Jump to content

Gwyneth

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Female
  • First name
    Gwyneth
  • Last name
    Ouwehand
  • Company or organization name
    Piozum
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Linschoten
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Industrie & bouw
  • Branch 3
    Financiering & bankwezen
  • Website address
  1. Hi, Wat een lastige situatie voor je. Ik begrijp dat je graag een idee wilt van de kosten voor je project, maar zoals je al zegt is dat lastig zonder goed beeld van de complexiteit. Toch denk ik dat een developer na een middag overleg best een grove schatting kan geven, als in: - om hoeveel nullen gaat het - is de ontwikkeltijd te definiëren in dagen, weken, maanden of jaren Verder wil ik de volgende opties aanbieden vanuit mijn ervaring als informatiekundige. Zie het FO als een apart product en niet als offerte. Een FO kun je in dat geval het beste laten maken door iemand die jouw belangen vertegenwoordigd en gespecialiseerd is in het opstellen van requirements en functionele beschrijvingen. Deze persoon kan je dan ook helpen om het FO uit te zetten bij verschillende bedrijven en je ondersteunen bij het beoordelen van de opvolgende offertes van deze partijen. Of doe het zonder FO Over een heel andere boeg, zou je er ook voor kunnen kiezen om gewoonweg te starten met de ontwikkeling met een ontwikkelpartner waar je vertrouwen in hebt. Door een zogenaamde agile ontwikkelmethode te gebruiken, kun je snel starten met de ontwikkeling en start je bijvoorbeeld met een eenvoudige website die je elke week uitbreidt met een stukje functionaliteit. Vaak komen wensen en ideeën pas als je iets concreets hebt om op te schieten. Het nadeel van deze methode is dat je dit nooit op fixed price basis kunt doen. Je hebt dus minder grip op de kosten. Aan de andere kant is agile ontwikkeling wel gebrand op het steeds opleveren van een werkbaar stukje code. Je zou dus kunnen afspreken dat je stopt als je budget op is of als het je niet bevalt. Je hebt dan in elk geval een stuk werkbare website. Wel zorgen dat met elk oplevermoment de ontwikkelcode van jou wordt. Laat eerst een prototype bouwen Tegenwoordig zijn er veel tools beschikbaar waarmee vrij eenvoudig doorklikbare prototypes te bouwen zijn. Die kunnen je helpen om de functionaliteit helder te krijgen. Ook dit kun je zien als apart product net als een FO. Hiervoor zou ik iemand inschakelen met verstand van user interfaces en usability. Het voordeel van een prototype is dat je alvast iets kunt laten zien aan eventuele investeerders of klanten. Het spreekt meer tot de verbeelding dan een Functioneel Ontwerp. Afhankelijk van de complexiteit kun je met globale functionaliteitsbeschrijving wel een prototype maken. Deel je website op in fases Splits je wensen op in verschillende categorieën. Maak een lijstje van de functionaliteit die je website minimaal moet hebben (must-haves), daarna een lijstje met de gewenste functionaliteiten (need-to-haves) en tot slot een lijstje met de leuke extra functies (nice-to-haves). Misschien is het voor een developer dan makkelijker om bijvoorbeeld voor alleen je must-haves een globale prijsindicatie te geven. Het maakt het project ook wat overzichtelijker. Tot slot, als je FO of 'draaiboek' 15 pagina's is, dan is je website OF niet zo complex als je denkt OF het 'draaiboek' is verre van compleet. Ik hoop je een stukje verder op weg geholpen te hebben. En laat je weten hoe je het opgelost hebt? Succes! Gwyneth
  2. Bij de productomschrijving zou ik je eigen foto's plaatsen, dit is het product dat je gaat kopen, zo ziet het eruit. Daarbij zou je de foto van de importeur kunnen gebruiken als voorbeeld hoe het product in een opstelling geplaatst kan worden. Een beetje zoals je met kleding ook foto's van een shirtje voor en achter hebt, en daarnaast een foto van een iemand die de kleding aanheeft in een setje met een broek en een jasje. Blijkbaar zoeken jouw klanten naar een specifiek artikel of hebben ze eerder al bij jouw importeur op de website gekeken. Om verwarring te voorkomen zou je bij het artikel kunnen verwijzen naar het artikelnummer bij de importeur. Succes!
  3. Ik ben zelf ook aan het rondkijken naar een CRM systeem, en mijn oog viel op SUGARCRM. Een voordeel is dat ze een gratis Open Source pakket aanbieden (Sugar Community Edition). Deze heeft beperkte functionaliteit maar in het begin wellicht voldoende. Je kunt later uitbreiden naar betaalde pakketten met meer functionaliteit. Laat je weten voor welk pakket je uiteindelijk kiest?
  4. Hoi! Eerste indruk: prima, netjes, professioneel. Kritiekpuntje van mij is het plaatje rechtsonder (steewagen met doos). Je kunt bij deze foto zien dat het (waarschijnlijk) een stockplaatje is, doordat het beeldmerk nog zichtbaar is. Als je voor zo'n plaatje betaald is dat beeldmerk niet meer zichtbaar en dat staat wat netter. Groet, Gwyneth
  5. Sinds 2 maanden zit ook ik bijna fulltime achter de computer. Hiervoor studeerde ik Informatiekunde. Dat eiste ook wel veel computeruren, maar niet zo lang achter elkaar. Binnen 2 weken kreeg ik last van RSI-achtige klachten. Ik vond de volgende website met oefeningen: http://muisarm.info/rsi-oefeningen.php. Vooral oefening 8 doet het bij mij goed stevig. De oefeningen doe ik nu een paar keer per dag en dan voel ik direct dat het goed is. En dan drink ik gelijk even een kopje thee. Zo moet ik na een tijdje ook weer naar de wc en ben ik weer even 'verplicht' weg van de pc. Dat zijn mijn tips, doe er je voordeel mee.
  6. Beste Edj, Ik ben even snel door je website heengelopen. Over het algemeen ziet het er goed uit. Het is duidelijk wat jullie verkopen en nodigt uit om door te klikken en meer van de website te bekijken. Ik kon de koffie bijna ruiken. De website voelt een beetje DE. Mijn opmerkingen over je site zal ik hieronder opsommen. Opmerkingen en kritiekpuntjes hebben de neiging onaardig te klikken. Ik bedoel het goed :). Ik heb twee puntjes van kritiek wat betreft de detailpagina's van je producten, dus Espresso koffiebonen > Espresso d'italia 1kg. [*] De website biedt een mooie mogelijkheid om door afbeeldingen van je product heen te scrollen. Echter, ik om bijna overal, afbeelding 1 van 1 tegen. Er valt dus niets te scrollen. Ik zie dus allemaal knoppen en informatie waar ik niks aan heb. [*] Hetzelfde geldt voor de 'lees verder' mogelijkheid voor de tekst van het product. Een klik op deze knop levert mij in de meeste gevallen maar 3 extra regels tekst op. Mijn filosofie is dat je op een detailpagina direct alle informatie toont. Als je 2 plaatjes hebt, dan passen die nog makkelijk naast elkaar op deze pagina. Je kunt grote lappen tekst wel beschikbaar maken onder een 'lees verder' knop, maar dan moet het wel gaan om significant meer informatie en niet om 3 zinnen. Nu moet ik teveel klikken om alle informatie te zien en die klikken leveren mij te weinig extra's. Nog wat algemene tips: [*] het zou fijn zijn als je op de overzichtspagina's ook op de naam van het product kunt klikken om door te gaan naar de de detailpagina. [*] in je navigatiebalk staat ook een plaatje met "NIET GOED = GELD TERUG Lees de voorwaarden...". Dit doet vermoeden dat je de voorwaarden kunt lezen door op dit plaatje te klikken. Het plaatje klikt echter niet. Hou er ook rekening mee dat informatie die je in een plaatje zet niet wordt geïndexeerd door Google. Je zou dit dus beter in tekst op neer kunnen zetten en doorlinken naar de voorwaarden wat mij betreft. [*] Op je overzichtspagina's heb je de paginanummers en de sorteringsmogelijkheid helemaal bovenaan je website staan. Daarna volgt een stuk tekst, en daarna pas de producten. Het voelt logischer om de sortering en paginanummering onder de tekst te zetten en direct bij de producten te plaatsen. Nu zag ik deze balk over het hoofd, omdat mijn aandacht op die pagina in eerste instantie naar de producten zelf gaat en dan naar de tekst erboven. De sortering en paginanummering horen bij de producten en niet bij de hele pagina. Je zou nu ook nog kunnen verwachten dat als je naar een volgende pagina gaat, je ook een andere tekst krijgt, begrijp je? [*] Waarom kort je je menu-items in? Biologische koffiebonen past makkelijk in zijn geheel op het menu-item, maar nu staat er Biologsiche koffiebo... Daar wordt het niet duidelijker van. @rk: ik weet niet wat nakaarten is. Als ik dat toch gedaan heb hierboven, excuus! Edj, Succes met je zaak. Zo, en nu heb ik trek in een kop koffie. Hartelijke groet, Gwyneth
  7. Beste Highio, Bedankt voor je reactie. Ik reageer even puntsgewijs: Het liefst zou ik de lokale klantenkring natuurlijk opbouwen via persoonlijk contact. Bij winkeliers zal ik uiteraard ook gewoon een keertje binnenstappen. Het oorspronkelijk plan was om de ondernemingen te bellen met de vraag of ik een keertje langs mag komen om de mogelijkheden te bespreken en of we ze informatie mogen toesturen. Je kunt dan later nog eens bellen om te informeren wat ze er van vonden. Langsgaan bij klanten vind ik direct ook het leukst onderdeel van mijn werk :). Met het bel-me-niet register is de belmogelijkheid alleen ineens ingewikkeld en kostbaar geworden. Plan B was de flyeractie. Het klopt dat de huidige website een zakelijke uitstraling heeft. Het website abonnement is dan ook bedoeld voor kleine ondernemingen uit het hele land en niet alleen voor die uit de omgeving. De reden dat we een flyeractie doen in de omgeving is dat we gewoon ergens moeten beginnen met klantenwerving. We hebben al een aantal klanten uit de omgeving en we merken dat dat contact heel fijn verloopt. Bij sommige klanten loop ik af en toe even binnen om een foto te maken voor op de website of om te vragen of ze nog een nieuwe actie hebben die ik op de website kan plaatsen. De ondernemingen uit de omgeving zijn dus niet per se de doelgroep van ons website abonnement. Ze zijn wel de doelgroep voor deze flyers. Het is natuurlijk wel een goed idee om op de website van het website abonnement beter te laten zien wie wij zijn, zodat de persoonlijke aanpak wat beter naar voren komt. Daar zal ik eens over nadenken hoe we dat leuk kunnen doen. Wij hebben nauwelijks tot geen verstand van marketing. Tot nu toe hebben we het ook nog niet nodig gehad. Ons bedrijf bestaat al 10 jaar en we hebben nooit om klanten/werk verlegen gezeten. Een structurele marketing aanpak is voor ons uiteindelijk toch onmisbaar. Ik ben net afgestudeerd en nu ook fulltime aan de slag met het bedrijf. Nu we allebei ons masterdiploma op zak hebben willen we graag selectiever worden in het werk dat we aannemen, zodat we allebei het werk kunnen doen waarvoor we zijn opgeleid. We zijn bezig om voor deze activiteiten een business plan te schrijven. Het lastige van de ict-business is wel dat projecten lang kunnen duren en je niet echt een stabiel inkomen hebt. Met het website abonnement proberen we een soort maandinkomen te genereren met werk dat we ook echt nog steeds leuk vinden, Heel goed! Op dit moment is het al zo dat voor al onze klanten van het website abonnement geldt dat ze zelf een maand gratis krijgen als ze een nieuwe klant aanleveren. Het kan echter geen kwaad om onze klanten daar nog eens aan te herinneren. Nu wordt ze dat verteld op het moment dat ze klant worden bij ons. We merkten vaak dat kleine ondernemers moeite hadden met een grote investering ineens. Een vast maandbedrag blijkt tot nu toe voor velen een uitkomst. Daarnaast vinden veel klanten het fijn dat ze mij gewoon even kunnen bellen of een berichtje kunnen sturen als ze willen dat iets aangepast wordt op de website. Zeker winkeliers hebben vaak geen tijd en zin om zich te verdiepen in een CMS, dat er overigens wel bijgeleverd wordt voor klanten die wel zelf met hun website aan de slag willen. Of de prijsstelling haalbaar is? Ik hoop het, ik denk het wel, ik weet het eigenlijk niet. Wat denk jij? We zijn wel van plan ook een goedkopere mogelijkheid te bieden in de vorm van 1 webpagina, een soort digitaal visitekaartje voor pakweg 12,50 per maand. Na beëindiging van het abonnement wordt de website offline gehaald. De domeinnaam is altijd geregistreerd op naam van de klant dus dat blijft gewoon van hen. De teksten en het ontwerp van de website kunnen ze zelf opslaan en mogen ze wat ons betreft wel gebruiken. Ze zullen dan wel zelf iemand moeten zoeken die er weer een werkende website van 'bakt'. Het idee is ook dat ze betalen voor een dienst. Bij veel bedrijven heb je voor 39,95 per maand nog niet eens een onderhoudscontract voor je website. Bij ons krijg je de website er wat dat betreft in feite gratis bij! Groet, Gwyneth
  8. Of misschien was de container....van een vrachtwagen gevallen. ;)
  9. Als je zou besluiten om een blog op je website te plaatsen is het wel verstandig om na te gaan of je genoeg te melden hebt en voldoende tijd hebt om berichten te schrijven voor je blog. Een blog met een 2 posts van een paar jaar geleden is natuurlijk geen reclame. Succes verder!
  10. Hoi! Het gaat niet zozeer om het verzinnen van de slogan. We zijn ook benieuwd naar jullie kennis over marketing. Waar moet een flyer aan voldoen om überhaupt gelezen te worden en aan te zetten tot actie? En is een flyer wel de goede keuze om je klanten te werven? We vragen jullie dus om met ons mee te denken. Wij hebben natuurlijk ook niet stil gezeten ondertussen. Op dit moment is het plan om het op ansichtkaartformaat te doen, zodat mensen nog kunnen denken dat ze een kaart ontvangen van iemand (van vakantie o.i.d.). Voorop komt dan te staan: We kunnen u niet vinden! Voor de voorkant zullen we hierbij een pakkend beeld moeten zoeken. Achterop bieden we meer informatie over ons product. Om het persoonlijk te maken zullen we voor elk bedrijf dat we aanschrijven alvast een suggestie doen voor een domeinnaam die nog vrij is en bij ze past. Denken jullie dat dat zou werken, dat mensen überhaupt op de achterkant van die ansichtkaart gaan kijken, en dat ze een kijkje op de website nemen? Groet!
  11. Graag wil ik jullie input voor een flyeractie voor het werven van klanten voor onze dienst: Website abonnement. Ons bedrijf is gevestigd in een klein dorp in het Groene Hart. Het is bij ons gebruikelijk om zaken te doen met mensen uit de omgeving. Ik zal eerst een korte introductie geven van de dienst. Product: Website abonnement Korte omschrijving: Met het website abonnement bieden we onze klanten de mogelijkheid om in korte tijd een prima website online te hebben. Klanten betalen een vaste prijs per maand. Er worden geen opstartkosten gevraagd. Klanten zijn in een keer klaar want bij de prijs is het onderhoud door ons, en/of via het cms inbegrepen evenals de hosting, domeinnaamregistratie en ontwerp enz. Een klant mag het abonnement na 1 jaar opzeggen. Op dat moment hebben wij de ontwikkelkosten nog niet terugverdiend. De overeenkomst vraagt dus loyaliteit van twee kanten. Wij doen, als Piozum, ons best om onze klanten goed te bedienen. We gaan er van uit dat dat door klanten wordt beloond door bij ons te blijven. Tot nu toe zijn alle klanten gebleven. Meer informatie vind je op http://www.websiteabonnement.com. Doelgroep: Winkeliers, zzp'ers, evt. mkb Opzet van de actie: We willen een geaddresseerde flyer bezorgen bij alle bedrijven rondom onze vestigingsplaats die nog geen website hebben. We zijn ons er van bewust dat mensen ontzettend veel reclamemateriaal ontvangen. Om onze potentiële klanten tot actie te laten overgaan moeten in elk geval volgende onderdelen aanwezig zijn denk ik: [*]pakkende/originele/creatieve slogan zodat je even moet glimlachen als je het leest [*]kortingscode/bon [*]benadrukken dat we uit de buurt komen en onze foto plaatsen (zie bijlage); mensen zullen onze gezichten wellicht herkennen. Op dit moment is het nog iets in de trent van: Wilt u een uitgebreide website met een eigen uitstraling, maar geen grote investering doen? En laat u dat bij voorkeur doen door iemand bij u in de buurt? Dan bent u bij ons aan het goed adres! Verder willen we een aktiecode bijvoegen voor een gratis 1e maand. Graag ontvangen we suggesties voor de pakkende/originele/creatieve slogan, zodat potentiële klanten zin krijgen om met ons een mooie website ontwikkelen voor hun bedrijf. Ook input in de vorm van andere actie-ideeën of opmerkingen over de website zijn welkom. Als je nog informatie mist, laat het dan even weten, zodat ik het kan aanvullen. Alvast bedankt! Gwyneth en Jan-Pieter
  12. Hoi Lennard, Wij zijn geen belastingexperts/juristen, maar we zullen toch proberen met logisch nadenken antwoord te geven op je vragen. Uit de quote van de belastingdienst maak ik op dat als de twee diensten duidelijk gescheiden zijn en los van elkaar afgenomen kunnen worden, dat je dan twee btw tarieven moet hanteren. Er lijkt mij dus geen sprake van een keuze. Er zijn regels over wanneer welk btw-tarief gehanteerd moet worden. Om te bepalen of je een of twee tarieven zal hanteren lijkt me de volgende vraag van toepassing: Kan iemand bij jou de training afnemen zonder het arrangement? en andersom? Zo ja, dan zijn de diensten gescheiden en apart af te nemen en MOET je 2 btw tarieven hanteren. Zo nee, dan is het 1 dienst en zijn ze in de ogen van de klant ook 1 dienst en MOET je 1 btw tarief hanteren. Lijkt me in dit geval wel een goed idee. Hier heb je alvast het nummer: 0800 - 0543. ;) Nog een puntje: wil je in het vervolg aangeven wat de bron van de quote is, met een linkje? Succes! Groet, Gwyneth (en Jan-Pieter)
  13. Hoi Anne, Wij gebruiken alleen Davilex Account Basic. Ik kan dus niet specifiek antwoord geven op je vragen, maar ik zal uitleggen hoe wij het doen. Misschien dat je daar toch iets verder mee komt. De antwoorden komen van mijn partner Jan-Pieter: "Op het moment dat je iets inkoopt (de inkoopfactuur) wordt dat debet geboekt op grootboekrekening 3000 'voorraad'. Op het moment dat je dat verkoopt doe je dat (naast het boeken van de verkoopfactuur binnen Verkopen) via Memoriaal. Dan boek je de inkoopprijs excl. BTW credit op 3000 'voorraad' en debet op 7100 'inkoop art'." Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Heb je verder de Helpfunctie al bekeken van Davilex? Daar staat vaak een gedeelte 'hoe boek ik'. Misschien staat daar iets nuttigs bij. Davilex verkoopt overigens ook bij het pakket een service contract, zodat je ook contact op kan nemen met Davilex met vragen. Veel succes! Groet, Gwyneth (en Jan-Pieter)
  14. Ja, dat klopt, dat begrijp ik. Maar ik zou het graag bij Next ontwikkelen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept