Jump to content

penhouder

Senior
  • Content Count

    74
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    innovatief onderneme
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. De heer nijnatten maakt er wel werk van om de motor onderuit te halen,hij haalde espage netto aan,die de octrooi aan vraag op verzoek publiceerd,ik raad het een ieder aan om dat te bezichtigen,want er staat geen letter kritiek in,dus waar hij zijn gezegden vandaan haalt,is mij een raadsel.Dat ik vroeger ook een octrooiaanvraag ingediend heb is juist,maar niet verboden hoop ik.Er is mij 1 ding duidelijk geworden,namelijk dat ik de werking van de motor niet duidelijk genoeg gemaakt heb,daarom stel ik voor om telkens 1 tekeningetje met uitgebreide beschrijving te plaatsen,en als ik op de eerste tekening geen reactie meer krijg,plaats ik de tweede enz. Want alle kritiek heeft dezelfde euvel,dat de werking niet duidelijk genoeg is gemaakt.Ik hoop dat de meeste mensen het daar met mij overeens zijn. Groetjes penhouder
  2. Hier enig teken vanb leven van penhouder,nu over de reacties die er geweest zijn.Er waren er die geinteresseerd waren, maar te weinig van en dat ook zeiden,prima.Er waren er ook die vernietigend uithaalden,zonder te weten hoe de motor werkt. Het vervelende is,dat zij niet vroegen hoe de motor werkt,en dat begrijp ik niet,want zij zegden niet dit of dat kan niet,om die of die reden,maar zij veroordeelden zonder meer.Want wat er ook gevraagd word,zijk krijgen antwoord,maar op veroordelingen zonder tekst en uitleg,daar reageer ik niet op.Degenen die veroordelen,moeten de werking van de motor uitleggen.Ik ben bang dat zij dat niet kunnen.Ik zal nu een korte samenvatting geven van de historie van deze motor. Ongeveer zoo,n 40 jaar geleden vond ik dat de motor met krukas verbeterd kon worden.En zo werd de motor met 2 trommels,die zich tegen elkaar afzetten geboren.Ik ging er mee naar de hoge school in delft,en ben daar ongeveer een tien- tal keren geweest,en had daar steeds dezelfde ingenieur als toehoorder \hioj was zeer geinteresserd,maar ik werd er niet veel wijzer van.Toen ben ik naar arnhem de hogeschool voor autotechniek geweest.Ik ben er gedurende een half jaar verscheidene keren geweest,uiteindelijk wilden ze er een prototype bouwen,er werd vergaderd en uiteindelijk werd gezegd dat zij het geld niet bij elkaar konden krijgen.Niet omdat ze de motor niets vonden.Het begon mij zachtjes aan duidelijk te worden,dat zij tot de slotsom waren gekomen,dat door de motor te bouwen zij hun eigen toekomst in de waagschaal zouden zetten,omdat alle boeken en lesmateriaal die vol staan met de bestaande motor,waardeloos voor de scholen worden om les te geven,plus dat zij zelf zich bij zouden moeten scholen.Allemaal heel begrijpenlijk natuurlijk. Dus er rest mij niet anders dan dat ik de motor zelf moet laten bouwen,er is in nederland een fabriek die bereid is om de motor te bouwen.In januari gaan we in overleg,ik zal aan geld moeten zien te komen,tegen aandelen.groetjes penhouder
  3. Even een antwoord op de stelling dat het niet goed zou zijn om de motor bekend te maken.Daar is nou juist het octrooi voor,ik hoop dat iemand hem maakt, want dan heeft hij of zij mij een grote dienst bewezen.Dan moet hij of zij met mij aan de tafel,want die wet is er natuurlijk niet voor niets.Ik hoop dat het een zij is,dat vind ik prettiger gezelschap.Maar bedankt voor de belangstelling groeten penhouder
  4. Tekening brandstofinspuitingen. De brandstofpomp 2 is van het gebruikelijke model,met tandstang 10 die van buiten de motor hydraulis door het gaspedaal bediend word.Waardoor dus de in te spuiten hoeveelheid brandstof word bepaald.Wat erg mooi bij deze motor is,dat door het tweelingmotor systeem,dat de druk in de persleidingen van de brandstofpompen zich vol automatis aan elkaar aan zullen passen,want zodra in de eene leiding de druk lager word, verplaatst de zuiger zich iets,waardoor de druk hoger word en de druk in de andere zuigerlager tot ze gelijk zijn,en dat is een kwestie van een enkele milliemeter.Datzelfde geld ook voor de drijfstangkoppen, waardoor alle krachten van de tweelingmotor volledig in balans zijn,wat hem zeldzaam trillingsvrij zal maken,ik zal nog wel een paar tekeningetjes plaatsen maar ik moet het wel rustig aan doen,ik doe nu een poging om de tekening te plaatsen. groeten penhouder Ik maak een fout,ik moet eerst de tekening opslaan.
  5. Beste mensen, ik heb jullie hard nodig om de nieuwe motor bekend te maken, dus penhouder doet een beroep op jullie om de nieuwe beschrijving krities te bekijken en uw mening te geven. Ik zal eerst wat ik tot nu toe meegemaakt heb in het kort vertellen. Eerst was er een oostenrijkse firma die belangstelling had en na een paar weken definitief mee wilde werken, tot zij plotseling zich terugtrok met de mededeling dat de centrufigaalkrachten de motor te machtig zou zijn. Voor die centrufigaalkrachten had ik een uitstekende oplossing maar het contact was al verbroken. Toen een duitse motorenfabriek die berichtte mij na een aantal weken,dat zij gezien de kosten die gemaakt moesten worden, zichzelf als fabriek te klein vonden. Het is eigenlijk wel begrijpenlijk, omdat de nieuwe motor zoo,n enorm effect zal geven op hun bestaan, want alle lesmateriaal van die scholen,gaan allemaal over de bestaande motoren,dus dat lesmateriaal is waardeloos geworden en de leeraren weten over de nieuwe motor net zoveel als hun leerlingen. Vandaar mijn e4enige kans is,om zelf de motor te laten bouwen, maar daar is geld voor nodig. Nu volgt nog een schrijven van mij aan verscheidene fabrieken: Mod edit: opmaak verbeterd met uw goedvinden
  6. Dit is mijn laatste bericht,dat is natuurlijk niet dramaties,maar zoals een aantal heren reageren, dat heeft met kennis van zaken niets te maken,maar meer om toch maar in beeld te zijn.En daar laat ik mij niet voor gebruiken,een beetje meer beschaving zou die heren goed doen.Alle andere mensen bedank ik voor hun belangstelling Groetjes penhouder
  7. Beste merkava u blaast behoorlijk hoog van de toren,wat jij voorstelt vind je in de octrooigeschriften veelvoudig terug.Wat u voorstelt erkt zelfs niet.Hoe je aan een goede compressie komt als er 4 zuigers gelijktijdig tot een compressie komen in hetzelfde vlak is niet mogelijk,verder zetten de drijfstangen zich af tegen de vaste wand, wat veel wrijving zou geven en verder het draaimoment zou behoorlijk laag zijn,want mocht je de kracht hebben,wat er niet zal zijn,dan nog is de richting van de kracht ten opzichte van het draaipunt veel te klein,om tot een goed draaimoment te komen,u moet de werking maar eens goed nakijken.groetjes penhouder
  8. Beste merkava 4 cylinders op 1 rij is onmogelijk,omdat als de ene cylinder expansie heeft,verzorgt hij gelijktijdig door het verdraaien van de bus rond de trommel,voor de 3 andere takten,namenlijk de inl.slag de uitlaatslag en de com- pressie slag,je kan zeggen, dat de bus rond de trommel dezelfde functie heeft als de krukas van de bestaande motoren. groetjes penhouder
  9. De onderlinge afstand van de draaipunten van de 2 trommels,is zo gekozen,dat als de cylinders in de horizontale stand staan,de hart op hart afstand,zo is gekozen,dat dan het einde van de compressieslag is bereikt,dan volgt de expansie, waardoor de drijfstangkoppen zich tegen elkaar afzetten,en daardoor de draaiing van de trommels veroorzaken. Gelijktijdig trekken de trekstangen dan via oren en trekstangen de andere zuigers naar binnen,enz.groetjes penhouder ,
  10. De nieuwe motor heeft net als de bestaande motoren,een gewone startmotor,het is erg jammer maar jullie begrijpen deze motor niet,anders kan je deze opmerkingen niet maken.Op de volgende manier is het misschien gemakkelijker. Als je 1 van de 2 trommels uit de omkasting haalt,en je trekt aan 1 van de drijfstangkoppen,als hij in compressie stand staat,dan trek je aan die drijfstangkop,dan gaat de zuiger die in dezelfde cylinder zit ook naar buiten,en de zuigers die in de haaks daarop staande cylinders zitten gaan naar binnen,daartoe gedwongen door de trekstangen,die via de oren aan de bus de andere ,de bus verdraaid,en daardoor de andere zuigers bedienen,alle zuigers zijn met elkaar verbonden,als de 1 beweegt bewegen de andere zuigers ook. groetjes penhouder
  11. h ier volgen wat antwoorden op de vele bedenkingen.Het afrmmen op de motor,gebeurt niet op de leibaandruk,maar op de compressie.De leibaandruk zorgt alleen maar voor trillingen.Dan oververhitting,de koeling bij de nieuwe motor is vele malen beter als bij de bestaande motor,omdat bij de bestaande motor de cylinders op een rijtje liggen,dus een concentratie van verbrandingsruiimtes op een rijtje.bij de nieuwe motor,zijn de cylinders per trommel in 2x2 cylinders verdeeld,waarbij nog komt,dat zij 2 bij 2 haaks op elkaar staan,verder veel meer koelwater om zich heen hebben als bij de bestaande motor,dus waar de gedachte vandaan komt dat de nieuwe motor oververhit zou worden is mij een raadsel. Dan lees ik dat de nieuwe motor maar 1500t/m zou kunnen maken,hij kan waarschijnlijk meer toeren maken als de be- staande motor,maar hij heeft veel minder toeren nodig als de bestaande motor.De centrufigaalkrachten spelen bij de nieuwe motor geen belangrijke rol,omdat de trommels volledig uitgebalanceerd zijn,allen per cylinder,zijn de binnencylinders de een voor inlaat,en de andere voor de uitlaat ongeveer 9 m.m. verschuifbaar,nu is 1 zoo,n cylinder 7 ons zwaar,dus die 7 ons,krijgen een andere 7 ons tegen die de andere kant op wil,en zo elkaar opheffen.Dan het verhaal,dat 2 cylinders door tandwielen met elkaar gekoppeld zouden zijn,dat zullen de 2 trommels mee bedoeld worden denk ik,dan is er zorg dat die tandwielen niet heel zullen blijven.Er zijn in de techniek wel veel grotere krachten overgebracht door tandwielen. Uit wat u verder beweert het spijt me maar u begrijpt de werking van deze motor helemaal niet.Dan hoe de brandstof-lucht mengsel word toegevoerd.Er word alleen maar lucht toegevoerd,de brandstof word ingespoten.groetjes penhouder P.S. Ik wilde een berekening en schets plaatsen maar ik weet niet hoe,kan het ook per email.
  12. Reactie op de heren Stuyver,jinsol ,schouten en v.d.helm. Het schijnt niet mogelijk te zijn jullie te overtuigen,wat me wel gelukt is bij de octrooiraad,voor zowel nationaal octrooi als internationaal octrooi Het schijnt dat de ingenieurs die daar over oordelen het helemaal bij het verkeerde eind hebben,het is onbegrijpelijk dat jullie blijven beweren,dat ik geen bewijzen lever Maar zoals ik jullie beluister,dan kunnen jullie geen tekening lezen,noch de beschrijving begrijpen. Je moet er eens een echte deskundige bijhalen, Gelukkig schijnt een duitse motorenfabriek er voorlopig wel brood in te zien,zij zijn er al 4 weken mee bezig,dus hoop ik op een spoedig positief antwoord,maar dat zij er al zo lang mee bezig zijn,en een paar maal aanvullende informatie vroegen,geeft wel te denken,zou ik denken. groetjes penhouder
  13. Door de centrufigale krachten kan je niets verliezen, omdat deze kracht zuiver door het hart van de motor gaat, waardoor er geen moment ontstaat,de kracht is onschadelijk gemaakt,door eenzelfde gewicht als de binnencylinder tegengesteld te laten centrufigeren. bedankt voor je reactie groetjes penhouder
  14. Voor geinteresserden heb ik de volgende uiteenzetting,over de nieuwe verbrandingsmotor. Vergelijking tussen bestaande en nieuwe motor. Vermogensvergelijking. Bestaande motor Nieuwe motor 0.25x3.14x6x6x0.06xPmx1000x8 0.25x3.14x6x6x0.06xPmx1000x16 2x60x75 =1.50Pm 2x60x75=6 Pm Waaruit blijkt,dat de nieuwe motor 4x zoveel vermogen zal leveren. Hetgeen ook zonder vermogensberekening te verklaren is. De nieuwe motor is eigenlijk een tweelingmotor,waarbij 2 trommels tegen elkaar indraaien,daartoe gedwongen door tandwielen. Elke trommel heeft 4 cylinders,met in elke cylinder 2 zuigers,waardoor de motor dubbelwerkend is,met 1 brandstofinspuiting per cylinder,dus per 2 zuigers. Het belangrijk groter draaimoment,komt omdat de 2 trommels zich via de expanderende drijfstangkoppen,tegen elkaar afzetten. Ook en vooral omdat bij deze motor,het hele proces,zich afspeelt in 1 omwenteling,dus van 0-90 graden 4 expansies,van 90-180 graden 4 expansies van 180-270 graden 4 expansies en van 270-360 graden 4 expansies. In totaal per 1 omwenteling 16 expansies. Tegen de bestaande motor ook een 8 cylinder 8 expansies in 2 omwentelingen. Dus de bestaande motor heeft per 1 omwenteling 4 expansies. Dat is 25 procent van de nieuwe motor. Verdere voordelen van de nieuwe motor zijn. [*]Bij gelijke cylinderdiameter van in dit geval 60 m.m.heeft de bestaande motor een in en uitlaat opening van maximaal 0.25x3.14x2.5x2.5=4.9 vierkante c.m. [*]De nieuwe motor heeft een doorlaat 9 vierkante c.m.,dat is haast 2x zo groot. [*]Verder is de totale wrijving belangrijk minder bij de nieuwe motor,door het nagenoeg ontbreken van de leibaandruk in de cylinders. [*]Verder ontbreken,pakkingen en bouten in de motor. [*]geen ingewikkelde onderdelen,als krukas nokkenas en kleppen. [*]De motor heeft ook geen compressor nodig,omdat de verbrandingsruimte zeer klein gemaakt kan worden,door het ontbreken van de kleppen.Wat ook zeer belangrijk is,dat omdat alle krachten,die gebruikt worden ,voor de helft van de ene trommel komt en voor de andere helft van de andere trommel,daardoor zoeken zij vol automatish het punt dat zij ieder de precies de helft van de kracht leveren. Met andere woorden ideaal,de motor zal volkomen trillingsvrij zijn o.a.zeer geschikt voor vliegtuigen. Automatisch brandstofinspuitvervroeging en de centrufigaalkrachten daar zijn allemaal oplossingen voor gevonden. mod-edit: lay-out een beetje leesbaarder gemaakt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept