Jump to content

Romano Sandee

Legend
  • Content Count

    2,042
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

146

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Zelfstandigenbond FN

Company info

  1. Hallo allemaal, Ik had een klant welke te laat een afmelding deed voor de afspraak (korter dan 24 uur voor aanvang), conform mijn algemene voorwaarden betekent dit dat ik hiervoor een factuur opmaak. De klant beroept zich in eerste instantie op de wet koop op afstand en dat de gemaakte reservering voor de afspraak korter dan 14 dagen was en daardoor kostenloos te ontbinden is. Echter omdat het valt onder vrije tijdsbesteding met een gerichte datum en tijd, zou dit onder de uitzonderingen van de wet kunnen vallen. Dit heb ik dan ook medegedeeld naar de klant en dat de vordering daarm
  2. En in hoeverre is dit een klantvriendelijke oplossing? Ik denk dat je goed moet kijken naar de balans dat het én klantvriendelijk is om te verwijderen van materiaal (en geen ergenis is voor de klant) en aantoonbaar is dat de klant de verpakking heeft geopend.
  3. Ik betaal voor de verzegelstrip (bij 3 rollen inkoop) 13 cent per verzegeling. Maar goed, je moet denk ik voor jezelf de vraag leggen hoeveel ergenis/tijd het kost om klanten te weigeren op die wijze op voorwaarden welke je op de voorhand niet duidelijk hebt gesteld en niet controleerbaar is. Als het voor jou financieel niet uit kan om via een extern verkoopkanaal als bol.com te verkopen. Misschien moet je jezelf dan afvragen of het wel het juiste verkoopkanaal voor jou is...
  4. Ik heb ditzelfde met mijn producten. Ik heb daarvoor ook de nodige zaken getest en uiteindelijk ben ik bij 2 producten uit gekomen. Ik gebruik deze verzegelingslabels van 19x100 ml welke ik over de dop plak en dan over de zijkant van een flesje plaats. Ik vind de labels prettig werken omdat ze geen residu of plaklaag achter laten en op het moment dat iemand (een poging tot) een label te verwijderen, komt op het label "opened" te staan waardoor je weet dat iemand de verzegeling verbroken heeft. Voor geschenksetjes of een combinatie van producten gebruik ik echter liever een sealbag welke
  5. Ik ben zelf acceptant van Bitcoins in de massagepraktijk, hoewel in de praktijk er nog weinig mee betaald word bij mij. Ik heb in enkele jaren slechts 2 betalingen ermee ontvangen. Ik werk echter met een bedrijf die de bitcoins voor mij omzet van euro's naar Bitcoins en na de transactie weer terug naar euro's waarna ik dit op mijn rekening krijg. Zelf verwerk ik het net als gewone betalingen in Euro's in mijn administratie. Dit word gebaseerd op de gemiddelde dagkoers van de Bitcoin. Voor mij als "gewone" ondernemer is het dan ook min of meer een toevoeging op de reguliere betaalmethoden en da
  6. Bol.com doelt op jouw algemene voorwaarden. Echter in de praktijk loopt dit nog wel eens anders is mijn ervaring, omdat je bij Bol.com een aansluiting hebt als verkoper mag je namelijk niet alles doen en kun je niet alles doen. Een klant die bestelt en die retourneert zonder het proces van Bol.com of doordat een pakket retour komt die niet afgehaald word, zou ik mijn eigen voorwaarden namelijk niet kunnen hanteren. Ik kan immers niet zelfstandig retour melden of iets dergelijks na de 14 dagen termijn van Bol.com. In mijn eigen shop zou na de 30 dagen termijn van retourneren de klant wel
  7. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een fysiek cadeau maar eerder wat quality time bieden voor de cliënt. Je gaf al aan dat je niets zag in een borrel o.i.d.. Maar je kunt natuurlijk ook een "afscheidsbehandeling" aanbieden van een X-tijd. Je verstuurd dit dan in de vorm van een tegoedbon welke voor een bepaalde datum gebruikt moet worden door de cliënt. Je kunt dan nog zelf vorm geven aan de behandeling, of dat puur 1 handeling is of een speciaal samengesteld arrangement met "de best of" en dan jouw specialisaties. Hoeveel tijd je per cliënt eraan besteed, is ook dan weer volledig aan jezelf.
  8. Als ik het verhaal lees, zie ik net als John daar een buurthuis concept in (wellicht zie ik het verkeerd) en dat is wel een factor waar gemeenten de laatste jaren sterk op hebben bezuinigd. De eerste vraag is dan ook of er in je regio al een buurthuis aanwezig is, zo nee, is de rest van mijn bericht mogelijk van toepassing. Buurthuizen e.d. hebben namelijk en sociale functie binnen een gebied. Vaak zie je in dergelijke huizen dat ook de sociale teams, kinder en jeugdwerken e.d. een ruimte hebben. Daarnaast is een functie om elkaar te ontmoeten en daar zijn vaak diverse fondsen voor aan te
  9. Ik heb zelf een Dolce Gusto staan. De keuze hiervoor lag meer voor de hand omdat ik zelf geen koffiedrinker ben maar de cups voor bezoekers (zakelijk of privé) heel lang houdbaar zijn en wat ik hoor als prettig ervaren word. Daarnaast is de keuze uiteindelijk hiervoor gevallen omdat Dolce Gusto ook chocolade variaties heeft, thee variaties en ijsthee kan produceren.
  10. Als je het mij vraagt, draait vertrouwen volledig op basis van je gevoel. Voelt het niet vertrouwd, dan doe je de opdracht niet. Maar wellicht stel ik dat simpeler dan in de praktijk is.
  11. Hoewel het geen antwoord is op je vraag, zou ik (als ik jou was) nog eens overdenken of je behandelstoelen rechtstreeks wil importeren uit China. Het is wellicht qua prijs wat interessanter, maar met name als je goederen professioneel wil gebruiken, is het o zo belangrijk dat je ook goed kan communiceren met je leverancier op het moment dat er toch iets mis is aan de behandelstoel en daar adequaat op kan handelen. Stel dat een onderdeel kapot gaat en het moet vervangen worden, dan kan het zo zijn dat je dit alleen maar bij de Chinese leverancier kunt krijgen (maten e.d. kunnen nog wel eens and
  12. Verder zou ik, als ik jou was, de app "Automatic Call recorder" downloaden, zodat je je tijdens het gesprek kan focussen op het gesprek en dit later nog eens kan terugluisteren wat er precies gezegd is. Als er dan tegenstrijdigheden gezegd worden door de fiscus zelf, heb je evt. het bewijs uit de eerdere opname wat je hebt vastgelegd (en lijkt me dat de fiscus ook dergelijke opnamen maakt).
  13. Alvorens je dit ter uitvoer zou brengen bij mensen thuis, is het misschien eerst een goed idee je te verdiepen in de behoefte van de doelgroep, dus mensen die momenteel al sauna's bezoeken. Een van de redenen waarom mensen naar de sauna gaan is om te ontspannen en dat het gezond voor het lichaam is. Echter aan de andere kant vinden mensen het ook fijn om er echt even uit te zijn en uit hun eigen omgeving, zodat zij zich letterlijk op een andere plaats begeven dan de dagelijkse sleur en bekommeringen. Tenslotte gaat een bezoek aan een saunacomplex vaak om de combinatie van de sauna, de sfeer, d
  14. Als ik het goed begrijp zijn de voorbeeldovereenkomsten vooral bij klussen binnen B2B. Of gelden deze nieuwe voorbeeldovereenkomsten ook bij het werk met B2C? Dus zoals in mijn geval; zou ik bij een cliënt die voor een uur een massage boekt, zo'n overeenkomst moeten opstellen en laten beoordelen binnen deze nieuwe regels?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept