Jump to content

Wouter Hol

Moderator
  • Content Count

    3,123
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Wouter Hol last won the day on July 10

Wouter Hol had the most liked content!

Community Reputation

323

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    ^25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    mij kunnen vertellen wat ik in dit vakje in zal gaan vullen.
  1. Ik proef enorm veel emotie en frustratie in je bericht. Dat helpt je niet als je problemen met grote bedrijven wilt oplossen. Je moet weten dat bij zulke grote bedrijven de klantenservice hoofdzakelijk bestaat uit mensen die standaard protocollen voor standaard procedures volgen. Dat moeten ze doen omdat een groot bedrijf als bol.com anders niet te managen is. Glipt er iets tussen die standaard procedures en standaard protocollen door, zoals bij jou nu aan de hand is, dan is het vrij lastig voor iemand die daar werkt om te begrijpen wat daar precies aan de hand is. Niet omdat ze daar te dom voor zijn, maar omdat het bedrijf simpelweg enorm groot is. De enige die precies weet wat er gebeurd is ben jij. Het is aan jou om steeds uit te leggen aan bol.com wat er gebeurd is. Dat zul je helaas meerdere keren moeten doen als er meerdere contactmomenten zijn, omdat je steeds iemand anders treft bij de klantenservice. Ja, dat is heel frustrerend maar je moet je daarbij niet door emoties laten leiden. Doe je dat wel, dan ziet een medewerker van bol.com alleen maar een bericht waar de frustratie vanaf spat en dan is het voor de klantenservice medewerker niet echt aannemelijk om jou verhaal te volgen en te zoeken naar een oplossing buiten de standaard procedures om. Als je dit op wilt lossen zul je een duidelijke mail moeten opstellen waarin je helder uitlegt wat er allemaal gebeurd is, zonder mensen stom te noemen en zonder oordelen te vellen of je mening te geven. Gewoon ijskoud de feiten vermelden, gestaafd door eventuele vorige communicatie die je reeds gevoerd hebt met ze. Je zal zien dat bol.com dan opeens toch wel een en ander vlot kan oplossen.
  2. Je eigenlijke vraag is volgens mij of een 'rijdende showroom' aangemerkt wordt als een bestelbus of als een werktuig/werkplaats. Die laatste groep is in Nederland uitgezonderd van de tachograaf. Evofenedex heeft die uitzondering omschreven op hun website: Ik vermoed dat jouw rijdende showroom ook demo modellen van jouw producten vervoerd of kan vervoeren. Het is dan mede ingericht voor het vervoer van goederen en dus een bestelbus. Op het moment dat de ondergrens voor het maximale laadvermogen aangepast wordt naar 2,5 ton, zou hij dan volgens mij ook voorzien moeten zijn van een tachograaf. Buiten NL geldt die uitzondering niet per definitie, dus als je er ook mee in het buitenland rijdt dan zou m.i. een tachograaf sowieso verstandig zijn.
  3. Hoi Broodjes, In je vorige topic dacht je ook al gelijk aan grote fabrieken en leveren aan supermarkten. Dat is je toen min of meer uit je hoofd gepraat door de leden van dit forum. Nu heb je het weer gelijk over fabrieken die jouw product voor jou moeten gaan produceren. Je slaat daarmee heel veel stappen over. Begin bij het begin. Ga eerst eens zelf het product maken. Laat dat proeven aan familie en vrienden. Verbeter dan steeds het recept. Ga dan eens een keer op een markt staan en kijk of je product daar verkoopt. Als dat aan slaat, ga vaker op een markt staan. Benader dan eens een restaurant of ander bedrijf dat jouw product mogelijk af zou willen nemen. Ga daarna pas eens kijken of je misschien de productie uit kan besteden.
  4. Hoi Marcel, Goed om te lezen dat het goed met je gaat! Als ik je verhaal lees dan zie ik een een paar zaken waar ik een kanttekening bij zou willen maken. Ik zal ze niet allemaal aanstippen want dat zou misschien te pessimistisch overkomen. Toch wil ik wel realistisch blijven. Wanneer was dat? Als gevolg van COVID-19 hebben heel veel horeca zaken het opeens heel erg moeilijk. Mocht je voor COVID-19 daar gekeken hebben, dan zou ik dat nu zeker nog eens doen en in elk geval goed op de hoogte zijn van de regels die in dat land gelden. In deze tijd een horeca zaak openen/overnemen is best wel risicovol. Je kan in de meeste landen niet op volle capaciteit draaien en als er een 2e golf aankomt dan zit je misschien voor maanden dicht. Niet handig als je een financiering moet aflossen. Zorg ook dat je goed weet waarom de huidige eigenaar er vanaf wilt. Je zegt dat het goud is maar toch zakt de huidige eigenaar blijkbaar vrij gemakkelijk met zijn vraagprijs. Als het werkelijk goud is wat de huidige eigenaar in handen heeft dan is het niet logisch dat hij zomaar zijn prijs verlaagd. Als een hypotheek voor een bedrijf in het buitenland niet lukt, heb je dan in dat land al gekeken naar financiering?
  5. ANP / Permission Machine is nogal dubieus bezig voor wat betreft het smijten met boetes. Zie oa. https://www.emerce.nl/nieuws/fotodienst-anp-zwaait-grif-met-boeteboekje en daar in de reacties. Er zijn ook mensen bezig met een heuse kruistocht tegen Permission Machine en aanverwante "boeven", zie bijvoorbeeld https://www.martinebakx.com/search/label/auteursrecht Hun verdienmodel bestaat uit het opleggen van boetes aan onwetende mensen die ergens een foto publiceren. Ook al zou de fotograaf van wie de foto daadwerkelijk is, niet eens opdracht gegeven hebben om de boete op te leggen. In het geval van Emerce ging het zelfs tot tweemaal toe om rechtenvrije foto's waarvoor Permission Machine een boete op wilde leggen. Of ze het juridisch kunnen maken om een boete voor 2 jaar gebruik op te leggen terwijl er slechts 4 maanden inbreuk gemaakt is dat weet ik niet zeker. Wel denk ik dat het bedrag van 522 euro een heel stuk goedkoper is dan het gaan aanvechten in de rechtszaal. Bovendien zie je vaak bij de rechtszaken die ze voeren dat de boete niet zo zeer is gebaseerd op de duur van de inbreuk, maar meer op het feit dat er inbreuk gepleegd is. In het geval van Martine was het meen ik zelfs zo dat de rechten op die specifieke foto voor onbepaalde tijd een verwaarloosbaar bedrag van enkele euro's was, had ze die van te voren gekocht. Dat terwijl ze nu een boete kreeg van honderden euro's.
  6. We zijn nog even de archieven ingedoken en het blijkt dat dit jaren terug ook al besproken is op ditt forum: Lees met name de post van Norbert nog even goed door. Daar staat een mooie samenvatting van wat er destijds al speelde, wat blijkbaar nog altijd niet veranderd is, en een prima advies over wat je misschien toen al had moeten doen. Nog weer een herhaling van zetten over hoe jij en je concurrent elkaar blijkbaar al 13 jaar (!!) pesten heeft helemaal geen zin. Daar helpen we jou helemaal niet mee, zeker niet gezien het feit dat er blijkbaar niets veranderd is in de afgelopen 13 jaar, ondanks de prima adviezen die je in die tijd al via dit forum gekregen hebt. Er gaat daarom een slotje op dit topic.
  7. Naast de absolute warboel met de domeinnamen in kwestie die blijkbaar verlopen zijn (geweest) en die niet eens primair in gebruik zijn ..De enige die in gebruik is is ikmaakhetwel, lijkt ook het genoemde tijdspad niet te kloppen. ImakeIT zegt sinds 1992 bezig te zijn. Wat volgens de KVK overigens lijkt te kloppen, althans, toen is je bedrijf ingeschreven. Echter, in een interview met De Ondernemer zeg je dat je pas sinds 2006, dus een jaar later dan je concurrent, je huidige werkzaamheden doet en de merknamen in kwestie gebruikt. In 2004 zou je nog een supermarkt en kaasspeciaalzaak hebben. Bovendien spreek je in je oude topics over 2008 als startjaar, wat nog weer later is. Hoe verklaar je dit precies? Ik ben sterk geneigd om dit topic te verwijderen want behalve een hoop modder gooien naar je concurrent zie ik hier weinig gebeuren eigenlijk.
  8. Dat is niet gezegd. De vennoot die er uit stapt kan wel melden dat hij er uit stapt, maar de andere vennoten moeten daar in principe wel akkoord mee gaan. Eenzijdig opzeggen zorgt er niet opeens voor dat je verplichtingen richting de andere vennoten opeens verdwijnen omdat de VOF niet meer zou bestaan. Hoe dan ook, de VOF bestond nog wel op het moment dat hij besloot om er uit te stappen en de klanten mee te nemen. Meer specifiek is hij in zo'n geval onrechtmatig bezig jegens zijn ex-vennoten.
  9. Meestal staat dat er wel in, in de vorm van een concurrentiebeding. Staat dat er niet in dan heeft hij wel meer vrijheid om dat te doen, maar ook weer geen onbeperkte vrijheid. Zou hij er bijvoorbeeld nu uit stappen en voor zichzelf beginnen en daarbij klanten van de VOF mee nemen, dan is hij op zich onrechtmatig bezig jegens de VOF. Maar als jij al aangaf te willen stoppen, kan dat wel eens lastiger zijn voor jou om aan te vechten. Ik zou niet weten hoe dat precies zit.
  10. Dat is 1 van de basisprincipes waar elke ondernemer van mag genieten. Dat betekent echter niet dat je elke reis die je maakt als zakelijke kosten kan opvoeren. De meeste ondernemers werken ook in hun vakantie. Zoals shoptillyoudrop al zei, maakt dat niet dat de kosten van die vakantie opeens zakelijk worden. Als je dus naar Thailand gaat voor je 'workation' dan kan je de kosten van die reis, verblijf en eten niet als zakelijke kosten opvoeren. Tenzij je voor je werk echt naar Thailand moest. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van een fabriek. Dat lijkt in jouw voorbeeld niet aan de hand te zijn.
  11. Die waarde kan op verschillende manieren bepaald worden. Uiteindelijk maakt de manier waarop je die waarde berekent nog niet eens zo heel veel uit. Uiteindelijk zal hij jou inderdaad moeten uitkopen en dat moet een bedrag zijn waar jullie je beiden in kunnen vinden. Dat zal een bedrag zijn die een benadering vormt van die 50%. Het zou best kunnen zijn dat jouw compagnon die 50% niet kan of wil betalen. Hij zal misschien een aanbod doen van een lager bedrag. Dat kan je wel of niet accepteren. Maar als je het niet accepteert en er een impasse ontstaat, dan kan het ook zijn dat het hele bedrijf stopt te bestaan en dan heb je niks. Als het goed is staat het antwoord op die vraag in jullie VOF contract.
  12. Hoi MareGhislaine, Welkom op ons forum. Helaas voldoet jouw bericht niet aan de forumregels. Je verzoekt mensen om je te mailen. Dat is niet de bedoeling van een discussie op het forum. Voor het plaatsen van vraag & aanbod berichten verwijs ik je graag naar het Vraag en Aanbod gedeelte op ons forum. Ik heb dit bericht daarom gesloten. Let er op dat het forum niet bedoeld is voor studenten. Alleen als je daadwerkelijk een onderneming wilt starten (en dus niet een simulatie of iets dergelijks) zijn berichten van studenten toegestaan. Je kan dan bijvoorbeeld een bericht in V&A plaatsen als je wilt dat mensen je per mail benaderen of je kan een nieuw bericht op het forum plaatsen waarin je mensen uitnodigt om op het forum mee te denken. Mvg, Wouter Moderator.
  13. Lees het handboek ondernemen eerst even door.
  14. Hoi TNA-Auto's, In dat geval valt je topic helaas buiten de scope van Higherlevel. Schoolopdrachten waarbij niet daadwerkelijk een echt bedrijf opgericht wordt, zijn niet toegestaan als onderwerp op dit forum. Zie ook de forumregels. Het topic zal daarom helaas gesloten moeten worden. Op de website van de KVK staat veel informatie over het starten van een bedrijf, op veel vragen die je stelt kan je daar het antwoord vinden. Lees ook het handboek ondernemen van de BD, daar staat ook veel informatie in. Verder wilt misschien de BOVAG jullie ook helpen aan de juiste informatie. Veel succes met jullie schoolopdracht! Mvg, Wouter
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept