Ga naar inhoud

Bob de webbouwer

Legend
  • Aantal berichten

    794
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

56

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    via een nieuwsbrief
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    < 18
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    Geef hier svp een aa

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Bob de webbouwer
  • Adres
    Van Dijklaan 17P, Waalre, 5581WG, Nederland
  • Telefoonnummer
    0408488069
  • Websiteadres
  1. Bob de webbouwer

    Bob de webbouwer

  2. Bob de webbouwer

    Uurtarief computer branche

    Tja dat moet je zelf bepalen. Het ligt er ook aan hoe je facturatiesysteem werkt, en hoe druk je het hebt. Ik werk op die manier eigenlijk vooral voor vaste klanten, die staan toch al in mijn systeem dus dan is het uitdraaien van de factuur een kwestie van een druk op de knop en meestal hebben die ook wel een aantal van die kleinere werkzaamheden van 15 of 30 minuten in een kwartaal dus dan is het al snel de moeite waard. Maar als je die uren in een excel sheet bijhoudt en je moet dan de klant nog handmatig invoeren in je boekhoudsysteem om een factuur uit te draaien kost dat bijna net zoveel tijd als de werkzaamheden zelf Maar ja, 4 keer een kwartier is ook weer een uur en als je toch even niks beters te doen hebt... Waarschijnlijk kun je in jouw geval misschien ook beter een vast starttarief rekenen (bijvoorbeeld 50 euro inclusief het eerste half uur werk). Zo werkt het lokale witgoed reparatie bedrijf hier ook.
  3. Bob de webbouwer

    Uurtarief computer branche

    Ik factureer zelf per kwartier. Kleinere werkzaamheden noteer ik meestal in mijn systeem en factureer ik pas als er een paar uurtjes zijn opgebouwd. Aan het begin van elk kwartaal factureer ik de dan nog openstaande opdrachten alsnog zodat die uren niet te lang open blijven staan. Maar ga jij zelf naar de klant toe? Dan ben je natuurlijk al snel een uur kwijt aan reistijd e.d. Ook dat moet naar mijn mening gewoon betaald worden toch?
  4. Dat dus. Heb je al gewoon geprobeerd de domeinnaam bij je eigen provider te bestellen? Dan krijg je waarschijnlijk te zien dat hij al bezet is, met een linkje / venstertje erbij om de verhuiscode in te voeren. Als het een .nl domeinnaam betreft wordt hij dan direct verhuisd, bij andere extensies kan dat een paar weken duren, maar je hebt daar verder geen login gegevens of andere gegevens van de huidige host of eigenaar voor nodig. Het verhuizen van de website zelf is een ander verhaal, daar heb je wel login gegevens voor nodig. Maar dat staat los van de domeinnaam. Je kunt dus gewoon een nieuwe website (laten) maken en de domeinnaam daarheen verwijzen. Dat de oude website dan nog steeds online staat is niet belangrijk, die is dan toch niet meer bereikbaar.
  5. Lees dit topic maar eens waarin ik hetzelfde probleem had.
  6. Ik heb laatst geprobeerd om een tweede handelsnaam toe te voegen aan mijn Rabobank rekening en dat was niet mogelijk.
  7. Bob de webbouwer

    Zakelijke Lease tweedehands bus

    Het gaat toch om een bestelauto (bus)? Dan krijg je bij een nieuwe bestelauto de BPM en BTW toch terug? Dat was voor mij een aantal jaar geleden wel een belangrijke overweging om een gloednieuwe bus te kopen...
  8. In principe niet, iedereen kan gewoon een webwinkel beginnen. Voor sommige producten heb je wellicht wel een vergunning nodig (bijvoorbeeld alcohol).
  9. Bob de webbouwer

    Wanbetalers de wacht aanzeggen

    Haha had ik laatst ook bij een dj klusje. Mocht niet lossen voordat ik een bak koffie had gehad Dat gaat meestal helaas heel anders; als ik er zelf niet om vraag (meestal als ik al minimaal een uur aan het sjouwen en bouwen ben) denken die uiterst gastvrije en attente horeca medewerkers er ook echt niet aan om me wat aan te bieden hoor... Ook ik heb weleens klanten die niet op tijd betalen, maar dat zijn meestal geen vaste klanten. Ik heb wel 1 klant die de rekening niet in 1 keer kon betalen, die vroeg of hij in een aantal termijnen mocht betalen. Prima, zolang die afspraak ook maar nagekomen wordt. Ik had ook 1 vaste klant die regelmatig van die kleine opdrachtjes had. Dat is verder geen probleem, maar hij had vrijwel iedere keer kritiek op mijn werkzaamheden, met name op de tijd die ik daarvoor factureerde want de andere webbouwers waar hij mee samenwerkte deden er minder lang over. Toen hij laatst weer een heel drama maakte over een half uurtje heb ik hem voorgesteld dat hij voortaan die andere webbouwers maar moet bellen... de ergernis, irritatie en tijd die ik daaraan kwijt was weegt simpelweg niet op tegen die paar euro die ik erop verdiende.
  10. Bob de webbouwer

    De opkomst van grocerants

    Haha Ik wilde nu eigenlijk een linkje plaatsen naar de error pagina van Hema, die hadden namelijk het "worst kaas scenario" erop staan. Maar ze hebben wat nieuws verzonnen (ook erg grappig, en dezelfde marketeer als Jumbo blijkbaar)...
  11. Bob de webbouwer

    De opkomst van grocerants

    Nee dat bekt niet lekker. Maar misschien wel bij de BikeBoer of de FietsFreak De term "food" is inmiddels toch wel aardig ingeburgerd in Nederland toch? Net als half Nederlands en half Engels door elkaar gebruiken... computermuis, virtual reality bril, social media beleid, last minute vakantie, worst case scenario enzovoorts.
  12. Tja, dat is natuurlijk een fiks prijsverschil (10 tot 30%). Hoe zit het met verzendkosten enzo? En zijn het precies dezelfde artikelen?
  13. Dat ligt er maar net aan wat de producten kosten. Als een product € 50,00 kost is € 5,00 prijsverschil in verhouding meer dan wanneer een product € 500,00 kost. Waarom is er trouwens prijsverschil?
  14. Bob de webbouwer

    Financieringsmogelijkheden voor finale kwijting schuld

    Misschien dat de BBZ een optie is? Dat is wel een bureaucratisch gedoe dus daar zal wel een aantal weken overheen gaan voordat je het geld hebt.
  15. Bob de webbouwer

    Waarom gebruik jij nog geen online facturatiesysteem?

    Ik gebruik zelf WooCommerce (een online webshop systeem voor WordPress) met wat extra plugins. Daarmee kan ik automatisch contracten en facturen maken, automatische mails sturen, gespreksnotities en mails opslaan bij de betreffende order, orders een status geven en daarop filteren (bijv offerte verstuurd, in behandeling, factuur verstuurd enzovoorts), omzetgegevens bekijken, automatische backups maken enzovoorts. Werkt voor mij prima.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké