Ga naar inhoud

Moderatoren HL

Moderator
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

5

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    via een kennis
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    25-30
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa
  1. Moderatoren HL

    In Memoriam - Peter Bonjernoor

    Higherlevel is soms net een dorp. Een dorp waarin hoogtepunten en dieptepunten elkaar afwisselen en iedereen hoopt op eigen successen en blij is voor die van een ander. Hoe wrang is het dat op het moment dat hij op het punt stond zakelijk een hoogtepunt te vieren, wij afscheid hebben moeten nemen van Peter Bonjernoor. Het lid dat online regelmatig ongeduldig kon zijn en kort door de bocht kon reageren, maar dat op Higherlevel en privé ook een ruimhartige, humorvolle en meevoelende persoonlijkheid was. Net voor Pasen werd Peter opgenomen met, naar het zich liet aanzien, vocht achter zijn longen. Optimistisch wenste hij enkelen van ons nog een vrolijke Pasen. Na het Paasweekeinde kwam het overdonderende bericht waarin Peter vertelde dat hij waarschijnlijk nog maar kort te leven had. Kort bleek zelfs extreem kort te zijn. Via contact met één van zijn beste vrienden hoorden we vorige week woensdag dat Peters einde nabij was. Peter overleed afgelopen donderdag 12 april aan de gevolgen van longkanker op de leeftijd van 53 jaar. Wie Peter online als lid, of als moderator, wat langer meemaakte, heeft ongetwijfeld een meningsverschil met hem gehad. Peter hield ervan een verschil in zienswijze op de spits te drijven. Te zoeken naar fouten in je redenatie, scherp en puntig te formuleren. Dat was een kant van Peter die iedereen kende, en die dwong tot nadenken. Tot het valideren van je argumenten. Tot het scherpen van de geest. Aan de andere kant was daar zijn gevoel voor humor, en kon hij discussies met een kwinkslag of een grappig plaatje in het juiste perspectief zetten. Peter was achter de schermen onvermoeibaar, kritisch en constructief in het aandragen van suggesties om Higherlevel te verbeteren. Hij had een duidelijke visie op de rol van moderatie, en loste en passant regelmatig een technisch probleempje op. Zijn betrokkenheid blijkt ook wel uit het feit dat hij sinds maart 2005 (!) lid was. Tevens ontpopte Peter zich met meer dan 6000 berichten tot één van de meest actieve leden. Privé was Peter minder zichtbaar. Hij leefde als stereotype ‘computernerd’ op zijn afgelegen boerderijwoning in de buurt van Nijmegen. Zo afgelegen dat de pakketdiensten zijn brievenbus vaak niet wisten te vinden, wat achter de schermen van Higherlevel tot leuke verslagen van gesprekken met de pakketdiensten leidde. Ondanks die mindere zichtbaarheid was hij wel altijd aanwezig bij de offline borrels die Higherlevel organiseerde. Hij was stapeldol op zijn dochter, en gek op zijn moeder. Langs deze weg condoleren we beiden met dit enorme onverwachte verlies. Weet allebei alstjeblieft dat je zoon cq je vader van onschatbare waarde is geweest voor de duizenden dagelijkse bezoekers van ons forum, en weet dat hij enorm gewaardeerd werd door een online gemeenschap die hem zeer zal missen. Lieve Peter, in 2017 heb je een tumor in je wang overwonnen. Je keek begin 2018 vol enthousiasme uit naar dit jaar. Het leven is soms niet leuk. Soms is het zelfs verdomd oneerlijk. Rust zacht Peter, we zullen je humor, energie en persoonlijkheid enorm missen. De uitvaart van Peter heeft in besloten kring plaatsgevonden. Voor iedereen die daar ook behoefte aan heeft is er op 11 mei om 18:00 uur namens Higherlevel een borrel in café Willem Slok, Korte Koestraat 2, in Utrecht. Daar heffen we het glas op onze forumvriend.
  2. View full column
  3. Dank voor het compliment. We proberen in ieder geval verstandig te zijn :-) Het gaat ons er niet zozeer om dat we hoog in google komen. Wat we met deze column willen uitleggen is tweeledig: [*]Enerzijds waarom berichten van ´Jan´ verwijderd zijn. Juist omdat we dit vrijwel nooit doen, vinden we dat we dat in dit voorkomende geval moesten toelichten. Het is en blijft namelijk een uitzonderingssituatie die van geval tot geval beoordeeld wordt door het moderatieteam. [*] MKB Clickservice krijgt net als ieder ander lid volop de ruimte om te reageren op kritiek die hier gegeven wordt op de diverse aspecten van hun bedrijfsmodel. Het probleem is echter dat de manier waarop ze reageren op die kritiek niet noodzakelijkerwijs overeenkomt met datgene wat er daadwerkelijk gebeurt. In ieder geval niet in het onderhavige geval. Wij vinden het op zijn zachtst gezegd jammer dat ons mooie forum ´misbruikt´ wordt voor (ten dele) windowdressing door MKB Clickservice. We vonden het noodzakelijk om onze mening hierover ook maar eens te ventileren.
  4. Toine van der Heijden met een update/follow-up op molblog
  5. De onvolprezen Arnout Engelfriet gaat nog even op de materie door
  6. Op Molbog zijn inmiddels de reacties van de grotere betrokken partijen aan het artikel toegevoegd Tevens heeft de Conversion Company een reactie geplaatst op het artikel die we hieronder maar even quoten. We kunnen er van alles over zeggen, maar dat doen we maar even niet...
  7. Als aangegeven door Peter. Wij beschuldigen de genoemde bedrijven er niet van dat ze hier bewust opdracht toe gegeven hebben. Dit wordt tevens in het artikel op Molblog niet op die manier gesteld. Moderatoren hebben op basis van een melding van een lid een (in eerste instantie kort) onderzoek ingesteld. Dit leidde tot de vaststelling dat er op grote schaal door dezelfde forumnamen op tientallen fora gelinked wordt naar genoemde bedrijven. Een uitgebreid overzicht van die constateringen is aan de schrijver op Molblog overhandigd, die vervolgens e.e.a verder onderzocht heeft, het artikel uitgewerkt en gepubliceerd heeft. That's it. De reden dat er tevens een artikel op Higherlevel aan is gewijd is tweeledig: [*]Enerzijds worden wij genoemd in het artikel als bron van de vaststelling. We hebben kunnen zien tot welke media-aandacht dit kan leiden vorige week en wilden dat enigszins reguleren. [*]Ten tweede neemt de spam op HL toe en willen we kijken in hoeverre er forumoverschrijdend overleg mogelijk en evt. noodzakelijk is om het zoveel als mogelijk tegen te gaan.
  8. Moderatoren HL

    Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

    En dat kan o.a. met CTRL-F5 als je op de betreffende pagina staat
  9. FD is er voor wederom als eerste bij edit:typo aangepast
  10. Logisch toch. Jij bent masseur en dat zijn kwaliteiten die wij (althans, de meeste van ons) niet hebben.
  11. Zojuist is op Molbog een netwerk blootgelegd dat tot doel had bepaalde bedrijven hoger in de zoekresultaten te krijgen, door middel van links op fora vanaf anonieme accounts. Dit is, na ons bericht over Groupon, het tweede grote geval van georganiseerde linkspam van een stel linkmiegels in krap een week tijd. Het betreft tientallen fora met honderden, zoniet duizenden berichten die linken naar een beperkt aantal bedrijven. Doel van die berichten is in veel gevallen pure linkbuilding en anderzijds buzz te creëeren rondom marketingcampagnes van die bedrijven, negatief te zijn over concurrenten, of negatieve aandacht voor het eigen merk te bestrijden. Zoals op Molblog uitvoerig toegelicht wordt, betreft het spamlinks die verwijzen naar (websites van) KPN, Randstad, Douwe Egberts, Skoda en Volkswagen en nog een handvol kleine bedrijfjes. Higherlevel is fel gekant tegen dit soort zogenaamde black-hat technieken en tegen spam in het algemeen. Net zoals alle andere fora verbieden we zelfpromotie, linkspam en andere valse getuigenissen uitdrukkelijk in de gebruiksvoorwaarden. Desondanks is dit black-hat netwerk jarenlang onopgemerkt gebleven. Jaren waarin consumenten structureel zijn misleid, op fora die als onafhankelijk te boek staan. Jaren waarin een beperkt aantal bedrijven heeft kunnen profiteren van hogere plekken in de zoekmachineresultaten en bijbehorend hogere inkomsten. Dankzij oplettende leden van Higherlevel is zowel Groupon als dit netwerk aan het licht gebracht. Wat nu? Op Higherlevel zijn afgelopen 3 jaar bijna 10.000 berichten de prullenbak ingekieperd, omdat ze niet voldoen aan onze regels. Dit is dus geen op zichzelf staand geval, en waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Één van de oorzaken dat de achterliggende patronen niet eerder duidelijk zijn geworden, is dat de meeste websites worden gemodereerd door vrijwilligers die primair op het schoonhouden van het eigen forum zijn gericht, en dat is al werk genoeg. Een oplossing zou zijn dat er een centraal overlegpunt forummoderatie komt, waar forumeigenaren gezamenlijk trachten de fora schoon te houden van deze troep. Dat er aan een dergelijk platform haken en ogen zitten met betrekking tot privacy van leden beseffen wij ons terdege, maar mag geen reden zijn om de mogelijkheden daartoe niet te onderzoeken. Het alternatief zal zijn dat moderatoren zich achter de schermen meer en meer informeel gaan organiseren in de strijd tegen dit soort vormen van laaghartige internetmarketing. Verder speelt mee dat linkspam, ondanks uitspraken van Google, voor google helemaal geen hot issue is., en de consequenties dus aanvaardbaar zijn indien het niet in de openbaarheid gebracht wordt. En wat doen we met dit netwerk? Het is aan ieder forum voor zich om de betrokken profielen te blokkeren en de berichten op te schonen. Op Higherlevel doen we het volgende: [*]Higherlevel heeft inmiddels de gevonden profielen op HL geblokkeerd. [*]In de loop van de dag zullen we in de profielen een verwijzing naar het artikel op molblog opnemen. [*]De links naar o.a. skoda zullen blijven staan, echter inactief gemaakt worden, en tevens worden voorzien van een link naar het artikel op Molblog. Als ieder getroffen forum dit doet, werkt de linkbuilding die de afgelopen twee jaar is opgezet een keertje omgekeerd. Verder zullen we in de reacties onder dit topic tzt een lijst publiceren met de profielen die het betreft en op welk forum ze gevonden kunnen worden. We hebben zeer waarschijnlijk nog niet iedereen kunnen traceren, maar met jullie hulp komt dat vanzelf. Rest ons nog de tipgever te bedanken die bij een bericht van MaximePurdy schreef \"Skoda lijkt het nieuwe Groupon! \" Moderatoren Higherlevel PS. Wat wij ons nog afvroegen: Welke onvoorstelbare onbenul haalt het in zijn hoofd om nog geen week nadat wij over Groupon berichtten te gaan lopen spammen over Skoda? Pers: Bij vragen of opmerkingen over dit artikel kunt u een email sturen naar onze forummanager Mikky Vrolijk: mikky@higherlevel.nl

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké