Jump to content

Digeric

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3
  1. Hans, bedankt. Een aantal mensen heeft mijn vraag wel begrepen/gelezen en met hun antwoord kan ik wel iets. Ik wacht de incasso periode even af en dan beslis ik definitief wel of niet doorzetten.
  2. Ik kom net op kantoor en lees nu de reacties die nog binnen zijn gekomen. Waar een vraag in het forum allemaal niet toe kan leiden zeg... Uitgezonderd een paar nuttige reacties vraag ik mij af waarom mensen toch zo geneigd zijn te reageren, ook als ze niets kunnen toevoegen. Zelfs mijn prijs van 725 euro wordt ter discussie gesteld! Je weet helemaal niet wat ik daarvoor doe en is ook totaal niet relevant voor de vraag. En dan nog de stelling dat mijn administratie wellicht niet op orde is omdat het contract zoek is. Tjonge jonge... Nogmaals bendankt voor de mensen die wel met een inhoudelijk antwoord kwamen.
  3. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de klant de Algemene Voorwaarden gestuurd en gemeld dat ik het contract niet digitaal beschikbaar heb. Ik laat het incassobureau nog even doorgaan met aanmaningen sturen, maar denk inderdaad dat ik geen energie ga steken in verdere stappen als betaling uitblijft. De website en e-mail haal ik per direct offline.
  4. Voorwaarden heb ik wel en zijn inderdaad van toepassing verklaard, daar wordt ook naar verwezen op iedere factuur. De hosting heb ik vooralsnog door laten draaien, maar overweeg wel om dit op te schorten. Ik ben alleen bang dat hij dat dan weer kan gebruiken om aan te tonen dat ik mijn diensten niet lever?
  5. Ik heb een klant die al enkele jaren een abonnement voor hostingdiensten bij mij heeft. Hij heeft dit steeds zonder probleem per jaar vooruit betaald. Echter de jaarlijkse factuur die ik in november heb verzonden heeft hij nog steeds niet betaald. Ik heb 3 herinneringen gestuurd waarop ik geen enkele reactie heb ontvangen. Daarna heb ik hem nog gebeld en hij gaf aan het na te zullen kijken. Nadat ik 2 weken na dit telefoontje nog geen betaling binnen had en ook geen reactie, was ik het zat. Ik heb een incassobureau ingeschakeld en daarop reageerde hij direct: hij wil graag een kopie van het in 2016 getekende contract en mijn algemene voorwaarden ontvangen. Probleem is echter dat dit getekenende contract nergens meer te vinden is, waarschijnlijk zoek geraakt in een verhuizing. Mijn vraag is nu of ik hiermee nog sterk sta in mijn zaak. Hij heeft zoals gezegd de voorgaande facturen altijd voldaan en hij heeft ook geen bezwaar gemaakt tegen de nu openstaande factuur. Maar aangezien hij nu om contract en voorwaarden vraagt wil hij blijkbaar wel proberen er onderuit te komen. Het gaat om een bedrag van 725 euro. Wat zal ik doen? Het laten zitten omdat ik in een eventuele rechtzaak zonder contract geen kans maak? Of maak ik met deze geschiedenis nog wel een goede kans?
  6. Meld ons de mobiliteit van deze klantgroep volgend jaar nog eens. Misschien heb je sublieme dienstverlening en heb je in deze een communicatieve misstap gedaan, maar waarschijnlijk heb je je klanten voor het blok gezet. Je laatste deelconclusie lijkt me daarbij voorbarig. Kosten van domeinnaamregistratie en hosting zelf stijgen niet met dit percentage. Groet, Highio Beste Highio, Ik waardeer je zorgen. Echter is hosting en domeinregistratie niet onze core business meer. We willen dit voor bestaande klanten blijven doen, maar wel tegen een reëel tarief, en liggen er niet wakker van als ze weggaan. Nogmaals, mijn vraag was enkel of deze klant juridisch in zijn recht zou staan, uit interesse, maar ook omdat deze klant ons nogal schofferend bejegend heeft. Maak je verder geen zorgen, ik ben deze klant liever kwijt dan rijk, dus ik heb hem inmiddels al gemeld dat hij de factuur mag verscheuren en zijn token zal ontvangen. Voelt niet helemaal goed naar iemand die op een nogal bedreigende manier communiceert, maar ik ga er ook verder geen negatieve energie in steken. Nogmaals bedankt voor alle reacties! Ik laat het hierbij.
  7. Bedankt voor jullie reacties. Het is duidelijk, we gaan gewoon de code geven :)
  8. Ja, gaan we denk ik ook doen. Het is de juridische rompslomp waarschijnlijk niet waard. Echter vroeg ik mij af of de klant een punt heeft met dat dit juridisch niet kan en mag (buiten het feit of het al dan niet netjes is).
  9. Bedankt voor je reactie. Ik vraag echter niet om reacties op de prijsverhoging zelf. Ik begrijp dat je dit schofferend vindt, maar we hebben dit weloverwogen gedaan. Van de ongeveer 50 klanten die het betreft hebben er 3 opgezegd, een aantal anderen hebben wat vragen gesteld en begrepen het daarna, maar het merendeel hebben we niets van gehoord, daarvoor was het blijkbaar duidelijk en acceptabel (facturen netjes betaald). Mijn vraag hier is echter of deze klant juridisch een punt zou hebben. Reacties als dat het niet netjes zou zijn etc. vraag ik niet om :)
  10. Op jaarbasis (looptijd van het abonnement) gaat het om een verhoging van 170 euro naar 470 euro. Dus eigenlijk minder dan 300%, de klant zelf heeft het steeds over 400%, vandaar dat dat in mijn hoofd zat :) .
  11. Ons bedrijf biedt abonnement aan voor hosting in combinatie met onderhoud en updates voor de website. Voor een aantal klanten boden we dit tot voor kort aan voor een prijs die bij lange na niet toekon. Enkele maanden vóór de nieuwe abonnementsperiode hebben we deze klanten per e-mail geïnformeerd over de verhoging van het tarief met ongeveer 400% en ze erop gewezen dat ze het abonnement kunnen beïndigen als ze zich niet kunnen vinden in de nieuwe tarieven. Nu is er één klant die, nadat hij de nieuwe factuur heeft ontvangen én nadat de nieuwe periode is ingegaan, zijn factuur niet wil betalen omdat hij de verhoging buiten proporties vindt. Hij schermt er ook mee dat dit helemaal niet kan en mag. Echter in de maanden nadat wij de verhoging hebben aangekondigd hebben wij niets van hem vernomen. Hij zegt zelf dat hij het bericht nooit heeft gelezen, maar we hebben wel een bevestiging dat hij de betreffende e-mail heeft geopend (ontvangst-/leesbevestiging). Staat deze klant alsnog in zijn recht het abonnement te ontbinden of kunnen we hem houden aan het betalen van het abonnement voor een nieuwe periode?
  12. Wij zijn een internetbedrijf en verzorgen o.a. websites, hosting en domeinregistratie. Een klant van ons wil zijn factuur voor hosting niet betalen omdat hij het niet eens is met de verhoging van het tarief, ondanks dat we dit ongeveer een half jaar van te voren hebben gemeld met de mogelijkheid tot opzeggen. Hij heeft daarop niet gereageerd totdat hij de factuur kreeg voor het nieuwe abonnementsjaar. Nu eist hij van ons de verhuistoken van het .COM domein. Ik heb gezegd dat we die sturen zodra hij de factuur heeft betaald of heeft toezegd die te zullen betalen. Dat wil hij niet en hij zegt dat wij verplcht zijn de token te verstrekken. Hij dreigt met juridische stappen als wij nu niet binnen 3 dagen de token verstrekken. Staan wij in ons recht door de verhuistoken niet te verstrekken zolang hij zijn financiële verplichting niet nakomt? Of zijn wij hoe dan ook verplicht de token te verstrekken op verzoek van de klant?
  13. Hallo Ron, Bedankt voor je reactie. Ja, ik begrijp dat het inderdaad gewoon 2 nieuwe namen voor de eenmanszaken zouden zijn. Ik bedoel eigenlijk of dit door de KvK geaccepteerd zou worden of dat het wellicht teveel op elkaar lijkt in dezelfde branches. Of maakt kijkt de KvK hier niet zo strict naar en ligt de verantwoordelijkheid meer bij jezelf inzake communicatie naar de klant toe?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept