Jump to content

Bob de webbouwer

Legend
  • Content Count

    946
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bob de webbouwer last won the day on October 26

Bob de webbouwer had the most liked content!

Community Reputation

88

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. KoffieKapot.nl. Klinkt als koffiepot, beschrijft het probleem van je klant en is makkelijk te onthouden.
  2. Op het eerste gezicht een nette, lekker rustige website. Ik zou echter ook een aantal opdrachten op de website tonen, dat verwachtte ik eigenlijk te zien als ik op een vakgebied klik. Dan weet ik meteen of jullie een opdracht hebben die bij mij past, ook qua regio enzo. Ook opdrachten die al ingevuld zijn kun je daar tonen. De naam van de opdrachtgever en het exacte adres laat je natuurlijk niet zien op de site, maar wel de functie, het aantal uur en de woonplaats / regio. Nu vraag je me direct om behoorlijk wat gegevens achter te laten, terwijl ik geen duidelijk beeld heb van wat ik kan verwachten. Ik weet ook niet wie jullie zijn, want je hebt er geen teamleden op staan. Je hebt mijn vertrouwen nog niet voldoende gewonnen.
  3. Op het eerste gezicht een prima website. Professioneel en duidelijk. De tablet en mobiele versie hebben nog wel wat werk nodig. Wat me vooral opvalt is het 06 nummer bovenin. Je richt je op bedrijven die een professionelere uitstraling willen, en 1 van de services die je aanbiedt daarvoor is een 030 nummer... maar zelf heb je een 06 nummer? En waarom staan er "meteen aanvragen" buttons op de pagina "aanvragen "? Ik vind die achtergrond sowieso te veel afleiden, misschien een donkere overlay eroverheen zodat de tekst er beter uitkomt en die animatie uitzetten. Wat krijg ik bij "telefoonservice basis"? En wat is het verschil met "telefoonservice extra"? Wat houdt de postscan service in? Wat houdt de coaching bij het pro all-in pakket in? Dit alles hoef je mij niet uit te leggen hier, maar wel aan de bezoekers op je website
  4. Zeker, de AVG (privacywet). Op mijn blog (zie link hieronder) vind je een uitgebreid artikel daarover. En welkom op higherlevel trouwens ;-)
  5. Ik bedoelde ook niet dat het bij een hobby moet blijven, vandaar de aanhalingstekens. Je familie hoeft het ook helemaal niet te betalen, dat kun je zelf blijkbaar. Het gaat er om dat je de winkel toch kunt huren, maar het huurcontract op naam van iemand anders komt te staan als het niet op jouw naam kan. Die iemand anders moet natuurlijk wel iemand zijn die je vertrouwt, vandaar mijn suggestie voor familie. De term "hobbyen" kun je gebruiken als je niet mag werken van de bewindvoerder. Je kunt het ook "bezigheidstherapie" ofzo noemen.
  6. Geen idee of dat kan, maar mocht het niet kunnen; is het wellicht een optie om iemand anders dat pandje voor je te laten huren? Familie ofzo? Als je toch arbeidsongeschikt bent verklaard zullen ze er wellicht geen problemen mee hebben als je in een pandje van je familie gaat "hobbyen" toch?
  7. Ik weet niet hoe het in de bouwwereld normaal werkt, maar meestal is een kennismakingsgesprek gratis en vrijblijvend. Inmeten valt naar mijn mening echter niet onder een kennismakingsgesprek, al is dat waarschijnlijk wel iets wat je moet doen voordat je een offerte kunt maken. Klanten verwachten meestal dat alles wat gedaan wordt voordat de overeenkomst getekend is gratis is, tenzij je dat heel duidelijk anders communiceert. Ook bij mij bedenkt de klant tijdens het bouwproces regelmatig nieuwe dingen die niet afgesproken waren. Op zo'n moment stuur ik een mailtje terug dat dit geen probleem is, maar dat het wel X extra kost en of ze daarmee akkoord gaan. Ik implementeer die extra dingen pas als ik een mailtje terug heb voor akkoord. Let wel: een mailtje. Schriftelijk dus. Maar ja, dan moet in de eerste overeenkomst natuurlijk wel duidelijk en ondubbelzinnig zijn omschreven welke werkzaamheden en materialen je voor de afgesproken prijs verzorgt zodat daar geen discussie over kan ontstaan.
  8. Ik had op dat moment ook nog geen andere reviews, en heb dus inderdaad een aantal klanten gevraagd er 1 te schrijven. Dat heeft geholpen 😉
  9. Klopt, maar pas als men doorklikt. In eerste instantie zijn alleen de totaalscore en 3 uitgelichte reviews (zonder reactie) zichtbaar. Bij mij staat die negatieve altijd bij de uitgelichte reviews...
  10. Dat kan inderdaad, en vervolgens hoor je daar nooit meer wat van en blijft de review gewoon staan. Pas als er flink aantal mensen die review als ongepast aanduiden zal er misschien een keer naar gekeken worden..
  11. Daar is helaas weinig aan te doen. Je kunt ze inderdaad rapporteren, maar daar gebeurt waarschijnlijk niets mee. Zo had ik zelf ook een 1 ster review van iemand die geen klant bij mij is, maar zich wel goed had ingelezen en dus ook mijn naam gebruikt had in zijn review. Hij had ook nog een paar 1 ster reviews geplaatst bij andere webbouwers, dus waarschijnlijk gewoon een zielige concurrent. Gewoon netjes op reageren dat diegene geen klant is, en zorgen dat je zoveel mogelijk positieve reviews krijgt.
  12. Nog niet eens zo heel veel, enkele tientallen per jaar al worden dat er wel steeds meer. Maar ik geef daarnaast ook (WordPress) trainingen, verzorg de hosting en het onderhoud voor een aantal klanten, en ik los problemen op voor bestaande websites. De concurrentie is inderdaad enorm, dus je zal iets moeten verzinnen om jezelf te onderscheiden. Ik doe dat door mijn naam en logo, anderen doen dat door zich te presenteren als de expert in een specifieke niche, sommige vrouwelijke webbouwers richten zich vooral op andere vrouwen enzovoorts.
  13. Maar je adverteert dus wel met "goedkope airpods alternatief"? Dus je gebruikt de merknaam en suggereert dat die oortjes van vergelijkbare kwaliteit zijn?
  14. Er is wel degelijk nog een markt voor simpele "brochure" websites of eenvoudige webshops. Dat mensen dat eventueel zelf zouden kunnen wil niet zeggen dat mensen dat ook zelf willen doen; ze hebben er zelf vaak geen tijd voor, geen zin in of ze willen simpelweg een professioneel resultaat.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept