AnneAlbert

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    Anne Albert
  • Achternaam
    van der Galien

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

AnneAlbert's trofeeën

  1. Snap ik. Met een beter inzicht in de concrete risico's kan ik wel beter afwegingen maken welke risico's ik niet moet willen nemen en waarom. Geen belediging hoor ;) maar goed, er blijft ook een trade-off tussen deskundige hulp inschakelen en in de relatieve beginfase al te veel geld daaraan besteden lijkt me. Wel zou ik die trade-off graag goed geïnformeerd doen.
  2. Dank voor het duidelijke advies. Als ik nog iets kan vragen, kan je iets zeggen over waar de risico's liggen of is dat lastig zonder verdere context?
  3. Zeker. Al houden we verschillende opties open, mede afhankelijk van hoe het gaat met de producten die we op de markt willen brengen. In eerste instantie alleen dit product, overigens. Dank voor de link. Gelukkig is dit niet onze eerste launch, en we hebben al het een en ander aan feedback gekregen. Het zou me verrassen als mensen het ronduit slecht zouden vinden. Maar wel goed punt, als het product goed is (of in ieder geval beter dan concurrerende producten) zou het inderdaad minder uit moeten maken wanneer we instappen.
  4. Dank, dat klinkt als een goed idee. Het is sowiso al in het contract opgenomen dat deze overgenomen kan worden door een andere partij zolang alle bijbehorende plichten etc gewaarborgd blijven. Onderlinge samenwerkingsovereenkomst lukt waarschijnlijk niet meer om vandaag te regelen, maar als we dat morgen regelen is dat allicht alsnog geen heel groot probleem?
  5. Goede vraag, de reden is dat over een jaar de markt voor dit type software (AI gerelateerd) naar alle waarschijnlijkheid al een heel eind verzadigd is. Heeft te maken met 60 dagen refund dat wordt aangeboden via dat platform. De bedoeling voor ons is vooral exposure krijgen, en feedback van early adopters. En natuurlijk wat omzet.
  6. Beste allen, Ik heb een vraag over hoe we het beste een contract kunnen ondertekenen dat later overgenomen moet worden door een onderneming welke nu nog opgericht moet worden. De situatie is als volgt. Met z'n drieën (drie nationaliteiten, woonachtig in Nederland en Oostenrijk) hebben we een app ontwikkeld. Deze app willen we binnenkort op AppSumo (een platform dat Lifetime Deals voor software aanbiedt voor early adopters) publiceren. Zij willen graag dat we ons contract morgen tekenen. (Als we dat niet doen missen we de Black Friday periode op dat platform.) Het probleem is dat we nog geen gezamenlijke onderneming hebben namens welke dat contract ondertekend kan worden. Verder weten we ook nog niet in welk land de gezamenlijke onderneming officieel gevestigd gaat zijn. Nu heb ik zelf wel een eenmanszaak, en heeft een partner in Oostenrijk ook een bedrijf als zzp'er. Nu vroeg ik me af, wat zijn juridische en fiscale complicaties als ik namens mijn eenmanszaak (of de partner via zijn bedrijf) het contract in eerste instantie ondertekenen, en het contract zodra de gezamenlijke ondernemingis opgericht overhevelen naar die gezamenlijke onderneming? Met ook de vraag, kan dit contract überhaupt simpelweg ingebracht worden in de gezamenlijke onderneming of dat daarbij ook rekening gehouden moet worden met een waardering van het contract? Wellicht is deze laatste vraag ook afhankelijk van de officiële locatie van onze gezamenlijke onderneming. Als we het contract ondertekenen zal AppSumo onze software in november beginnen te verkopen. Uitbetalingen richting ons zullen plaatsvinden vanaf februari volgend jaar. Nogal kort dag allemaal, ik weet het.. hopelijk kan iemand enig inzicht verschaffen.
  7. Dank allen, een stuk helderder allemaal. Ik neem aan dat de consument mag 'kiezen' voor elke garantie deze gaat? (Al zullen de meeste consumenten zich daar weinig bewust van zijn..) Oké, helder. Kunnen wij eigenlijk ook bij de fabrikant aankloppen als we ergens een restpartij opgekocht hebben en die producten verkocht hebben? Zonder dat een bepaald product gespecificeerd staat op een factuur, zeg maar. Helder. Onze aansprakelijkheidsverzekering hebben we enige tijd geleden al stopgezet, dus dat zal lastig te regelen zijn nog.
  8. Dank voor je uitgebreide reactie! We hadden geen assurantieadviseur, en hebben dus ook geen uitloopdekking ingekocht. Overigens zijn de producenten van de goederen die wij verkochten niet failliet, dus daar kunnen consumenten in principe naartoe lijkt me. Dan vallen wij alleen weg als tussenpersoon. Ik begrijp dat de productaansprakelijkheid vooral geldt voor schade die het gebruik van een product toebrengt aan de consument? Zijn wij als verkoper ook niet wettelijk verplicht om voor een vervangend product te zorgen als het product niet deugdelijk blijkt te zijn? We hebben bijvoorbeeld een klant die een digiradio naar ons opstuurt omdat het display niet meer werkt (zo'n zes maanden na aankoop). Dragen wij daar dan geen verantwoordelijkheid voor, wellicht per artikel 186?
  9. Die 40 cent hebben we inderdaad niet meegenomen als omzet. De verzendkosten uiteindelijk ook niet, al is dat voor mijn gevoel nog steeds geen kwestie met een heel duidelijk fiscaal antwoord.
  10. Hoi allemaal, Ik lees op het forum verschillende vragen over wat te doen bij het failissement van een leverancier van producten die je als webshop (bijvoorbeeld) verkocht hebt. Dan blijf je als verkoper aansprakelijk. Maar wat als je als verkoper je bedrijf beëindigt? Ik had dus een onderneming met onder andere een webshop op Bol. De onderneming is enige tijd geleden beëindigd (uitgeschreven bij de KvK, btw nummer van de belastingdienst is sinds 1 juli niet meer geldig). We krijgen soms nog een garantie aanvraag binnen. Mijn vraag is wat ik daarmee moet, en hoe dit juridisch zit. Ik lees op internet dat het als consument lastig is om aanspraak te maken op je wettelijke garantie als de winkel waarbij je deze gekocht hebt failliet is. Maar niks over hoe dat dan juridisch precies zit. En of dat anders is als het bedrijf simpelweg beëindigd is. Hulp of informatie is welkom! Onze onderneming was een VOF. Maakt dat een verschil in deze situatie omdat je met een VOF wel persoonlijke aansprakelijkheid hebt en met (bijvoorbeeld) een BV normaal gesproken niet? Dank, Anne Albert
  11. Opmerkelijk inderdaad, elders kom je dat eigenlijk nooit meer tegen. Ik kwam er zelf ook pas achter toen ik een transactie overzicht bekeek, anders zie je dat als verkoper ook niet.
  12. Wij krijgen een barcode van Marktplaats die we kunnen laten scannen bij een PostNL punt. En we krijgen een email van PostNL (op het adres geregistreerd bij Marktplaats) via welke we zelf een verzendlabel kunnen printen. Ja dat leek mij ook al ongebruikelijk, maar dat lijkt wel de situatie te zijn. Ik ben inderdaad een zakelijke verkoper. De pagina die je linkt zegt: Gezien de verzendoptie een onderdeel lijkt van BvM, kan ik me ook gezien dit voorstellen dat de verzending geen service van ons is maar van BvM. Helder, dank! Voor mijn begrip, zou dat ook zo zijn geweest als we een factuur hadden ontvangen van Marktplaats of BvM met specificatie, of zou dat de boel weer veranderen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.