• 0

beheer bv en werk bv

Goeiedag,

 

Ik ben een beginner voor wat betreft dit onderwerp.

Er is mij een voorstel gedaan om samen een bv op te richten welke ik hieronder zo volledig mogelijk probeer te beschrijven.

Aangezien ik nieuw ben hierin wil ik graag mijn situatie eerst met jullie delen voordat ik zeg maar het "ja" woord ga geven.

Alvast bedankt!

 

situatie:

Beheer1 en beheer2 hebben samen een werkbv1

A is in loondienst bij werkbv1

Afgesproken is dat van de opbrengsten per maand van A steeds een gedeelte gereserveerd wordt tot 18.000 zodat werkbv2 opgericht kan worden.

Nou zijn er 2 scenarios geschetst:

1. werkbv2 wordt opgericht met de gereserveerde 18.000 onder werkbv1, vanuit werkbv2 wordt beheer3 opgericht (voor A), A gaat in loondienst van werkbv1 naar werkbv2.

2. werkbv2 wordt opgericht met de gereserveerde 18.000, vanuit werkbv2 wordt beheer 3 opgericht (voor A), beheer2 en beheer3 hebben dan samen werkbv2, A gaat in loondienst van werkbv1 naar werkbv2.

 

Welke van de 2 scenarios is gunstiger voor A?

Zijn er ook nog andere scenarios mogelijk?

Hoe zit het met de schuld van 18.000? Ik neem aan dat werkbv2 geen schuld heeft aan werkbv1 omdat afgesproken is dat er wordt gereserveerd uit de opbrengsten, dan heeft beheer3 alleen een schuld aan werkbv2. is deze aanname correct qua schuld?

Hoe zou je deze schuld moeten "aflossen" en wanneer zou je (met een simpel rekenvoorbeeld) de schuld afgelost kunnen hebben?

 

Het kan zijn dat ik door mijn gebrek aan kennis en praktijkervaring misschien de verkeerde vragen stel so please be gentle :-\

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi A24,

 

Het lijkt wel haast een studievraag ;)

 

Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je samen met Beheer 2 een nieuwe werk-BV opricht.

 

Het is niet slim/handig om vanuit een werk-BV een beheer-BV op te richten. Dit gebeurt doorgaans andersom.

 

Dus richt eerst Beheer 3 op.