• 0

Mogelijke oplichting door chinees bedrijf

Goedendag mensen,

 

Ik ben een jaar actief als ondernemer in auto-onderdelen welk ik ook mede uit china importeer.

 

Na 1 maand van emailing en uitzoeken of ik met deze bedrijf (Changzhou Xinjin Trade Co., Ltd) zijn wie ze beweren, ben ik in zee gegaan voor auto onderdelen aan te schaffen voor een bedrag ad 3637,50 usd, onder FOB voorwaarden.

 

Nu kreeg ik wel de B/L echter kreeg maar niet de packinglist toegezonden ook niet via de forwarder (chinese bedrijf) al om geen probleem, nu arriveert mijn onderdelen, en blijkt dat ik de helft gewoon mist, simpel weg niet geleverd.

 

ik probeer ze te bellen (rekening gehouden uiteraard met nationale feestdagen) en emails, echter telkens geen reply wordt ook niet terug gebeld.

 

mijn vraag is wat kan ik doen....

 

Ik heb nog 2 andere leveranciers en onder FOB gaat alles zoals afgesproken, omdat ik een ondernemer ben die pas 1 jaar actief ben, maak ik me zorgen...

 

wie kan mij advies geven.

 

Mod-edit: Zonder veroordeling is het niet de bedoeling bedrijven te betichten van oplichting, vandaar titel veranderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer het donderdag nog eens?

 

De nationale feestweek is nog niet afgelopen en de meeste mensen zijn nog niet aan het werk....

 

Gr

Mark

 

zal ik cker doen mark, ik dacht dat deze al vrijdag was afgelopen, omdat enkele chinese bedrijven mee wel contact hebt.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, vrijdag is eea pas echt afgelopen:

http://cnreviews.com/life/living-in-china/china_public_holiday_2009_20081210.html

 

Inderdaad hebben sommige bedrijven (die veel zakendoen met het buitenland) wel wat sales rondlopen, maar dat is zeker geen regel.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, vrijdag is eea pas echt afgelopen:

http://cnreviews.com/life/living-in-china/china_public_holiday_2009_20081210.html

 

Inderdaad hebben sommige bedrijven (die veel zakendoen met het buitenland) wel wat sales rondlopen, maar dat is zeker geen regel.

 

bedankt voor de link, altijd handig, ze hebben best wel veel nationale vrije dagen zeg

 

heb jij ervaring met zulks chin bedrijven, als ze niet reageren?

Link naar reactie
  • 0

Dat valt op zich wel mee. 3 dagen voor 1 oktober, de nationale feestdag. 1 dag voor het mid-herfst festival, 2 dagen weekend en 2 compensatiedagen. Compensatiedagen zijn niet echt vakantie omdat ze de zondag voor en zaterdag na de vakantie wel werken.

 

Nog even geduld dus.... :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.