• 0

Hoge bezoekersaantallen van 2 hosts op mijn website

Ik heb gemerkt dat sinds juli/augustus de bezoekers aantallen van mijn website flink zijn gestegen. Dat is leuk, zou je zeggen. Maar 80% komt van 2 hosts af, te weten eurovps.com en byte.nl (beide webhosting bedrijven). Heeft iemand enig idee wat die partijen op mijn website te zoeken hebben? Het lijkt mij iets geautomatiseerd.

 

Frank

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je in de logs van je webserver niet zien wat die 2 bepaalde ip adressen ophalen? Ik zou zo op het eerste gezicht zeggen dat ze afbeeldingen van jouw website gehotlinked hebben.

In je logfiles zou je dit terug moeten kunnen zien.

Wat je ook kunt doen is een .htaccess file plaatsen om te voorkomen dat afbeeldingen gehotlinked kunnen worden.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de logfiles bekeken en dan zie ik bij de desbetreffende adressen alleen maar het volgende:

 

2009-10-05 00:27:24 W3SVC********* ***.***.***.*** HEAD / - 80 - 82.94.214.57 libwww-perl/5.805 200 0 0

2009-10-05 00:27:34 W3SVC********* ***.***.***.*** HEAD / - 80 - 79.170.88.10 libwww-perl/5.813 200 0 0

 

Ik heb geen flauw idee wat het betekent. De sterretjes zijn overigens door mij ingevuld.

 

Iemand een idee?

 

Frank

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

2009-10-05 00:27:24 W3SVC********* ***.***.***.*** HEAD / - 80 - 82.94.214.57 libwww-perl/5.805 200 0 0

2009-10-05 00:27:34 W3SVC********* ***.***.***.*** HEAD / - 80 - 79.170.88.10 libwww-perl/5.813 200 0 0

 

Ik heb geen flauw idee wat het betekent. De sterretjes zijn overigens door mij ingevuld.

 

De code 'HEAD' betekent dat ze de status van de pagina opvragen (is deze gewijzigd bijvoorbeeld) De client string ' libwww-' betekent dat ze een Perl library gebruiken om de pagina (in dit geval dus de headers) op te vragen. Klinkt als een spider die je site indexeert. Een zoekengine?

 

Heb zelf een script draaien om een database met favorieten bij te houden. Dit script geeft exact dit soort regels in server logs.

 

Hoe heb je die hosts achterhaald? Als ripe hebt gebruikt krijg je de verantwoordelijke voor het ip-adres. Dit is in de meeste gevallen een hoster en niet de partij die daadwerkelijk het ip adres gebruikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.