Jump to content

Wouter Hol

Moderator
  • Content Count

    3,135
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Wouter Hol last won the day on July 10 2020

Wouter Hol had the most liked content!

Community Reputation

332

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Country
    Nederland
  • First name
    Wouter
  • Last name
    Hol
  • How did you find us:
    via een kennis
  • Blog

Register

  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Absoluut niet! Je kan niet zomaar 'schade' verhalen op een werknemer. Alleen in extreme gevallen, bijvoorbeeld bij strafbare feiten, kan je schade verhalen op een werknemer. Dat is hier helemaal niet in de orde. In dit geval zou het simpelweg zijn dat de werkgever niet goed nagedacht heeft over de gevolgen van het gebruiken van eigen personeel in filmpjes. Er is daar helemaal geen sprake van schade, en voor zo ver je dat al als schade kan zien, is dat voor rekening en risico van de werkgever. Nooit de werknemer! Gebruik professionele acteurs voor filmpjes!
  2. Anderen zeiden het ook al, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten. Als hij gaat importeren uit China dan heeft hij nog veel meer kosten dan alleen zijn webshop. Alleen al de verzekeringen (tegen productaansprakelijkheid, voor transport, enz.) zouden hem zomaar al meer kunnen kosten dan die offerte die hij gekregen heeft voor zijn webshop. Ik vermoed dat hij de verzekeringen links laat liggen of waarschijnlijk niet eens van zijn verplichtingen als importeur afweet. Om nog maar te zwijgen van de rest van de kosten waarmee hij te maken zal gaan krijgen. Tenzij je er OK mee bent om d
  3. Geen minimaal aantal orders verlangen lijkt een mooie propositie, maar daar schuilt wel een groot risico in. Je hebt dan namelijk het risico dat je startende webshops aantrekt die uiteindelijk zullen gaan falen of op zijn minst niet lekker zullen draaien. Het gevolg is dat je in plaats van een fulfilment operatie eigenlijk een veredelde opslagruimte aanbiedt, waar de spullen van deze shops stof liggen te happen. Op zich is dat ook een businessmodel natuurlijk, maar wel een heel andere dan dat van een fulfilment center.
  4. In dat geval heb je het nog niet echt bekeken vanuit de kant van de leverancier. Als een leverancier dat inderdaad allemaal kan aanbieden, waar hebben ze jou dan nog voor nodig? Wat is jouw meerwaarde in dit hele verhaal? Ze kunnen dan toch alles prima zelf doen? Los daarvan, stel dat er inderdaad een leverancier is die dit allemaal kan aanbieden en die dat dan blijkbaar ook nog aan wilt bieden aan elke zolderkamer die blijkbaar 0 euro heeft om investeren. Wat zou dan het gevolg zijn? Het gevolg is dan dat die leverancier zijn eigen markt volledig kapot maakt. De
  5. Een leuke gedachte op zich. Maar vergeet niet dat je naast kwantiteit, ook moet kijken naar kwaliteit. Het enkele feit dat je een contract opgesteld hebt met gemiddeld net zo veel woorden maakt natuurlijk niet dat het inhoudelijk stand houdt als masterthesis. Zo zou je ook kunnen stellen dat het maken van een masterthesis misschien gemiddeld 1000 uur kost, en gezien je afgelopen jaar 1000 uur gewerkt hebt als pakketbezorger ben je nu doctorandus. Leuk item voor een vrimibo draadje wellicht, maar net als Hans mis ik een beetje de link met ondernemen -zelfs al staat het i
  6. Als je ze plaatst, doe het aan het begin of aan het einde van de onderwerpregel. Op die manier vallen er geen gaten in de regel als de email client van de ontvanger de emoticons niet kan laten zien.
  7. Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft. Ik reageer daarom maar even, al ben ik geen HR expert maar heb ik wel het nodige personeel in dienst gehad. Dat klopt. Werknemers zijn zeer goed beschermd door de wet. Je kan niet allerlei spannende constructies bedenken om flexibel en zonder risico met je personeel om te gaan. Personeel ontslaan omdat er een opdracht weggevallen is? Vergeet het maar. Je stelling dat de zusterfirma een uitzendbureau zou zijn en dat je dat personeel opeens niet meer 'uitzendt' cq. niet uitbetaalt of zelfs ontslaat, zal niet gevolgd worden door de ka
  8. Nee. Dropshipping is een manier om je logistiek te regelen. In plaats van dat het product van de leverancier naar jouw magazijn/winkel verzonden wordt, verstuurt jouw leverancier het naar jouw klant. Daarmee sla je dus je eigen magazijn over. Doe je alles via dropshipping, dan zou je niet zelf een magazijn nodig hebben. Ja, dat spaart wellicht een grote investering uit. Maar als je denkt dat je magazijn en voorraad de grootste investeringen zijn die je moet gaan doen om succesvol te zijn dan verklap ik je alvast dat je van een koude kermis thuis gaat komen.
  9. Nee. Voor zo ver het auteursrecht al van toepassing zou zijn -Zie Twa zijn reactie bijvoorbeeld- vermeld de auteur van een website die normaal gesproken niet op de front-end van een website. Vergelijk het maar met een advertentie. In/op/onder een advertentie staat ook nooit welk bureau de advertentie geschreven heeft. Zo ook met de website, die het uithangbord van jouw klant is. Zou het auteursrecht inderdaad van toepassing zijn op de website die je gemaakt hebt en je wilt daar met alle macht je naam als auteur bij vermeld hebben, dan vermeld je je eigen naam op de plek waar dat hoort.
  10. Wellicht dat ik er te bot in kom deze maandagmiddag, maar iets met stinkende heelmeesters.. Hoe dan ook, met deze instellingen ga je het niet redden als ondernemer. Er is (gelukkig!) niet een universeel recht op moddervette marges zodat elke ondernemer slapend rijk kan worden. Dat is niet hoe ondernemen werkt. In plaats van je beklag hier te doen zou je je businessmodel moeten aanpassen. Zoals al gezegd, bijvoorbeeld door er voor te zorgen dat jij waarde toevoegt zodat je niet meer de allergoedkoopste hoeft te zijn. Of door simpelweg een andere leverancier te zoeken.
  11. Hoi Seagull, welkom op het forum! Je vragen zijn heel erg algemeen. Een eenvoudig antwoord waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt is daarom niet echt te geven, zeker niet op de tweede vraag. Ik zal toch een poging wagen. Succesvolle marketingcampagnes met minimale kosten vereisen heel veel creativiteit en inventiviteit. Misschien heb je juist een heel creatief of inventief product wat je verkoopt, zodat het wat gemakkelijker is om het onder de aandacht te brengen bij het grotere publiek door middel van een filmpje dat je viral laat gaan of een influencer die het gratis wilt lat
  12. Dat is onjuist. Bijna! Het product mag uitgeprobeerd worden, zoals je het in de winkel ook uit zo kunnen proberen en/of zoals het daar ook gedemonstreerd kan worden door een verkoopmedewerker. Bijvoorbeeld door een kopje koffie te zetten met het koffiezetapparaat waar ik het eerder over had. Mocht je mijn woord er niet op geloven, dan misschien die van juristen wel? https://www.ictrecht.nl/kennis/factsheets/herroepingsrecht#:~:text=Uitpakken en uitproberen,werking ervan vast te stellen. https://www.ictrecht.nl/blog/hof-van-justitie-herroepingsrecht-geldt-o
  13. Zoals je het daar stelt is dat onjuist. Elk online besteld artikel mag gewoon gebruikt worden om het uit te proberen en als het niet bevalt, mag het gewoon retour. Ook producten die je vanwege de hygiëne niet retour zou willen hebben. Waar je waarschijnlijk op doelt is dat er een uitzondering voor die producten bestaat in de wet. Dat er een uitzondering bestaat betekent niet dat het, zoals jij stelt, verboden is om die artikelen te retourneren. Je mag best van die uitzondering afwijken als dat in het voordeel is van de consument. En bovendien, je kan je alleen beroepen
  14. Ik proef enorm veel emotie en frustratie in je bericht. Dat helpt je niet als je problemen met grote bedrijven wilt oplossen. Je moet weten dat bij zulke grote bedrijven de klantenservice hoofdzakelijk bestaat uit mensen die standaard protocollen voor standaard procedures volgen. Dat moeten ze doen omdat een groot bedrijf als bol.com anders niet te managen is. Glipt er iets tussen die standaard procedures en standaard protocollen door, zoals bij jou nu aan de hand is, dan is het vrij lastig voor iemand die daar werkt om te begrijpen wat daar precies aan de hand is. Niet omdat ze daar te
  15. Je eigenlijke vraag is volgens mij of een 'rijdende showroom' aangemerkt wordt als een bestelbus of als een werktuig/werkplaats. Die laatste groep is in Nederland uitgezonderd van de tachograaf. Evofenedex heeft die uitzondering omschreven op hun website: Ik vermoed dat jouw rijdende showroom ook demo modellen van jouw producten vervoerd of kan vervoeren. Het is dan mede ingericht voor het vervoer van goederen en dus een bestelbus. Op het moment dat de ondergrens voor het maximale laadvermogen aangepast wordt naar 2,5 ton, zou hij dan volgens mij ook voorzien moeten zijn
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept