Jump to content

Wouter Hol

Moderator
  • Content Count

    3,138
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Wouter Hol last won the day on July 10 2020

Wouter Hol had the most liked content!

Community Reputation

332

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Country
    Nederland
  • First name
    Wouter
  • Last name
    Hol
  • How did you find us:
    via een kennis
  • Blog

Register

  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. XYZ heeft vertegenwoordiging in Europa nodig. Zoiets kan op allerlei manieren. Ze kunnen bijvoorbeeld een bedrijf in de EU oprichten. Dat wordt dan XYZ-EU. Jullie factureren XYZ-EU en XYZ-EU is verantwoordelijk voor allerlei zaken zoals de import, productaansprakelijkheid en de verzekering van haar goederen die bij jullie opgeslagen liggen.
  2. Dat mag wel. Allsafe is een van de vele bedrijven die een (virtueel) vestigingsadres voor bedrijven aanbiedt. Zoals gezegd is de vraag of dat betrouwbaar over komt naar de klanten. Ik zie drie opties voor de goudsmid; - Een virtueel adres bij een Allsafe en vrede nemen met dat dat wat minder betrouwbaar over komt - investeren in beveiliging van zijn woonhuis en alsnog dat adres gebruiken - een bedrijfspand (of unit in een verzamelgebouw) huren en vanuit daar werken.
  3. Absoluut niet! Je kan niet zomaar 'schade' verhalen op een werknemer. Alleen in extreme gevallen, bijvoorbeeld bij strafbare feiten, kan je schade verhalen op een werknemer. Dat is hier helemaal niet in de orde. In dit geval zou het simpelweg zijn dat de werkgever niet goed nagedacht heeft over de gevolgen van het gebruiken van eigen personeel in filmpjes. Er is daar helemaal geen sprake van schade, en voor zo ver je dat al als schade kan zien, is dat voor rekening en risico van de werkgever. Nooit de werknemer! Gebruik professionele acteurs voor filmpjes!
  4. Anderen zeiden het ook al, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten. Als hij gaat importeren uit China dan heeft hij nog veel meer kosten dan alleen zijn webshop. Alleen al de verzekeringen (tegen productaansprakelijkheid, voor transport, enz.) zouden hem zomaar al meer kunnen kosten dan die offerte die hij gekregen heeft voor zijn webshop. Ik vermoed dat hij de verzekeringen links laat liggen of waarschijnlijk niet eens van zijn verplichtingen als importeur afweet. Om nog maar te zwijgen van de rest van de kosten waarmee hij te maken zal gaan krijgen. Tenzij je er OK mee bent om d
  5. Geen minimaal aantal orders verlangen lijkt een mooie propositie, maar daar schuilt wel een groot risico in. Je hebt dan namelijk het risico dat je startende webshops aantrekt die uiteindelijk zullen gaan falen of op zijn minst niet lekker zullen draaien. Het gevolg is dat je in plaats van een fulfilment operatie eigenlijk een veredelde opslagruimte aanbiedt, waar de spullen van deze shops stof liggen te happen. Op zich is dat ook een businessmodel natuurlijk, maar wel een heel andere dan dat van een fulfilment center.
  6. In dat geval heb je het nog niet echt bekeken vanuit de kant van de leverancier. Als een leverancier dat inderdaad allemaal kan aanbieden, waar hebben ze jou dan nog voor nodig? Wat is jouw meerwaarde in dit hele verhaal? Ze kunnen dan toch alles prima zelf doen? Los daarvan, stel dat er inderdaad een leverancier is die dit allemaal kan aanbieden en die dat dan blijkbaar ook nog aan wilt bieden aan elke zolderkamer die blijkbaar 0 euro heeft om investeren. Wat zou dan het gevolg zijn? Het gevolg is dan dat die leverancier zijn eigen markt volledig kapot maakt. De
  7. Een leuke gedachte op zich. Maar vergeet niet dat je naast kwantiteit, ook moet kijken naar kwaliteit. Het enkele feit dat je een contract opgesteld hebt met gemiddeld net zo veel woorden maakt natuurlijk niet dat het inhoudelijk stand houdt als masterthesis. Zo zou je ook kunnen stellen dat het maken van een masterthesis misschien gemiddeld 1000 uur kost, en gezien je afgelopen jaar 1000 uur gewerkt hebt als pakketbezorger ben je nu doctorandus. Leuk item voor een vrimibo draadje wellicht, maar net als Hans mis ik een beetje de link met ondernemen -zelfs al staat het i
  8. Als je ze plaatst, doe het aan het begin of aan het einde van de onderwerpregel. Op die manier vallen er geen gaten in de regel als de email client van de ontvanger de emoticons niet kan laten zien.
  9. Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft. Ik reageer daarom maar even, al ben ik geen HR expert maar heb ik wel het nodige personeel in dienst gehad. Dat klopt. Werknemers zijn zeer goed beschermd door de wet. Je kan niet allerlei spannende constructies bedenken om flexibel en zonder risico met je personeel om te gaan. Personeel ontslaan omdat er een opdracht weggevallen is? Vergeet het maar. Je stelling dat de zusterfirma een uitzendbureau zou zijn en dat je dat personeel opeens niet meer 'uitzendt' cq. niet uitbetaalt of zelfs ontslaat, zal niet gevolgd worden door de ka
  10. Nee. Dropshipping is een manier om je logistiek te regelen. In plaats van dat het product van de leverancier naar jouw magazijn/winkel verzonden wordt, verstuurt jouw leverancier het naar jouw klant. Daarmee sla je dus je eigen magazijn over. Doe je alles via dropshipping, dan zou je niet zelf een magazijn nodig hebben. Ja, dat spaart wellicht een grote investering uit. Maar als je denkt dat je magazijn en voorraad de grootste investeringen zijn die je moet gaan doen om succesvol te zijn dan verklap ik je alvast dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
  11. Nee. Voor zo ver het auteursrecht al van toepassing zou zijn -Zie Twa zijn reactie bijvoorbeeld- vermeld de auteur van een website die normaal gesproken niet op de front-end van een website. Vergelijk het maar met een advertentie. In/op/onder een advertentie staat ook nooit welk bureau de advertentie geschreven heeft. Zo ook met de website, die het uithangbord van jouw klant is. Zou het auteursrecht inderdaad van toepassing zijn op de website die je gemaakt hebt en je wilt daar met alle macht je naam als auteur bij vermeld hebben, dan vermeld je je eigen naam op de plek waar dat hoort.
  12. Wellicht dat ik er te bot in kom deze maandagmiddag, maar iets met stinkende heelmeesters.. Hoe dan ook, met deze instellingen ga je het niet redden als ondernemer. Er is (gelukkig!) niet een universeel recht op moddervette marges zodat elke ondernemer slapend rijk kan worden. Dat is niet hoe ondernemen werkt. In plaats van je beklag hier te doen zou je je businessmodel moeten aanpassen. Zoals al gezegd, bijvoorbeeld door er voor te zorgen dat jij waarde toevoegt zodat je niet meer de allergoedkoopste hoeft te zijn. Of door simpelweg een andere leverancier te zoeken.
  13. Hoi Seagull, welkom op het forum! Je vragen zijn heel erg algemeen. Een eenvoudig antwoord waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt is daarom niet echt te geven, zeker niet op de tweede vraag. Ik zal toch een poging wagen. Succesvolle marketingcampagnes met minimale kosten vereisen heel veel creativiteit en inventiviteit. Misschien heb je juist een heel creatief of inventief product wat je verkoopt, zodat het wat gemakkelijker is om het onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek door middel van een filmpje dat je viral laat gaan of een influencer die het gratis wilt lat
  14. Dat is onjuist. Bijna! Het product mag uitgeprobeerd worden, zoals je het in de winkel ook uit zo kunnen proberen en/of zoals het daar ook gedemonstreerd kan worden door een verkoopmedewerker. Bijvoorbeeld door een kopje koffie te zetten met het koffiezetapparaat waar ik het eerder over had. Mocht je mijn woord er niet op geloven, dan misschien die van juristen wel? https://www.ictrecht.nl/kennis/factsheets/herroepingsrecht#:~:text=Uitpakken en uitproberen,werking ervan vast te stellen. https://www.ictrecht.nl/blog/hof-van-justitie-herroepingsrecht-geldt-o
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept