Jump to content

Roel J

Moderator+
  • Content Count

    6,487
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    59

Roel J last won the day on July 26

Roel J had the most liked content!

Community Reputation

1,077

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    Financiën / administratie en credit management

Company info

  • Location
    regio Utrecht

Vision

  • My opinion about innovation


  1. Hoe hard ook ik zou geneigd zijn het contract af te laten lopen, de medewerker gaat dan ziek uit dienst naar het ziektewet vangnet, je bent dan wel een transitievergoeding verschuldigd maar die kan dan het financiële gat dichten die ontstaat omdat ze alleen nog recht heeft op ziektewet uitkering van 70%. Desgewenst kun je daarnaast met het UWV overleggen dat zij haar re-integratie wel bij jullie kan doen (dat is bij vangnet ziektewet vaak lastig te organiseren) Op die manier bescherm je je onderneming in deze toch al uitdagende tijden tegen grote financiële tegenvallers maar la
  2. Een van de belangrijkste voordelen van een BV is dat de aandeelhouders niet aansprakelijk zijn voor de schulden en alleen hun eigen inbreng (aandelenkapitaal) verliezen bij faillisement. De enige reden dat een aandeelhouder indirect toch aansprakelijk is kan zijn als deze bestuurder is en er bestuurdersaansprakelijkheid wordt ingeroepen door de curator of schuldeisers. Aangezien BV B nooit bestuurder is geweest valt zij dus nergens voor aansprakelijk te houden als er ook geen andere overeenkomsten met borgstelling o.i.d. zijn. BV A had zich eerder zakelijk(er) moeten opstellen
  3. Met het grote mysterie van waarom kan niemand dat. Als jij met je boekhouder tot de conclusie bent gekomen dat het ook toch een stichting moet zijn dan moet je ook met hem bespreken waar je op moet letten.. Hij kent immers de details die jij niet met ons kan delen.. Ander alternatief is toch die notaris van rond de 600 euro te nemen die neemt vermoedelijk de tijd om je te woord te staan en aan te passen wat nodig is. Die van 250 is een geautomatiseerd proces waarbij een notaris 2x in zijn ogen wrijft en tussen zijn eerste en tweede kop koffie even het gegenereerde document op een han
  4. Hmm. van alles. I.p.v. vaste verkoopprijzen of "uurtje factuurtje" kun je ook meer op basis van projecten samenwerken. werkt natuurlijk het beste bij grotere opdrachten, waarbij je ook goede afspraken maakt over wie welke werkzaamheden doet en welke kosten mogen worden toegerekend aan het project. En op het eind verdeel je dan de projectwinst op basis van afspraken. Het ligt wat meer voor de hand om projecten dan vanuit de BV te draaien en dat jij een eindfactuur stuurt. Enige wat je moet bewaken is dat je niet teveel richting werknemerschap schuift dus zorg dat jou werkzaamhe
  5. Roel J

    Charging VAT

    I was not trying to tell him what to charge for VAT in his situatien. I simply do not have enough info for thar. I was trying to explain how the VAT works. Digital services is only one of the many exceptions to the main rule of charging 21% VAT on your sales. As a new business owner it can be a bit of a challenge to get it all right. But in the end you normally only deal with a few of the VAT rules and then it becomes quite clear what to use under what circumstances. At risk of a triple answer.. For B2B you make quotations excl vat. For B2C custom
  6. Ah, ja omzetgroei tov vorig jaar, daar had ik niet aan gedacht.. zoveel nieuwe regelingen met elk eigen voorwaarden je zou er duizelig van worden. De vervangende huurder vinden is eigenlijk een standaard regeling. Maar ja in deze tijd.. vind maar eens een "gek" die het contract voor de resterende looptijd wil overnemen. wat ik ook even zou doen is geldfit zakelijk de test doen, dit is een nieuw hulpmiddel van de banken en verzekeringsmaatschappijen om je te helpen bij het vinden van de juiste hulp. dan weet je wat beter of je niet toch een regeling over het hoofd hebt gezien. https://g
  7. Dat je geen huurkorting krijgt snap ik als je in Maart een huurcontract hebt getekend. Maar waarom zou je niet onder de regelingen vallen, je bedrijf is toch al voor 18 maart ingeschreven? Het gaat om je kvk inschrijving, niet om de start van je vestiging.. Welke regeling(en) ben je voor afgewezen? Wat heb je aangevraagd en gekregen? De 10.000 lening is ongetwijfeld het Tozo bedrijfskrediet zijn.. Naast het bedrijfskrediet en evt Tozo levensonderhoud zou je ook kunnen kijken naar een BBZ levensonderhoud en/of bedrijfskrediet. vooral het bedrijfskrediet kan hoger zijn. Als
  8. Roel J

    Hoogte goodwill

    EBITDA is mogelijk een term die niet iedereen kent of wel eens een toelichting kan gebruiken. Het is een winstgetal dat vaak wordt gebruikt bij overnames, maar ook om prestaties van ondernemingen (beter) onderling te kunnen vergelijken. het staat voor Earnings Before Interest, Tax, Depreciation an Amortisation. in het Nederlands Resultaat voor aftrek van rente, belastingen, afschrijving en amortisatie. om met de laatste 2 te beginnen. Afschrijving gaat over de afschrijving op materiële vaste activa zoals de bedrijfsauto, de keuken. de inrichting enz Amortisati
  9. Roel J

    Charging VAT

    When doing business within the Netherlands all deliveries of goods or services need to have 21% VAT on it. That is the normal rule. Only if your goods or services are listed for a different rate you are allowed to charge a different rate. For a list see the link below If you deliver goods or services outside the Netherlands then you may need to use the reverse charge rules where you do not put a VAT rate on your invoice. But that requires for your customers to provide you with a EU VAT ID for their company which you need to verify to be sure you can apply reverse charge. For an
  10. bijv een psychiater kan dat prima. maar in sommige gevallen kan het ook via een UWV arts. De arbodienst, of beter de standaard verzuimbegeleiding van de arbo is in de praktijk vaak niet de meest ideale partner want hoewel je als werkgever opdrachtgever bent, verschuilt de arboarts of arboverpleegkundige zich al snel achter hun medisch beroepsgeheim, en ik heb daar vanuit hun rol ook wel begrip voor.. maar ze zouden wat mij betreft wel wat "assertiever" mogen zijn met doorverwijzen van werkgevers naar andere opties, Norbert noemt het een casemanager.. Als je als werkgever wa
  11. Ja je moet het gewoon als omzet boeken. De betaalde parkeer kosten hoef je niet te boeken want die mag je niet aks zakelijk meenemen omdat je jezelf alleen de 19 cent per km kunt vergoeden voor een privé auto Dat jij toevallig hebt afgesproken met de klant dat zij alleen de werkelijk betaalde parkeerkosten betalen maakt niet uit.. De factuur naar je klant boek je als omzet en voor de km van je privé auto boek je alleen x km * 19ct als kosten.
  12. een cadeaubon is precies hetzelfde als geld. dus dat lost niks op of voorkomt niks. Ook niet als je straks wel ondernemer bent.. Ik neem aan dat we niet over honderden euro's spreken.. dus maak het afgesproken bedrag gewoon over op haar rekening met een duidelijke omschrijiving. De mails met de aanlevering van het logo zijn verder bewijs dat je die zakelijke kosten hebt gemaakt. Op dit moment ben je geen ondernemer maar maak je wel kosten. Voor zo'n eenmalige dienst hoef je geen ingewikkelde dingen te doen. De ene persoon mag gewoon iets voor de andere persoon doen
  13. Roel J

    Hoogte goodwill

    Bas wat jij wil kunnen wij niet. die bandbreedte van 50K-200K kan wel eens een aardige zijn voor goodwill. De winststijging die jij ziet, vind ik niet indrukwekkend, er is een relatie met omzet als die in 2017 een ton lager was is de stijging verre van goed te noemen. Is de omzet maar 20K gestegen en de winst 10K in 3 jaar dan gaat er iets wel (heel) goed Op dit moment kopen werkt zeker prijsdrukkend vooral op goodwil, de vooruitzichten zijn slechter dan een jaar geleden. Ook snap ik dat je als bezorgbedrijf nu een flinke stijging doormaakt, dat gaat geen structure
  14. Tsja, marketing vs realiteit.. Je krijgt een factuur voor de airpods omdat het een garantieproduct is dat je apart moet registeren. Apple om een andere factuur vragen is zinloos, zij hebben geleverd wat ze beloofd hebben.. Kennelijk vind je zelf dat je de airpods niet zakelijk nodig hebt. dan boek je die factuur als priveopname.. Schouders ophalen en door.. scheelt paar tientjes belastingvoordeel. maar je hebt nog steeds gewoon gratis airpods.. en als je het "minder netjes" doet boek je ze toch gewoon als kosten.. omdat je ook gebruikt tijdens zakelijke gespre
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept