje normale prijzen hanteerd(tot op dit moment is dat ook zo,,,ze zit op exact dezelfde prijs dan die ik aan particulieren vraag) dit komt er mede door omdat ik betreffende ook de adviesprijzen heb voorgelegd waarvoor ze het neer zou kunnen leggen En moet zeggen het ligt er nu enkele dagen en de verkopen zijn boven verwachting, Ben gister dan ook in me toetsenbord gekropen om eens een mooie mail samen te stellen met daarin de uitleg wie wij zijn en wat we kunnen betekenen met de sieraden in consignatie. Deze mail heb ik naar een 20 tal partijen gestuurd met de vraag of er interesse in is en of dat we een afspraak kunnen maken om eens het een en ander uit te leggen ,,,hier zijn tot nu toe 6 afspraken uitgekomen, Er zullen uiteraard mede forumleden zeggen waarom niet persoonlijk langs gaan of een belletje... hier heb ik bewust voor gekozen aangezien mijn gedachte was dat er bij nagelsalons,kappers etc de personen die er over gaan vaak bezig zijn met een klant en dan weinig tijd hebben en een mail komt nooit ongelegen.
  4. Ik zou zo ie zo het pakketje nogmaals opsturen,zoals eerder al vermeld is in deze doelgroep gaat het vaak mond op mond reclame(houden elkaar op de hoogte via hyves,facebook,twitter,forums) Je zal maar net iemand getroffen hebben die bij wijze van spreken hele dagen thuis zit en zeer veel op hyves zit en op forums post en dat zou voor je naamsbekendheid weinig goeds doen denk. Je kan uiteraard altijd even de vervoerder opbellen en dan kan je vragen of ze misschien door middel van de track en trace code en icm de blackbox uitdraai (zitten 9 van de 10 x in de bezorgbussen) kunnen kijken op welk adres het pakket behorende aan de track and trace code precies is bezorgd, En dan kan je daar uiteraard altijd even langs gaan om te kijken of het daar nog is
  5. Hallo elke Dank je voor je bericht,,ook dat is een goede tip ja vooral wat je zelf al zegt anders heb je weinig tot niks te bewijzen, De displays komen in bruikleen te liggen,,en de verpakkingsmaterialen daar zijn we nog even voor aan het kijken hoe we dat gaan doen,en wat uiteraard de wens is van de ondernemer,,,
  6. Heb net op de site gekeken en lijkt me erg interessant, Alleen jammer dat het door de weeks is in mijn ogen hebben toch zeer veel beginnende webwinkel eigenaren er een fulltime baan naast
  7. Hallo Roel Ja precies dat is al betaalde voorraad dus daar maakt het niet zoveel bij uit En dat van consignatie gebruiken als binnekomer en dat de ondernemer na 3 maanden kan kiezen (thnx voor de tip) maar dat zie ik zelf nog niet zo zitten,,dan functioneer ik al snel als groothandel,en dan word gaat de ondernemer vanzelf ook verder kijken dan ze neus lang is. Want als ze dan toch al moeten gaan investeren in voorraad ja dan gaan ze automatisch ook even verder kijken.
  8. Hallo Roel Dank je voor je uitgebreide antwoord. Dat van de gespecifeerde factuur is op zich wel een idee ja,alleen is het uiteraard wel zo dat het nie telkens een standaard voorraad is ik verander uiteraard telkens het assortiment met nieuwe modellen etc etc. En dat ik dan per week afreken heb je uiteraard ook gelijk in want zoals je zelf al zegt als ik op begeven moment meerdere klanten heb dan word het een dure bezigheid ja als ik overal lang moet wachten op geld maar wel telkens in moet kopen om de voorraden op niveau te houden,want zit er toch aan te denken om eens na te gaan denken om het gelijk bij meerdere neer te leggen(kapsalons,tankstations,schoonheidssalons,nagelsalons etc ) er zijn zat winkels en plaatsen om sieraden neer te leggen. Normaal doen we alleen markten en braderieen welke nu stil liggen tot begin april dus eigenlijk ligt de voorraad nu bij me in de kast en kan ik elke dag zelf naar kijken haha,,kan ik het uiteraard beter ergens neer leggen waar andere er naar kijken, Maar goed we moeten eerst even kijken of het een beetje loopt en dan verder na gaan denken hoe we het allemaal aan gaan pakken
  9. Hallo Bas Dank je voor je antwoord, De spullen komen op dit moment maar op 1 adres te liggen wil namelijk zelf ook even kijken hoe het in ze werk gaat en of het rendabel is Mocht het goed gaan lopen dan zal ik er in een later stadium altijd serieus over naar kunnen denken om het op meerdere plaatsen neer te leggen, En dat de winkelier zelf de prijs mag bepalen is natuurlijk voor diegene ook iets interessanter, dat van de diefstal of brand is een goede ja daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Nog wel 1 vraag mbt de factuur,moet ik dan elk artikel apart speciferen op de factuur of mag het ook gewoon een factuur zijn met alleen het totaalbedrag erop
  10. Hallo Karin bedankt voor je reactie,,dat van eigendomsvoorbehoud daar was ik al mee bezig ja. Voor de rest ben ik vanavond nog een beetje op onderzoek uitgegaan en kwam ook de volgende manier tegen. Voorbeeld: ik leg een bepaald sieraad op consignatiebasis neer,,,ik heb voor dat sieraad zelf de prijs van bijv 12,50 in me hoofd zitten wat ik er voor wil hebben,,,,,,,winkeleigenaar beslist dan zelf wat ze voor de armband vraagt al is dat 30 euro, Ik ga dan 1x in de week de voorraad peilen en waar nodig aanvullen,,,en 1x per maand stuur ik de winkel een factuur met daarop bijv armband type x 12,50 ketting type x 15,00 dus de prijzen die ik zelf voor het sieraad wil hebben, Is dit een goede gedachtegang?
  11. Op de 1e plaats allemaal de beste wensen uiteraard. Nu is mijn vraag het volgende: Ons is gevraagd door een kennis die een kledingzaak heeft of ze wat spullen van ons(sieraden) op consignatie basis neer mag leggen in de winkel (door drukte heeft ze zelf geen zin om zelf een assortiment van sieraden samen te stellen en in te kopen etc) Nu staan wij hier uiteraard positief tegenover (normaal doen we alleen markten/braderieen/thuispartys en verkopen via de webwinkel( en aangezien het nu heel rustig is met braderieen kunnen die spullen beter in een winkel liggen dan hier in de kast) Heb zelf al het een en ander opgezocht in google maar ik kan het niet helemaal goed vinden hoe dit nou precies in ze werk gaat qua administratie etc. Wellicht is er op het forum iemand die hier meer verstand van heeft en ons precies kan vertellen hoe we in ze werk moeten gaan (hoe we de administratieve afwikkeling moeten doen,,,en wat een redelijk % is) Alvast bedankt
  12. Ben zelf een jaar of 9 chauffeur geweest en dit is al zeer lang een groot probleem ja,zoals Nico al zei is het vaak uit economisch oogpunt dat het niet gedaan word omdat het teveel plaats inneemt,een normale palletwagen kan je nog weleens op een lage pallet gooien. En natuurlijk is het afhankelijk in welke sector je rijd,want ook al hebben ze een heftruck,als je met een normale trailer aankomt zonder zeilen en desbetreffende klant heeft geen laad/los put dan heb je aan diezelfde heftruck helemaal niks.
  13. Sorry voor de late reactie. Ik zou iig als ik jou was niet teveel meer focussen op kerstmarkten,je kan van mij aannemen dat de goede en drukbezochte kerstmarkten al volgeboekt zijn,,degene waar je nu nog voor in kan schrijven zijn vaak kerstmarkten waar ze bijna niemand voor kunnen vinden,en iedereen die eind nov en dec een markt organiseerd noemt het een kerstmarkt. Om zelf rond te kijken op braderieen/fairs etc etc is altijd goed natuurlijk zo kan je goed zien wat het aanbod en prijs een beetje is. Zoek iig al wat organisatiebureaus op en vraag of ze je in de mailing willen opnemen dan ontvang je tenminste de datums van de markten voor 2011 op tijd,,de meeste bureaus sturen deze namelijk eerst via de mailing,zodat vaste mensen de tijd hebben dr in te schrijven en pas na een paar weken zetten ze de markten online,,,en dan zijn veel markten al volgeboekt
  14. tip:) Zou niet teveel domeinnamen plaatsen waar je aan zit te denken om te nemen,,,het voor niemand moeilijk om het lijstje van domeinamen die hier nu al staan even te registreren,en zou zonde zijn lijkt me als je dan straks kan gaan onderhandelen over domeinen die hier geplaatst zijn. Dus zou snel de domeinen die je het meeste aanspreken vastleggen
  15. Zoals pj al zei je trekt je betaalde btw af van de ontvangen btw en het verschil daarover moet je dus afdragen. dus stel voor je ontvangt over die 2000 euro btw is dan dus 380 Over die 500 heb je dus btw betaald is dus 95 euro 380-95=285 euro te betalen. Hoop dat ik het ook goed heb ,,,ben ook nog niet zo heel lang bezig namelijk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.