• 0

probleem/vraag voorraadadministratie Davilex

Hallo,

 

Ik heb een aantal vragen over onze voorraadadministratie via ons programma Davilex.

 

Mijn collega heeft nu diverse artikelen en artikelgroepen aangemaakt, maar niet gekeken naar de verwijzingen naar grootboekrekeningen.

 

De voorraad wordt geboekt op grootboek 3000 "Voorraad Goederen".

 

Daarbij kan ik in de module Voorraad aangeven waar de kostprijs van de artikelen op geboekt moeten worden. Dit staat nu automatisch op "7000" Inkopen BTW verlegd.

 

Dat klopt natuurlijk niet, maar ik kan ook niks anders kiezen om aan te geven. Waar kan ik deze het beste op boeken, en waarom kan ik dit niet aanpassen in Davilex? Ik beschik tevens over de module Account.

 

Daarbij kom ik er nu ook achter dat ontvangst van goederen geboekt is op 2265 "Rente doorlopend krediet".

Naar mijn idee gebruiken wij geen tussenrekening Inkopen voor goederen/ontvangst op verschillende tijdstippen. Waar kan ik de ontvangst van goederen het beste op laten boeken?

 

Herwaardering van voorraad wordt nu door Davilex automatisch geboekt op 3950 "Onderhanden Projecten."

Waar kan ik deze het beste naar toe aanpassen?

 

Bij balansopname van voorraad goederen worden deze automatisch geboekt op 7070 "Inkopen overig"

 

Zoals je ziet een aantal onduidelijkheden. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!

 

Alvast bedankt!

 

Groeten, Anne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Anne,

 

Wij gebruiken alleen Davilex Account Basic. Ik kan dus niet specifiek antwoord geven op je vragen, maar ik zal uitleggen hoe wij het doen. Misschien dat je daar toch iets verder mee komt. De antwoorden komen van mijn partner Jan-Pieter:

"Op het moment dat je iets inkoopt (de inkoopfactuur) wordt dat debet geboekt op grootboekrekening 3000 'voorraad'. Op het moment dat je dat verkoopt doe je dat (naast het boeken van de verkoopfactuur binnen Verkopen) via Memoriaal. Dan boek je de inkoopprijs excl. BTW credit op 3000 'voorraad' en debet op 7100 'inkoop art'."

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Heb je verder de Helpfunctie al bekeken van Davilex? Daar staat vaak een gedeelte 'hoe boek ik'. Misschien staat daar iets nuttigs bij. Davilex verkoopt overigens ook bij het pakket een service contract, zodat je ook contact op kan nemen met Davilex met vragen.

 

Veel succes!

 

Groet,

 

Gwyneth (en Jan-Pieter)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.