Ga naar inhoud

Roel J

Moderator+
  • Aantal berichten

    5103
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

Roel J won de laatste dag op 6 december

Roel J had de meest gelikete inhoud!

Karma

600

Over Roel J

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    maak een keuze
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    46-50
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    Financiën / administratie en credit management

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    met passie ondernemen en continue op zoek zijn naar kansen, mogelijkheden en verbeteringen.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemerschap is een vak. Je moet alle ingredienten op de juiste manier samenbrengen om een succesvolle onderneming neer te zetten. Als ondernemer moet je flexibel inspelen op alle hindernissen die op je pad komen en de drive hebben om steeds je grenzen te verleggen en over je eigen beperkingen heen te durven stappen om verder te komen.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is een onbetaalbaar voor de samenleving, en soms voor de ondernemer, het is een kunst op zich om de balans het effectief inzetten van het ondernemings kapitaal op innovatie en voldoende blijven verdienen om de innovaties te kunnen blijven financieren.

    Eén ding is zeker elke innovatie kost veel geld en vaak meer als gedacht, maar je weet pas dat het meer is als gedacht als je een goed financieel (basis)plan hebt.

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Roel J

    Koppelen Excel aan website

    Als je niets zelf gaat maken dan zou ik je vraagstelling naar de bouwer heel anders maken, want nu doe je het voorkomen alsof of jij een excelsheet wilt publiceren.. Dat is niet het geval, het is de enige manier die jij nu kunt bedenken. wat je uiteindelijk wil is. 1. dat je klanten na inloggen de voor hun relevante data kan raadplegen in een prettig leesbare layout 2. Jij aan de achterkant de data moet kunnen bijwerken / updaten of aanpassen met de eenvoud van een excelsheet. Laat aan de bouwer over of hij een excel sheet gaat publiceren of dat hij middels een datasynchronisatie of import/export wil werken. Er zijn meerdere methoden te bedenken om die data te ontsluiten. Excel heeft vele functies om data zowel te importeren als te exporteren en ergens op te slaan waar de website erbij kan.
  2. Roel J

    Koppelen Excel aan website

    vanuit microsoftproducten zelf zou je kunnen kijken naar de producten powerbi of sharepoint om deze te gebruiken om gegevens te ontsluiten op je website. Beide producten zijn binnen een office 365 licentie eenvoudig toe te voegen en te gebruiken.
  3. Beste beNice, Met de motivatie dat het voor je opleiding is ga ik dit topic sluiten. Higherlevel richt zich hoofdzakelijk op actief ondernemerschap. Studievragen worden alleen dan toegestaan als ze voldoende aansluiting hebben met de doelgroep van Higherlevel. Ik denk dat ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan stellen dat er op Higherlevel geen bestuurders van structuurvennootschappen bevinden die zich voor dit dilemma geplaatst zien. Ik laat het topic in gesloten vorm wel staan zodat als er experts zijn die jou via pm willen helpen dit wel kunnen doen.
  4. Beste beNice. Welk probleem heb je op dit moment om de keuze te bepalen. Op dit moment klinkt je vraag meer als een studiecasus dan een ondernemersprobleem. Ik zie op dit moment geen enkel aanknopingspunt naar een probleem waar jij als ondernemer op dit moment tegenaan loopt en opgelost moet worden. Kun je je vraag en de achtergrond ervan wat duidelijker toelichten?
  5. Kun je eens aangeven waarom het erg is dat je de afgelopen jaar geen winst hebt gemaakt? waarom is dat een dusdanig probleem dat je overweegt de afschrijvingsmethodiek aan te passen?
  6. Roel J

    Vraag over factuurnummering

    jazeker mag dat, beide methodes zijn toegestaan. (eindeloos) doornummeren is zelfs iets beter omdat bij een controle makkelijker is vast te stellen dat bijv 51 het laatste nummer van 2018 was en 52 het eerste van 2019. Hoofddoel van doorlopende nummering is volledigheid van de administratie en verantwoording van opbrengsten zichtbaar te maken.
  7. Waarom is tien dagen weinig? Je mag altijd om meer tijd vragen, maar hij mag ook weigeren of besluiten meteen er een advocaat op te zetten. Uiteraard moet wel in redelijkheid duidelijk zijn om hoeveel uur het gaat. maar goed als andere toeslagen wel zijn uitbetaald zal de nachttoeslag achterhalen toch ook geen heksentoer zijn, immers zijn de toeslag uren ook gebaseerd op een registratie.
  8. Roel J

    AVG zorgt voor hogere kosten verzuimbegeleiding

    Mindset of het idee dat er een wettelijke belemmering is iets totaal anders dan een daadwerkelijke wettelijke is. Dus ik ben het wel eens met de term clickbait die Norbert hanteert. Ipv het angstbeeld te bevestigen te doen alsof de overheid de kleine man weer op kosten jaagt, kun je ook een positieve bijdrage leveren door aan te geven dat een directe gang naar de bedrijfsarts niet nodig is en hoe je als kleine ondernemer kan zorgen dat je met een paar simpele gedragsregels, helemaal binnen de kaders van AVG andere adviseurs kan inhuren voor (verzuim)begeleiding van werknemers. Net als iedere wet, zorgt de invoering ervan voor een periode van onzekerheid over wat nog wel en wat niet meer kan. Al wat nodig is is een aantal mensen die met gezag en op basis van onderzoek of (praktijk) ervaring met de nieuwe wet uitleg kunnen geven over de nieuwe kaders.
  9. Ik pak even dit stukje uit je startpost. Op basis van wat je hier hebt geschreven zou ik kiezen om een andere auto te kopen. Nergens uit jou verhaal blijkt dat jij zakelijk aanzienlijke schade hebt geleden doordat de auto niet lekker optrekt. Zonder de rol van VW onder de mat te willen schuiven. Lijkt het grootste probleem dat jij ontevreden bent met de prestaties van de auto na de software update. De dealer stelt dat op basis van metingen dat de auto aan de specificaties voldoet. Je kunt nog eens bij de ANWB of een ander onafhankelijke instantie de auto laten testen op performance. De pragmaticus in mij zegt echter.. koop een andere auto. want zelfs al krijg je over 1 jaar gelijk dan heb je de komende 1 jaar nog steeds de ergenis dat je bij elk kruispunt qua gevoel een schriftelijke aanvraag moet indienen om op te mogen trekken.. Je hebt nu een klacht ingediend bij een dealer die zegt dat de auto prima is. geef hem nog een paar weken en kijk waar ze mee komen. Maar mijn volgende stap zou zijn om de auto aan hen aan te bieden ter inruil.. niet in beschuldigende vorm.. maar in onderhandelende vorm. Ok, jammer dat je niks voor me kunt betekenen, ik wil deze ergenis niet meer ik wil deze auto dus graag inruilen en een auto uitzoeken waar ik de ergenis niet heb, ik wil wel graag eerst X dagen proefrijden in een beoogde vervanger om de performance goed te kunnen overzien. Daarnaast ga je bij de inruil natuurlijk uit van een (zeer) goede inruilprijs want de dealer zegt immers dat de auto prima is. Dus hij kan gewoon de volle mep op de inruilgeven, geen korting nodig voor een niet bestaand probleem.. toch? Ik denk dat is met een dergelijk (psychologisch) spel met de dealer om je te helpen met een goede vervangende auto veel meer zal opleveren dan je ooit zal worden als je dit verhaal juridisch gaat proberen uit te lopen. zowel financieel als einde aan de ergenis over de huidige auto. Mogelijk kun je zelfs als (voormalig) bezitter van een sjoemeldiesel alsnog wel deelnemen in die Sammelklage waar ChinaTradeConsult naar verwijst omdat die niet zozeer gaat de prestatie van jou auto, maar meer over de misleiding / wanprestatie die is geleverd door een auto te leveren met andere specificaties dan was beloofd.
  10. Roel J

    Kosten gedeeld bankpakket

    ik ken het pack niet. maar toch hoeft het niet zo complex te zijn als je eenvoudig kijkt. zaken wat bunq vind of dat er andere regels zouden kunnen zi scenario 1. De belastingdienst zal er niet zoveel van vinden, het pack wordt gekocht om de bankkosten te beheersen. Net zo als de een voor een telefoonabonnement van 200 belminuten kiest en de ander voor een onbeperkt bellen pakket (voor zover dat zakelijk wordt aangeboden) De onderneming heeft geen voordelen (winst) omdat er niks voor gerekend wordt. De belastingdienst is geen partij om te bepalen of jij mensen bepaalde kortingen gunt. scenario 2. Nu wordt het opeens een bedrijfsmiddel dat geld oplevert, en dus moet je gaan factureren, vermoedelijk met btw omdat jij geen bankdiensten maar slechts een korting op bankdiensten. het zou ook kunnen dat je (theoretisch gezien) ook aansprakelijk zou kunnen worden voor het wel of niet goed functioneren. iemand heeft betaald voor korting, wat als hij deze niet krijgt. maar goed dat heb ik niet uitgezocht het is gewoon iets wat ik me nu bedenk om te checken Mijn advies. als je het deelt doe het dan met mensen die je kent en vertrouwd en gun ze een gratis voordeeltje Handel gaan drijven voor 2 "gratis" accounts vind ik vage handelsgeest, rijk zul je er nooit van worden en geld vragen voor diensten heeft andere (onvoorziene) consequenties voor een ondernemer dan voor een particulier. maar goed dat zeg ik met 25 jaar boekhoudkundige en 10 ondernemerservaring.. dit soort gerommel in de marge moet je als ondernemer helemaal geen tijd voor willen maken. Geef een buurman of een familie lid je bunq pakket code gratis en voor niks, vinden ze je een toffe peer. en meer moet je er niet proberen aan over te houden.
  11. Dank je Clabs, je hebt gelijk dat hier recommended verkeerd vertaald is. De tekst is inmiddels aangepast. naar "Gebruik deze optie niet op gedeelde computers" De vertaalset heeft inderdaad soms wat ongelukkige vertalingen.
  12. Roel J

    hoe lang aanmanen

    Mbt tot btw geldt sinds 2017 de regeling dat een factuur van meer dan 1 jaar oud gezien mag worden als (gedeeltelijk) oninbaar. In deze link kun je lezen hoe je het verder verwerkt. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/btw_terugvragen/teruggaaf_door_oninbare_vorderingen Hans had je al antwoord gegeven over hoe een aanmaningstraject normaal verloopt. Er zijn verder geen (wettelijk) voorgeschreven normen over hoe, wanneer en hoe lang je moet aanmanen dat is zeker bij zakelijke transacties naar eigen inzicht.
  13. Roel J

    hoe lang aanmanen

    dat zou kunnen, maar het zou wel fijn zijn als TS dat zelf dan even bevestigd want er is al om verduidelijking gevraagd en uitleg gegeven op een vermoedelijke vraag Het begint zo wel een beetje een quiz vraag te worden wat bedoelt zou kunnen worden. Dus daarom starter2016. Kun je een duidelijke uitleg geven van wat je nu precies wilt weten? heeft het betrekking op de btw of juist meer om je rechten richting de klant die niet wil betalen te kennen?
  14. Roel J

    Sociale premies & pensioen DGA

    Max 2 jaar WW uitkering (van € 36.000,- bruto per jaar) en een WGA uitkering tot AOW-leeftijd (van € 36.000 bruto per jaar bij volledige arbeidsongeschiktheid)  Volgens mij past hier ook een waarschuwing bij dat je als (statutair) directeur / bestuurder meer risico loopt dat je ontslag niet volledig aan de ww voorwaarden voldoet en je alsnog geen ww krijgt als je ontslag als vrijwillig (geen goede vaststellingsovereenkomst) wordt gezien. Om je ww zeker te stellen is het dus zeker de moeite waard om uit te laten zoeken hoe een eventuele ontslagprocedure moet verlopen als ww een belangrijk onderdeel wordt van de financiële vangnet. naast allerlei voorzieningen als ww, wia en pensioen of inkomsten garanties in het algemeen zou ik ook kijken naar de mogelijkheden om in geval van ontslag (snel) de vaste maandelijkse lasten te verlagen. denk aan: - geen langlopende contracten afsluiten zoals bijv voor een leaseauto. Een flexibel contract is duurder maar dat geld is er nu, als je wil of moet stoppen is het fijn als je niet nog 3 jaar aan een auto van 1000 of 1500 per maand vastzit. - verlaging woonlasten. kun je bijv komende jaren versneld aflossen om de maandelijkse lasten sterk te reduceren. Als je huis vrij van hypotheek is, is de inkomensbehoefte ook heel laag. Tegelijkertijd is de (overwaarde) van het huis tov de hypotheek ook een pensioenpot(je), al vereist dat mogelijk wel de verkoop van het huis als je de middelen vrij wilt maken, dus dat hangt weer nauw samen met de persoonlijke wensen en behoeften. zo zijn er nog wel wat dingen te bekijken maarmijn doel is vooral te benadrukken dat het verlagen van de vaste lasten privé, een belangrijke rol kunnen spelen in de noodzaak tot het creëren van aanvullende inkomensvoorzieningen. persoonlijke voetnoot: Er zijn weinig woorden waarmee ik of wij de pijn van het verdriet van jullie dochter kunnen verzachten. Maar toch wil ik jullie op deze manier sterke wensen bij het rouwproces en het vinden van een nieuwe balans in het leven.
  15. Ah, ok dat kon ik zo snel niet vinden en ik bedacht me ook dat er waarschijnlijk niet zoveel doorlopende diensten in het lage tarief zitten of dat zoals bijv bij water er altijd nog de jaarafrekening is om die btw te corrigeren. afijn dan valt de "schade" van correcties wellicht mee maar het blijft vreemd dat er zo wordt gecommuniceerd. het is zeer ongebruikelijk dat de overheid al voorlichting doet over voorbereiden en in offertes opnemen van een tarief dat nog geen wet is. wat nu als er op 18 dec een aantal eerste kamerleden een "wiegel"-momentje hebben en principeel tegen stemmen. maar ach dat is voor dit topic te veel offtopic.. Voor TS komt het erop neer. in formele zin onzekerheid tot eind van het jaar. maar weet niet hoe zijn klantenkring eruit ziet of dat (grote) impact heeft

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké