MarvinW

Senior
  • Aantal berichten

    52
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    marvin

MarvinW's trofeeën

  1. Beste mede forumgebruikers, Al jaren lang heb ik diverse business concepten bedacht, maar nooit daadwerkelijk uitgevoerd. Over een kleine drie maanden ben ik klaar met mijn hbo opleiding commerciele economie. Voor mij voelt het als de juiste tijd om nu stappen te nemen in de richting van ondernemerschap. Vanaf zomer vorig jaar verkoop ik geimporteerde artikelen via marktplaats, en dat gaat best goed, maar wil het een gezicht geven en het professioneler aanpakken. Oftewel het beginnen van een webshop. Onlangs gesproken met iemand van de ING, waarbij ik dit idee voorlegde en vertelde dat dit puur een orientatie fase voor me is. Hij vond dat ik er goed over na het gedacht. Naast dit idee heb ik nog een online business concept waarin ik vertrouwen heb, maar ik heb investeerders nodig om dit concept goed in de markt te zetten en uit te professionaliseren. Het basis ontwerp is al gemaakt. Iets houdt me tegen om daadwerkelijk grote stappen te maken en door te zetten. Ik kan zelf aardig veel om veel kosten te besparen. Echter zit er een blokkade in m,n hoofd dat me onzeker maakt. Het heeft voornamelijk betrekking op de dingen als: wat zijn de administratieve lasten? Kan ik beide concepten onderbrengen onder een bedrijfsnaam? Hoe ga ik op zoek naar investeerders? Als het online concept niet aansluit, hoe zit het dan met het investeringsbedrag, ben ik dan hoofdelijk aansprakelijk? Daarnaast hebben mijn ouders nogal een sceptische houding. Ik zou het liefst willen denken: "Screw it, just do it". Zijn hier ervaren ondernemers die mij kunnen vertellen hoe ze met een onzekere startperiode zijn omgegaan en wat echt de doorslag gaf om te beginnen. En hoe je er nou op terug kijkt? De hoofdzakelijke redenen dat ik wil beginnen is om te laten zien dat ik zelfstandig iets moois kan neerzetten op een succesvolle manier en de vrijheid. Alle hulp is welkom1
  2. Beste mede forumgebruikers, Op dit moment doe ik onderzoek naar mogelijke afzetkanalen voor een nieuw thee merk. Het betreft een thee soort dat puur en alleen biologische ingrediënten bevat. Nou heb ik allereerst een potentiële afnemer geanalyseerd namelijk een natuurwinkel. Hiervan ben ik te weten gekomen dat de gemiddelde omzet aan thee € 275,75 bedraagt. Aangezien ik een schatting wil maken van een mogelijke ordergrootte had ik me voorgenomen om van deze omzet circa 15% te nemen aangezien het natuurlijk een nieuw merk is. Is deze percentage realistisch? Of verwachten zullen een hoger percentage of juist lager en waarom? De verkoopprijs die wij adviseren is € 3,70 inkoopprijs voor de detaillist zelf is € 1,70. Ik hoop echt dat iemand mij zou kunnen helpen ook al is het voor mijn studie. Ik heb er uiteraard begrip voor dat dit forum eigenlijk puur en alleen is voor mensen die ondernemingsplannen hebben of het al zijn, maar ik zelf ben geneigd om dit later ook te worden. Dus alle hulp die geboden wordt bij de kleine stapjes naar mijn doelen stel ik altijd zeer op prijs. Mvg MarvinW
  3. Mijn dienst is vrij eenvoudig waar weinig mis mee kan gaan, maar de voorwaarden wil ik wel duidelijk opstellen. Daar heb ik dus ook een hekel aan dat contracten stilzwijgend doorlopen. Daarom wil ik bedrijven dus de vrijheid geven om een het product af te nemen met een maandelijkse opzegtermijn. Nou kan ik me nog BEN telecom herinneren die traden sterk naar buiten met het feit dat zij ook een maandelijkse opzegtermijn hadden. Dit klonk mij toch beter in de oren dan ergens anders een jaar of nog langer aan vast te zitten. Als je in nederland bij de gemiddelde hoster een domein + webspace koopt krijg je een contract, moet je uitprinten, invullen tekenen, scannen en mailen..... pffff wat een werk en probeer er dan maar vanaf te komen, mailen mag niet (is niet rechtsgeldig zeggen ze) faxen komen nooit aan, en als ze je dan uiteindelijk TOCH zo ver hebben een aangetekende brief te sturen "was die 2 dagen te laat binnen en zit je er weer 1 jaar aan vast" De gemiddelde buitenlandse hoster, (domein natuurlijk altijd 1 jaar voorruit) vul je alleen je creditcard /paypal gegevens in, en ben je klaar. Betaal je de hosting volgende maand niet? Dan krijg je de incasso unie niet aan je deur, je krijgt dan zoals het hoort GEEN hosting meer. Ik doe ook geen hosting meer bij nederlandse bedrijven, wat een gezeur allemaal. Het web zou je tijd moeten besparen, en niet moeten.
  4. @Willie van den Heuvel: Dat is goed om te horen dat je er nog geen problemen mee gehad. Nadat je dan een factuur per email hebt gestuurd in PDF format, hoeveel dagen hebben ze dan om dat bedrag over te maken? Heb je bij jou dienst ook duidelijk voorwaarden opgesteld? Potentiële afnemers willen natuurlijk weten waar ze aan toe zijn! Bij mijn website betalen bedrijven na de proeftermijn maandelijks een vast bedrag voor de ruimte die ze hebben dit is dan heel kort en onduidelijk omschreven, maar daar gaat het verder niet om. Mochten ze enkele dagen na het ontvangen van de factuur het desgewenste bedrag niet hebben overgemaakt dan zet ik de ruimte om het zo maar te zeggen offline. Lijkt mij een goeie regeling?
  5. Ja, een prepaid systeem is ook in principe een goed idee! Dat ik bijvoorbeeld verschillende pakketten zou kunnen samenstellen zoals: 3maanden, 6maanden of voor één heel jaar, waarbij men korting krijgt als ze een groter pakket zullen afnemen. Op het gebied van programmeren etc. ben ik nogal onervaren dus zo een systeem is dan best lastig te maken. Op dit moment doe ik alle verkregen gegevens van bestaande afnemer(s) handmatig verwerken op de website. Bovendien wil ik mijn aanloopkosten niet buiten mijn budget laten vallen, maar het is iets om over na te denken dat absoluut!
  6. Een BETA tester contract? Dat is neem ik aan een soort van proefcontract? Wat bedoelt u met bugs? Nieuwe klanten? Die maandelijkse opzegtermijn hanteer ik bewust om me te onderscheiden en tevens als "Strength". Zou je het wat concreter kunnen maken u suggestie? In de voorwaarden zou ik dan sowieso vermelden dat men een maandelijkse opzegtermijn heeft? Ik wil het dan wel zo formuleren dat als de half jaar proefperiode voorbij is ze niet automatisch verplicht zijn tot betaling. Hoe kun je zoiets vriendelijk en open formuleren, zodat de instapdrempel lager zal liggen?
  7. Ok, ze zijn dan wel min of meer gebonden aan m'n factuur, maar ik wil mijn toekomstige klanten daarin vrij laten. Dit klinkt natuurlijk raar, maar een concurrent die stelt namelijk als eis om een jaar voorruit te betalen. Ik wil mezelf hierin onderscheiden door een maandelijkse opzegtermijn te hanteren. En het is inderdaad een doordachte marketingstrategie waarbij mijn doelstelling is om zoveel mogelijk bedrijven kennis te laten maken met het product. De bedoeling is om eerst de website wat voller te krijgen met afnemers, zodat men kan zien dat het een goeie R.O.I. kan zijn. Stel ik zou nu al gelijk geld gaan vragen, dan is de kans groot dat ik al snel negatieve mond tot mond reclame krijg aangezien de bezoekersaantallen tegen zouden kunnen vallen. Als men het een half jaar lang gratis vrijblijvend uit kan proberen klinkt dit al enigzins aantrekkelijker. Dit kan met name handig zijn voor de flyeractie die ik eind van deze maand wellicht zal uitvoeren. Hartelijk dank voor alle zinvolle en snelle reacties alvast! "zonder dat ze ergens aan gebonden zijn"? Je wilt toch juist dat ze gebonden zijn aan je factuur, m.a.w. dat er een betalingsverplichting is? Of begrijp ik je niet goed? Overigens is het geen geld vragen bij de start lang niet altijd slim. Als je product serieuze toegevoegde waarde biedt (doet het dat?), dan is het zeker B2B prima mogelijk om daar vanaf dag 1 al geld voor te vragen. Gebrek aan naamsbekendheid is een rare reden om dat niet te doen, dus óf het moet een doordachte marketingstrategie zijn, óf je moet direct al geld vragen in mijn ogen :)
  8. Hallo, Enkele weken geleden ben ik begonnen met het opzetten van een website, gericht op bedrijven die online een dienst kunnen afnemen. Men kan zich gemakkelijk inschrijven via een inschrijfformulier om zich aan te melden. Dit formulier staat nog niet onder een knop, puur omdat ik nog niet weet hoe ik het ga doen qua voorwaarden. Het is namelijk de bedoeling om later wat brood op de plank te krijgen. Aangezien het nog in zijn kinderschoenen staat wil ik potentiële afnemers de mogelijkheid bieden om het een half jaar lang gratis uit te proberen. Dit met name omdat de naamsbekendheid nog gering is. En aangezien ik nog een minimaal aantal bezoekers heb, kan ik moeilijk nu al geld gaan vragen. Het idee is dus in principe zo dat als de proeftermijn verlopen is, ik ze een voorstel kan doen om tegen een maandelijkse betaling lid te blijven. Omdat ik de drempel laag wil houden leek het mij een handig idee om dit geheel contractloos te houden, maar is dit eigenlijk wel mogelijk om bijvoorbeeld hen maandelijks een mailtje te sturen met een Factuur in PDF, zodat ze het geld kunnen overmaken zonder dat ze ergens aan gebonden zijn? Ik ben zeer benieuwd naar jullie tips/suggesties, kom er zelf namelijk niet echt uit. Als ik dit helder heb kan ik tenminste de algemene voorwaarden gaan opstellen. Met vriendelijke groeten, MarvinW
  9. Beste mede forumgebruikers, Momenteel ben ik bezig met een website waarop bedrijven zichzelf op kunnen plaatsen. Het klinkt natuurlijk nogal onduidelijk, maar wil het een beetje voor mezelf houden. Waar het om gaat is: stel dat ik hiervoor € 9,99 per maand vraag voor deze online dienst, ben ik dan verplicht tot het inschrijven bij de Kvk? Of is het ook mogelijk om alleen een bepaald percentage af te dragen aan de belasting voor geringe inkomsten? Heb er wel eens een keer iets over gelezen dat je het tot een bepaald bedrag mag af dragen, weet het alleen niet hoeveel exact. Mvg Marv
  10. Heb al deze websites al bezocht, en me er goed in verdiept. Maar ik woon ver van Alphen aan de Rijn af, tuurlijk het is geen super orgineel idee, maar in mijn woonplaats heb ik er nog nooit iemand mee zien rond rijden. Denk zelf ook dat veel bedrijven niet weten dat niet uberhaupt bestaat. Ik denk zelf zo wie niet waagt wie niet wint! Heb nog niet echt antwoord op mijn vraag gekregen :-\
  11. Haha, dat is inderdaad wel een representatieve auto ;D vooral als de kleur na een tijdje nog doffer wordt.
  12. Laat ik even vooropstellen dat het niet om een auto gaat, dat idee is allang achterhaald inderdaad. En ja, heel begrijpelijk is ook dat een bedrijf dat een goed imago heeft haar imago niet wil schaden doordat er een afgetrapte sjonnie wagen met reclame rond rijdt. Het is een vervoersmiddel die zowat iedereen al wel heeft, een fiets! Nou, is mijn bedoeling om dan wel een mooie goed verzorgde fiets te gebruiken, mijn voorkeur gaat uit naar een mat zwarte of metallic opa fiets. Het grote voordeel van een fiets is dat je hem echt zowat overal kunt parkeren, dit op plekken waar veel mensen langs komen, denk maar eens aan al die goedlopende supermarkten of treinstations. Bij het treinstation in mijn woonplaats komen er gemiddeld 15.000 mensen per dag. Terwijl een advertentie in de plaatselijke krant al flink op de kosten drukt. Mijn idee zou dus een uitkomst kunnen bieden. Oftewel gerichter reclame maken. Echt leuk dat ik al zoveel reacties heb gekregen! TOP! ;) Zie bijlage voor voorbeeld.
  13. Gegroet, Enkele dagen geleden kwam ik opeens op een idee, namelijk een ideale oplossing voor een bedrijf om goedkoper en gerichter reclame te maken. Om zo een bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te krijgen. Het idee is simpel: een vervoersmiddel gebruiken als reclame drager. Nou, zullen veel mensen denken ja dit idee is nou niet echt specifiek beschreven, maar dat komt ook omdat ik zelf over het idee erg enthousiast bent en het in mijn woonplaats niet voorkomt. Het gaat niet om het idee dat ik heb, maar meer om de vraag die ik wil stellen namelijk: Hoe kan ik het beste in contact treden met dat bedrijf waaraan ik mijn oplossing wil voorleggen? Zou ik het beste telefonisch een afspraak kunnen maken, of spontaan langs gaan? Omdat er op dit forum wel aardig wat mensen actief zijn met veel ervaring, leek het mij leuk en leerzaam om advies te vragen. Alle reacties zijn welkom, hartelijk dank. ;D
  14. Je stelt wel wat vragen maar het is voor mij en ik denk zelf voor meerdere forum gebruikers helemaal niet concreet. Ik wil je best adviseren en mogelijk helpen. Maar als je iets wilt opzetten probeer jezelf er dan ook echt in te verdiepen er is zoveel te vinden met google.nl maar ook vooral bij eerdere topics kun je vrij veel informatie verschaffen. mvg marv
  15. Met het basis software programma word kom je een heel eind. Dit is natuurlijk gratis al die online software is wel te vertrouwen. Maar degene die dat programma heeft ontwikkeld is ook niet gek die wil ook wel wat terug zien uitgedrukt in geld! Gewoon word gebruiken om te beschrijven wat je met je bedrijf wilt etc. Beschrijving 6 p's etc. En dan zou ik als je met het stukje financiering aan de gang gaat Excell gebruiken. Er zijn talloze websites met ondernemingsplan voorbeelden hou het er gewoon bij en kijk een beetje af. Maar ga niet alles kopieren dat heeft geen zin. Want je moet je plan kunnen verdedigen met name als je naar de bank gaat voor een lening. Je moet degene bij wie je gaat lenen kunnen overhalen zodat, ze een bepaald vertouwen in je krijgen. Niemand wil risico's lopen als het om geld gaat. Good Luck en sterkte is het voor school?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.