• 0

Graag jullie mening/suggesties over tijdregistratiesite

Beste Higherlevellers,

 

Toen ik een half jaar geleden met freelancen begon heb ik eens 'n 'prikklok' programmaatje gemaakt om mijn freelanceruren bij te houden, na een tijdje bleek het toch makkelijker om alle data op één plek te hebben.

 

Later ben ik aan de slag gegaan (voor de ITers; met Ruby on Rails) om van het privétooltje waarmee ik begon een algemeen bruikbaar iets te maken voor freelancers. Uiteindelijk is het voorlopige resultaat hiervan 'TimeTrck' geworden.

 

Het probleem is nu dat ik wel een tooltje online heb staan wat prima werkt voor de taken die twee conculega's en ik zoal uitvoeren: webontwikkeling grotendeels op uurbasis. Aan ervaringen van anderen al heb gemerkt dat er toch het nodige ontbreekt of niet helemaal duidelijk is aan de site, wat erg zonde is.

 

Voordat ik nu begin aan een grote verbouwing ben ik vooral benieuwd naar meer suggesties en kritiek van freelancers, en hier is Higherlevel een prima plek voor natuurlijk!

 

Mocht je even 'n paar minuutjes de tijd hebben dan kun je kunt eenvoudig inloggen op TimeTrck met username 'demo' en wachtwoord 'demo'.

 

Korte uitleg van de opzet: TimeTrck werkt aan de hand van clients, projecten en activiteiten. Als gebruiker maak je een cliënt aan, voegt een project toe en uiteindelijk een activiteit. Hierbij zijn projecten en clienten optioneel en alleen activiteiten verplicht.

 

Om ook 'live' de tijd te registreren staat er rechts bovenin een veld om in één klap een activiteit voor een bestaand of nieuw project te starten; tik enkele letters of een volledige naam in, klik op de klok in de tijd begint te lopen. Ben je klaar, dan klik je op de rode klok en de tijd stopt meteen.

Na het afsluiten van een project of bij het factureren kun je via de Exportfunctie exporteren naar een.CSV bestand voor (Open)Office.

 

Mijn uiteindelijke vraag is dan ook: wat is handig opgezet, wat kan beter en waar sla ik de plank volledig mis? Ik ben heel erg benieuwd en sta open voor alle kritiek, hoe eerlijker hoe beter!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ziet er mooi uit. Vooral de calender vind ik goed. Werkt redelijk intuïtief, al oogt het m.i. niet heel vriendelijk.

 

Voor wat calender betreft, kan je het wellicht omdraaien. Zou mooi zijn als je een bestaande (Outlook) agenda zou kunnen importeren, zodat je afspraken er meteen instaan. Als je dan je agenda goed bijhoudt en alle afspraken er in zet (incl. evt wijzigingen achteraf corrigeren), een korte omschrijving meegeeft (activiteit / client / kostenplaats) en evt. kilometers etc. invult, heb je meteen je uren geregistreerd. Dat is een beetje de insteek die ik nuttig zou vinden. Kort samengevat moet het invullen van de uren in de agenda gebeuren en automatisch oprollen.

 

Verder lijkt het me leuk als je het programma een eigen skin kunt geven. Zo kunnen je klanten het een product customizen en een eigen smoel geven. Leuk voor grote bedrijven (niet je doelgroep bedenk ik net) en projectorganisaties.

 

Een andere nuttige functionaliteit kan zijn een integratie met een projectmanagement tool (als MsProjects). Zo kan een projectleider ook meteen zien hoe de budgetrealisatie (cost performance index) en doorlooptijd (scheduled performance index) zich ontwikkelen. Overigens zit deze functionaliteit ook al in MsProjects. En wellicht past dit ook niet helemaal bij je doelgroep.

 

Eigenlijk blijft dus alleen mijn eerste opmerking overeind, maar wil je de andere opties toch mee geven.

 

Goed bezig trouwens!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Snelle blik en twee dingen:

 

- ik kan verschillende activiteiten tegelijk hebben lopen, lijkt me niet de bedoeling

- wanneer ik een opgenomen tijd verwijder verandert heel het scherm niet alleen de tabel

 

Tip:

 

- interruptie knopjes zijn met realtime tijdopname erg prettig (klik op telefoontje en huidige activiteit gaat op pauze, nog een klik en gesprek kan ingeboekt worden als nodig (standaard op in te stellen activiteit/project, 'kantoor' bijvoorbeeld) en vorige activiteit gaat door

 

Wat is je doel nu met dit programma? Wil je de (aardige drukke) markt op?

Link naar reactie
  • 0

Ziet er mooi uit. Vooral de calender vind ik goed. Werkt redelijk intuïtief, al oogt het m.i. niet heel vriendelijk.

 

Voor wat calender betreft, kan je het wellicht omdraaien. Zou mooi zijn als je een bestaande (Outlook) agenda zou kunnen importeren, zodat je afspraken er meteen instaan. [..] Kort samengevat moet het invullen van de uren in de agenda gebeuren en automatisch oprollen.

 

Verder lijkt het me leuk als je het programma een eigen skin kunt geven. [..]

Een andere nuttige functionaliteit kan zijn een integratie met een projectmanagement tool (als MsProjects). [..]

[..]

Goed bezig trouwens!

Bedankt voor de snelle reactie! Het mogelijk maken van importeren vanuit Outlook (Google Calendar?) lijkt me zeker een sterk idee en ga ik zeker op m'n todo-lijstje zetten. Een eigen skin toevoegen lijkt me ook een leuke functie, zowel voor de meer serieuze gebruiker als qua implementatie voor mij en komt er ook zeker op. Integratie met specifieke projecttools zal niet zo snel gebeuren, zoals je al aangaf in het bericht, er zijn vrij veel tools en de focus van het project ligt vooral bij freelancers.

 

 

Snelle blik en twee dingen:

- ik kan verschillende activiteiten tegelijk hebben lopen, lijkt me niet de bedoeling

- wanneer ik een opgenomen tijd verwijder verandert heel het scherm niet alleen de tabel

 

Tip:

- interruptie knopjes zijn met realtime tijdopname erg prettig (klik op telefoontje en huidige activiteit gaat op pauze, nog een klik en gesprek kan ingeboekt worden als nodig (standaard op in te stellen activiteit/project, 'kantoor' bijvoorbeeld) en vorige activiteit gaat door

 

Wat is je doel nu met dit programma? Wil je de (aardige drukke) markt op?

Ook heel erg bedankt voor de reply, het eerste is inderdaad een bug en is inmiddels in m'n testversie opgelost, het tweede punt ga ik zeker bekijken, dat is uiteraard ook niet de bedoeling. Het toevoegen van een 'pauze'-knopje ga ik ook zeker toevoegen, dat zal inderdaad een handige feature zijn.

 

Ik hoop uiteindelijk een goede tool voor freelancers neer te zetten, of het mogelijk gaat zijn om ook mee te komen met de vele betaalde alternatieven durf ik nog niet te zeggen, hiervoor ga ik nog wel de nodige tijd moeten hebben. Aangezien ik vooral met TimeTrck bezig ben op de 'werkloze' momenten hoop ik eigenlijk dat dit niet gaat lukken ;).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.