Jump to content
Hvanmalsen
Verberg

Uitbreiding in de toekomst, opnieuw een domeinnaam.

vraag

Zoals menig van jullie vast heeft gelezen in het andere topic zijn we de afgelopen maanden gestart met de verkoop van glazen verblijven voor knaagdieren. Hiernaast hebben we al een speciale webshop voor een bepaald knaagdier en hebben hier veel succes mee.

 

Nu krijgen we al regelmatig ook hamster liefhebbers in onze shop met de vraag of we ook die producten verkopen en ook vooral kooien van bepaalde merken.

Nu zijn we daar nog niet mee bezig, al bestellen we regelmatig voor klanten producten voor de hamster maar zitten er toch aan te denken nu of in de toekomst te gaan uitbreiden.

 

Bekend met de hamster zijn we, we hebben al diverse connecties op dat gebied en we worden erg vriendelijk ontvangen in dat wereldje. We zijn natuurlijk bekend met alles er achter, de groothandels waar we nu in kopen kennen ons en kunnen ons ook andere producten leveren kortom, we zouden die stap nu of in de toekomst kunnen wagen.

 

Maar goed dan kom je weer bij hetzelfde 'probleem' de keuze van de domeinnaam. Erg belangrijk en ik zou wederom graag jullie advies willen.

 

Hamsterkooi.nl zijn we achteraan geweest aangezien deze quarantaine stond. Helaas zoals verwacht zaten hier meer mensen achteraan, en is nu in bezit van een bedrijf welke deze nu niet van de hand wil doen, en toekomst afspraken kunnen of willen ze niet maken want ze hebben er voorlopig plannen mee.

Hamsterkooi.com is in bezit van een bedrijf die ook kooien verkopen.

Hamsterkooien.nl zijn we achteraan geweest maar nog geen optie, is nu een 'reclame' pagina.

hamsterkooien.com is eveneens een bedrijf die ook kooien verkopen.

 

Veel meer zoekwoorden voor hamsterkooi worden er niet gebruikt, en met een spatie er tussen ook bijna niet.

Wat zou jullie optie zijn?

 

www.hamster-kooi.nl

www.hamsterkooi-online.nl

www.hamsterkooi-kopen.nl

 

Andere suggesties?

Ik hoor namelijk van vele dat het handiger is om zo kort mogelijk te houden. Dan is het woord online en kopen wellicht weer lang.

We horen het graag.

Link to post
Share on other sites

22 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

.co, leg eens uit? Nog niet van gehoord, wat wordt ermee bedoeld.

Inmiddels even gegoogled en zie oa dat het subdomeinen zijn.

Zou .co.nl een voordeel hebben op bijvoorbeeld -online.nl?

 

.eu of iets dergelijks zou ook inderdaad een optie zijn nog niet aan gedacht, als je ziet naar de concurrenten wat die voor de rest hebben gedaan aan de site lijkt het vooral dat het enigste wat echt mee zit voor hun de domeinnaam is.

 

Nog bepaalde dingen waar aan te denken bij het kiezen van bijvoorbeeld .eu, .info enz?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

.co.nl is geen Top Level Domain dus dat is een uitwijk als er helemaal niets anders meer te krijgen is.

 

Wat ik merk bij mijn klanten is dat .eu nu langzaam op begint te komen.

 

De .info zou ik laten vastleggen in het geval je een blog of een info pagina wil maken over het product.

 

Verder werkt een .eu etc. net zo als een .nl .


If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ga je je op Nederland richten of internationaal? Want .co.nl is volgens mij vooral interessant voor internationaal gebruik, evenals de .com domeinextensie.

 

Ik zou mij echt gaan oriënteren op een .nl domein of eventueel .eu. Ik zou iets leuks verzinnen zoals hammiehamster.nl of iets dergelijks. Iets dat mensen onthouden in plaats van wat woorden achter elkaar geplakt. Het gaat niet om de domeinnaam maar hoe je je product in de markt zet imo.

 

Stel dat je webshop goed gaat lopen, hou je dan ook rekening met de mogelijkheid om uit te breiden? Met hamsterkooi.nl ben je bijna verplicht om alleen kooien te verkopen. Met hammiehamster.nl (heel dom voorbeeld, ik weet het ;) ) kan je alle kanten uit wat hamsters betreft.


Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens TS is een hamsterkooi ook het kernproduct. Als je dan dat kernproduct in de domeinnaam hebt dan heb je alvast 1 heel belangrijk keyword te pakken voor de ranking bij (steeds meer MS trekjes krijgende) Google.

 

Vandaar dat een domeinnaam zeker voor webshops heel belangrijk is.


If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Klopt, misschien dat we ooit meer producten voor de hamster zullen verkopen maar dit zal dan zeer waarschijnlijk op de andere al bestaande webshop zijn.

 

Bovendien moeten we niet teveel hooi op de vork nemen, dus voorlopig echt richten op de kooien zelf.

 

hamsterkooi.eu vind ik nog steeds een erg goede optie.

 

Het is alleen Nederlands, al zal er misschien ook een enkele bestelling uit Belgie zijn.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Al dat redirecten heeft geen positief effect op de ranking en de vindbaarheid.

 

De kans dat het effect juist negatief werkt als er op de verkeerde manier ge-redirect word is ook levensgroot aanwezig waardoor het juist de ranking gaat schaden.


If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

tip:)

 

Zou niet teveel domeinnamen plaatsen waar je aan zit te denken om te nemen,,,het voor niemand moeilijk om het lijstje van domeinamen die hier nu al staan even te registreren,en zou zonde zijn lijkt me als je dan straks kan gaan onderhandelen over domeinen die hier geplaatst zijn.

 

Dus zou snel de domeinen die je het meeste aanspreken vastleggen

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

We moeten nog wat rond krijgen met wat leveranciers qua prijzen en afspraken.

 

Als we daarmee alles goed rond krijgen en we gaan dus werkelijk ook deze tak van de branche in zullen we gaan kijken welke domeinnaam het gaat worden, maar bedankt voor de tip andere suggesties zullen we hier niet noemen :)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het blijft jammer dat deze, nieuwe vraag weer op hetzelfde, operationele niveau met sterke focus op domeinnamen en zoekmachine-optimalisatie wordt gesteld, terwijl activiteiten uitgebreid worden. Prima als de keuze voor generieke namen al gemaakt is, maar domeinnamen kunnen inderdaad in gebruik zijn of niet afgestaan worden. Vraag is dan of je in deze richting in de marge en met het risico van nieuwe concurrenten onder vergelijkbare naam mee moet gaan doen.

 

Ik zou liefst nastreven om alle activiteiten naast elkaar met een herkenbare, systematische naamgeving of strategische benadering in de markt te zetten. Als prijsstunter zou je kunnen kiezen voor generieke domeinamen op .nu (misschien voor sommigen tweederangs, maar er is nog veel beschikbaar voor geadviseerde uniformiteit, deze hebben mijn voorkeur boven eerder genoemde tld's).

 

Als breed gesorteerde hamsterspecialist vind ik iets in de trent van Hamsterhuis, waar zowel benodigdheden als verblijven naast elkaar verkocht kunnen worden een eerste logische keuze. Knaagdierenhuis, is dat al een gebruikte handelsnaam? De domeinnamen lijken nog vrij in ieder geval.

 

Wil je zelfontwikkelde verblijven (hoog) positioneren, dan zou je eens kunnen nagaan hoeveel investeren in een merk kost. Geef jezelf vijf jaar en met de nodige inspanning en veel geluk worden de KNAKO Knaagdierkooien en HAKO Hamsterkooien een begrip is huisdierenland.

 

Je kunt ook kiezen voor branding van een bedrijf en branding van eigen producten naast elkaar (de HAKO Hamsterkooi 80x40x40 cm van KNAKO Knaagdierkooien). Geef het product een vorm of feature die concurrenten niet straffeloos kunnen kopiëren, zoals een ingebouwde water- en voederkom in de bodem, een bovenhoek uitgespaard voor integratie van een drinkfles of een wenteltrap naar het niveau o.i.d. Bestaan er al verblijven die als plat pakket verzonden kunnen worden?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

Alleen willen wij het juist helemaal anders aanpakken dan de meeste online dierenwinkels door alles aan te bieden op 1 site.

Hoor daar positieve verhalen over, dat het handig is met verzendkosten, maar ook negatieve dat het zo groot en onpersoonlijk wordt, ook qua beschrijven, het moet immers gericht zijn als je je op knaagdieren richt op de hele groep.

 

We hebben dus besloten om het niet door te voeren en de komende jaren het bij 1, of nu misschien 2 knaagdier soorten te houden.

 

Met het ene knaagdiersoort zijn we al erg bekend als fokker met onze opvang en het forum er aan vast, dus mensen die ook in dat wereldje zitten kenden ons al en waren meteen vertrouwd met onze producten. Het is nu een uitdaging om deze producten ook vertrouwd te maken met de nieuwe mensen/klanten in het wereldje.

 

Nog groter wordt de uitdaging om in een heel nieuw wereldje te treden. Natuurlijk ervaring met het dier, en hier en daar contact met mensen in dit wereldje, maar verder compleet nieuw. Een geheel nieuwe introductie dus.

 

Ik wil wel duidelijk linken naar de andere sites, dus dat het duidelijk is dat alles bij elkaar hoort, maar niet alles op 1 site.

Daarbij komt ook dat de producten zo uitlopend zijn.

 

Voor hamsters voldoet bijvoorbeeld een tralie kooi of iets dergelijks prima, wat ze dus ook hamsterkooi noemen.

Maar ook een glazen bak door ons gebouwd voldoet prima.

 

Ik zat dus eerder te denken aan voor de hamster diensten ook een naam, verzamelnaam, en die vastleggen en registreren en doorlinken naar de hoofdsite, maar de sites toch apart.

Wordt tot nu toe positief ontvangen.

In het andere wereldje hebben we al een naam waar we bekend onder zijn.

 

Ik begrijp dus je idee, alleen wij willen dus compleet vernieuwend zijn door het gescheiden te houden.

Ik hoop dat je dit ook begrijpt.

Dit topic is dan ook niet om weer te beginnen over of een streepje wel of niet handig is, of wat er belangrijk is en wat niet, maar meer voor suggesties. Zoals al eerder gezegd zijn we wat dat betreft niet erg creatief :)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou in ieder geval alles onder één hoofddomein brengen. Eén domein hoog in Google krijgen is twee keer zo gemakkelijk dan twee domeinen hoog in Google krijgen. Op één domein is het ook heel goed mogelijk om een duidelijke onderverdeling te maken tussen dieren, ik zie niet waarom daar verschillende domeinen voor nodig zijn.

 

Ik denk dat verschillende domeinen voor verschillende dieren een korte termijn oplossing is. Waar sta je over 5 jaar, of over 10 jaar? Heb je dan 30 verschillende domeinen voor 30 verschillende dieren? Iedere keer wanneer je het assortiment uitbreidt met producten voor een 'nieuw' dier moet je een nieuwe webshop promoten, dat kan handiger.

 

Onze succesvolle collega Coolblue heeft trouwens wel een shop voor ieder product. Zij werken wel met een bepaalde soort van producten (producten die men koopt op basis van een prijsvergelijking op kieskeurig.nl) en voor ieder product zijn er legio accessoires waardoor aparte shops wel zo gemakkelijk zijn.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Een paraplunaam of reeks verbonden namen leidt tot brede herkenbaarheid en merkdenken heeft op lange termijn denk ik meer waarde, maar jij bent hier de beslisser.

 

Als voorbeeld:

- Knaagdier(en)huis

- (eventueel meerdere 'sub'huizen per diersoort)

- productcategorieindeling per diersoort, waarbij bezoekers op alle drie de niveau's kunnen instromen

 

Met de algemene informatieve sites (fora of social media) ben je natuurlijk ook verstandig bezig voor het genereren van verkeer. En bovenstaande sluit het gebruik van generieke domeinnamen ook zeker niet uit.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ach het is net hoe je er tegenaan kijkt...

 

Zie coolblue voor elk product een eigen webwinkel.

Wehkamp doet naast de algemene site ook met 'speciaal' webwinkels gericht op 1 product(groep).

Amazon doet het alleen in het groot...

 

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

 

 

 


If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het komt door de relevantie vraag van google. Daarom is de paraplu constructie die Highio goed. Je pakt dan 2 werelden. Je bouwt een merk op en je geeft Google zijn relevantie. Nadeel is dat je de de content en linkpower moet verdelen.

 

In dit geval (in deze niche) kun je dat goed doen. Alle vernieuwende content op het (nieuwe) merk zetten. Alle merk gerelateerde producten kun je makkelijk op de eerste pagina krijgen doormiddel van de gekozen url's. Kijk goed wat je doet. Verdeel de content en voorkom dublicate content.

 

(robots.txt per domein enz. enz.)


Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

De optie om naast de algemene site 'speciale' sites te hebben trekt mij wel aan.

Andere diergroepen staan voorlopig echt nog niet op de planning. Voornamelijk omdat een diersoort 'wel leuk' is maar we er gewoon niet of weinig ervaring mee hebben, en het voor mijn gevoel niet goed voelt om hiervoor een webshop of iets dergelijks te openen.

 

Dus nu zitten we eigenlijk in twee knagers wereldjes.

Site 1 echte webshop, helemaal compleet, met hierop ook de mogelijkheid de glazen verblijven te bestellen als toevoeging.

Site 2 de site om de glazen verblijven te bestellen, gericht op algemene knaagdieren of zelfs ook andere dieren.

Site 3 als we alles rond gaan krijgen voor kooien voor de hamster. Deze kooien zijn absoluut niet geschikt voor de diergroep op site 1 (ook al proberen mensen het wel, dus voelt het voor mij ook niet echt fijn om dit soort producten samen te voegen op 1 site, hoe duidelijk je het ook onderscheid in verschillende categorieën). Dus wil ik hoe dan ook gescheiden hebben.

 

En wie weet in de toekomst site 4, of site 3 en 4 samen gevoegd als er ook een hamster webshop zal komen.

Dan zal het een logische keus zijn om de hamsterkooien ook op de webshop te verkopen. Dit is natuurlijk ook een heel ander product dan site 2. Dat is apart bestellen, vaak op maat gemaakt waarbij we dus zelf het eind product creëren.

 

Als we het bij deze 4, dus 2 product groepen zouden houden zou het in mijn ogen nog best goed te doen zijn.

'Concurrenten' welke ook hamsterkooien verkopen zie ik ook een aparte site hebben speciaal voor de hamsterkooien terwijl ze ook andere producten hebben voor vele andere diergroepen.

 

Mochten we dan ooit nog groter willen in de toekomst zou je echt kunnen uitkijken naar een verzamelnaam voor alle diersoorten.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ach het is net hoe je er tegenaan kijkt... Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Klopt, maar vergelijk een kleine nichepartij zonder alle kennis en middelen, maar ongetwijfeld met de nodige inzet alsjeblieft niet met generale miljoenen- of miljardenbedrijven.

 

Zie coolblue voor elk product een eigen webwinkel.
Maar welk percentage van de klanten komt binnen via de corporate site, sponsorde links en betaalde vergelijkingssites? En waren zij niet steeds te laat met generieke namen bemachtigen en gebruiken ze nu daarom beschrijvende clusters van centers, shops en stores? En levert ook beschikbaarheid van beschrijvende domeinnamen niet keer op keer problemen op bij betreden van een nieuwe markt?

 

Wehkamp doet naast de algemene site ook met 'speciaal' webwinkels gericht op 1 product(groep).

Meeste staat doorgelinkt, al zijn die plannen er wel. Kijk maar eens waar bijvoorbeeld bh.nl, bikini.nl en badpak.nl naar verwijzen (juist, allemaal naar eenzelfde categorie damesmode).

 

Amazon doet het alleen in het groot...
Misschien waar, maar ze zijn de grootste online retailer die in diverse landen en niches andere marktleiders hebben opgekocht.

 

En wie betreedt relatief gezien het makkelijkst nieuwe product- en geografische markten? TS heeft dat allemaal niet nodig, maar bedrijfstechnisch zijn alle voorzieningen voor diverse knaagdiersoorten gelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je kan via googleadwords heel makkelijk controleren welke zoektermen er veel gebruikt worden.

 

Hamsterkooi 4400 keer per maand in NL

Hamsterkooi kopen 880 keer per maand

 

je wilt gevonden worden op wat je verkoopt : hamsterkooi dus.

Maak desnoods voor elke dier soort een soort mini website met mini webshop. Je wordt veel beter gevonden ! Mensen die een konijnenhok willen kopen zoeken immers niet naar een hamsterkooi

Als je alle producten onder eén algemene domein stopt sta je gewoon op pagina 12 en zul je nauwelijks gevonden worden op een hamsterkooi.

 

 

Konijnenhok 12.800 keer per maand ;D

 


alstro webdesign - www.alstro.nl

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 22 leden online en 237 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept