Ga naar inhoud

Wouter Hol

Moderator
  • Aantal berichten

    3170
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Wouter Hol won de laatste dag op 10 juli 2020

Wouter Hol had de meest gelikete inhoud!

Karma

344

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Noord-Holland
  1. Bijna! Een API (Application Programming Interface) is zeg maar een manier om informatie uit te wisselen tussen verschillende systemen. Je kan daarmee jouw website verbinden met systemen van de verkoper(s). Via de API van een verkoper kan je dan bijvoorbeeld een prijslijst ontvangen. Jouw systeem kan dan zien welke het goedkoopst is en die items zou jouw systeem dan online kunnen zetten. Hier is wel het nodige programmeerwerk voor nodig, maar het is zeker mogelijk. Wat je dus kan vragen aan de verkoper is of ze een API voor productgegevens/prijzen hebben en dan kan jij of jouw programmeur daar een programma op schijven om de informatie op te halen en te verwerken. Voor bekende groothandels zijn voor de gangbare webshop pakketten soms ook apps beschikbaar om hun prijslijst uit te lezen. Dat gaat dan ook via een API maar je hoeft daar dan niet (veel) voor te programmeren. Succes!
  2. Hoi Bianca, Dat is zeker mogelijk. Wellicht heb je toegang tot de productfeeds/API's van de verkopers en kan je daar de prijzen uitlezen. Dat is de beste methode. Anders kan je een spider gebruiken maar dat is een wat oude techniek die niet altijd even feilloos werkt. Een spider is een bot die de website van de verkoper bezoekt en de informatie dan doorgeeft aan jou. Vaak worden bots geweert van websites. Nog een optie is gebruik maken van een vergelijkingswebsite die mogelijk api's of andere manieren ter beschikking hebben om hun data uit te lezen. Succes! Mvg, Wouter
  3. In dat geval is in loondienst gaan bij de opdrachtgever wellicht veel logischer. Toevallig was er gisteren iemand op dit forum met eenzelfde vraag.
  4. Dat suggereert dat ze geen BTW hebben afgedragen en er voor jou dus ook niets terug te vragen valt. Maar misschien is het slechts een foutje van de verkoper. Heb je al contact opgenomen met de verkoper en gevraagd of zij een geldig Europees BTW nummer hebben en of ze de factuur kunnen corrigeren?
  5. Kan je iets meer context geven over de situatie? Koop jij items op die shops of gebruik je ze als platform om te verkopen? En met welke firma's doe je precies zaken? In het algemeen gesproken hebben Chineze webshops namelijk niets te maken met de BTW. Ze zitten immers in China. Er valt dan ook niets te verleggen. Jij als Nederlands bedrijf moet alles met de BTW regelen. Maar sommige van deze shops hebben inmiddels entiteiten in de EU, waardoor BTW verleggen waarschijnlijk wel mogelijk is. Daarvoor moet je weten met wie je precies zaken doet.
  6. Hoi Pando82, Welkom op ons forum! In een ander topic heb je zojuist min of meer dezelfde vraag gesteld. Daarom sluit ik dit topic zodat de discussie niet verspreid over 2 topics plaats vindt op ons forum. Mvg, Wouter
  7. Zeer slecht advies!! Proximedia (het moederbedrijf van MKB Clickservice) procedeert maar al te graag tegen haar klanten. Zoals ik al schreef is hun contract juridisch waterdicht dus je staat als klant zeer zwak. Als je op Rechtspraak zoekt op Proximedia dan vindt je maar liefst 130 (!) uitspraken, stuk voor stuk rechtszaken tussen hen en hun klanten. Het overgrote deel van die honderddertig rechtszaken is gemakkelijk gewonnen door Proximedia. De klant van Proximedia wordt dan veroordeeld tot het betalen van de proceskosten, waardoor die dus uiteindelijk nog veel meer geld kwijt is. Zie bijvoorbeeld de meest recente uitspraak die ik zo snel kon vinden, van januari dit jaar. De klant besloot niet te betalen en MKB Clickservice sleept ze daarom voor de rechter. Het is niet een hele lange lap tekst en het is in begrijpelijke taal geschreven, dus je zou die gerust even door kunnen nemen. Maar de samenvatting luidt: Zorg dus dat je er onderling met MKB Clickservice uit komt en ga niet eigenwijs niet betalen omdat het een wurgcontract is. De rechter zal daar niet in mee gaan.
  8. Het oude topic is automatisch gesloten omdat er een jaar lang niet op gerageerd is, zie ik. Wellicht een mooi moment om eens te kijken of de boel inmiddels verbetert is bij deze toko. Juridisch gezien zit je een beetje in een lastige hoek. Je hebt als ondernemer geen recht op een bedenktermijn en bedrijven zoals MKB Clickservice (Proximedia) en Real Gen buiten dat heel handig uit. Zij weten dondersgoed dat een startende ondernemer dat vaak niet weet en daar spelen ze op in. Deze bedrijven veinzen dat ze klantvriendelijk zijn en alles doen voor hun klanten. Toen ik Proximedia ontmaskerde jaren terug was dat althans het geval. In werkelijkheid ging het ze slechts om de handtekening en daarna sleepten ze hun klanten gerust voor de rechter als ze niet betaalden. Maar wellicht heeft MKB clickservice inmiddels verbeteringen doorgevoerd? Heb je al contact met ze gehad over dat je het contract wilt ontbinden? Heb je ze bijvoorbeeld al gemaild en/of een brief gestuurd? Wat vroeger vaak hielp is als je uitgebreid je verhaal doet op het internet, bijvoorbeeld op dit forum of op review sites. Daar zijn dit soort bedrijven vaak wel gevoelig voor. Ben benieuwd naar je ervaringen met MKB Clickservice!
  9. Welkom op dit forum! Als het om een grotere schuld gaat dan zou ik er een jurist/advocaat naar laten kijken in plaats van op het internet om advies vragen. Wij kennen jouw specifieke situatie namelijk niet. Dat gezegd hebbende; De BV turboliquideren terwijl er nog schulden zijn kan op zich al wanbeleid zijn. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Een en ander is afhankelijk van de situatie. Als je alle schuldeisers in gelijke mate hebt afbetaald (en niet bepaalde schuldeisers voorgetrokken hebt) en de schuldeisers zijn akkoord met het liquideren omdat er toch geen baten zijn in de BV, dan zou het op zich prima moeten kunnen. De schulden zijn dan na liquidatie weg en komen niet naar jou prive als DGA. Faillissement zou ik niet doen want volgens mij komen de kosten van de curator voor jou prive in rekening, maar dat weet ik niet zeker. Maar als je de boel 'stiekem' wilt turboliquideren of als je de andere schuldeisers wel betaald hebt maar deze ene niet, dan kan het prima zijn dat de schuldeiser later alsnog bij jou prive kan aankloppen om de schuld betaald te krijgen. Weet deze schuldeiser dat je van plan bent om de boel te liquideren?
  10. Aannames doen als het om belastingen gaat kan vervelend uitpakken. Zeker in dit geval, omdat je er naast zit. Naast reclamediensten en adviseurs doe je als moderator ook aan gegevensverwerking en informatieverschaffing.
  11. Ik had dat blijkbaar ook bij diezelfde bank toen wij een zakelijke rekening opgezegd hadden. Alleen ik kwam daar pas een week of wat later achter en toen was het al kwijtgescholden door de bank. En ik had daar zelfs nog andere rekeningen open dus ze hadden dat prima kunnen verrekenen. Op zich nette service.
  12. Absoluut! Er zijn niet veel landen waar je dergelijke omzetten niet hoeft te melden aan de belastingdienst aldaar. Dus je hebt denk ik wel een goede professional nodig om te zorgen dat je netjes in het land van de klant aangifte doet.
  13. We blijven een beetje in cirkeltjes praten. Het antwoord op welke BTW van toepassing is, is al lang en breed gegeven. Ook dat je daarom moet weten wie je klant is heb ik al uitgelegd. Hoewel je op de onderstreepte woordjes kan klikken, zal ik voor het gemak nog even mijn eerste antwoord citeren: Daar overheen lezen en vervolgens nog een keer de vraag stellen maakt niet dat het opeens anders is. Dat het tegenwoordig heel makkelijk is om dergelijk grote opdrachten van een anoniem iemand via het internet binnen te halen maakt dat ook niet anders. Al helemaal als het blijkbaar gaat om bedragen van anderhalve ton (!) dan kan je simpelweg niet accepteren dat je klant anoniem is. Je gaat daar geheid mee in de problemen komen.
  14. Ik heb ook wel eens om dezelfde redenen als jij last gehad van DDoS aanvallen. In mijn geval waren het amateurs die waarschijnlijk een DDoS aanval gekocht hadden op het darkweb, dus na een dag of wat was ik er vanaf. Ik moest toen ook even wat heen en weer mailen met de webhosting en ik lag er een paar dagen uit. Maar uiteindelijk bleef de site online. Ik gok dat het in jouw geval ook gaat om mensen die voor een paar knaken een pukkelige student hebben ingehuurt voor de aanval en dat het na een dag of wat over is. Niet iedereen heeft een botnetwerk tot z'n beschikking om die voor onbepaalde tijd 1 site aan te laten vallen. Als het wel aanhoudt, dan is overschakelen op een VPS niet een oplossing denk ik. Het lost alleen tot bepaalde hoogte op dat de webhoster niet jouw stukje shared hosting uitzet. Maar een VPS is alsnog gedeeld met andere gebruikers dus als jouw VPS een DDoS voor z'n kiezen krijgt dan zal je waarschijnlijk alsnog geblokkeerd worden. Cloudflare of vergelijkbare diensten er tussen zetten zal beter werken.
  15. Je bent dan wel aansprakelijk. Omdat jij diegene bent die het product van buiten de EU importeert, ziet de wet jou als fabrikant. Jij bent als fabrikant aansprakelijk voor allerlei zaken. Je kan daar niet omheen door een contract op te stellen of wat dan ook. Zou ook wel een mooie boel worden als dat wel kon. Dan was opeens geen enkele fabrikant ergens verantwoordelijk voor. Iedereen had dan een papiertje waarop zou staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor hun producten want op papier is het niet van hen. Als je die aansprakelijkheid niet wilt of kan dragen dan moet je geen producten importeren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.