Digeric

Senior
  • Aantal berichten

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Digeric's trofeeën

  1. Erkende partners van de KvK voor vestigingsadressen bestaan niet. Met een KvK vestigingsadres ga je feitelijk een huurcontract aan voor een fysiek (minimini) kantoor. Dit is voor de KvK voldoende om het te kunnen inschrijven als vestigingsadres. Maar de KvK heeft hiervoor geen erkende partners, sterker nog, volgens de KvK zijn dit soort constructies eigenlijk een beetje "grijs gebied".
  2. Kijk eens op www.prioffice.eu, zij bieden KvK vestigingsadressen vanaf € 29,95 per maand. Zelf maak ik gebruik van hun postadressen (www.pripost.eu), dit kost € 5 per maand, maar kun je dan niet als vestigingsadres gebruiken, wel als KvK correspondentieadres.
  3. Een dag nadat de domeinregistratie was verlopen en deze in quarantaine was geraakt. Ik heb toen nogmaals de verhuiscode gecheckt en die bleek gewoon juist. Maar ja, op dat moment was die natuurlijk niet meer bruikbaar. Ik heb toen wel nog een link gestuurd met de instructies op de website van SIDN om de quarantaine op te heffen (met cc naar klant), van de nieuwe provider kreeg ik daarop een bedankje. Daarna niets meer vernomen tot aan de aansprakelijkstelling, nu bijna 3 maanden later. In de weken voor de verloopdatum heb ik de klant er 3 keer op gewezen dat de nieuwe provider de verhuizing nog niet had uitgevoerd, de e-mails hiervan heb ik nog en ook de reactie van de klant daarop: "bedankt, ik ga er nogmaals achteraan". De verhuiscode heb ik 4 weken voor de verloopdatum verstrekt en al die tijd geen enkel bericht bericht gekregen dat hier iets mis mee zou zijn.
  4. Inderdaad! Maar die nieuwe provider probeert nu hun "straatje schoon te vegen" door de klant wijs te maken dat de fout bij mij ligt. Sneue manier van zaken doen...
  5. Mijn eigen tijd is ook geld :) Deze paar tientjes voor de jurist maak ik mij ook niet zo druk om. Volgens hem kan ik wel de onkosten die ik door eventuele vervolgstappen van de tegenpartij moet maken (proberen te) verhalen, dit wordt dan ook in deze eerste brief vermeld.
  6. Mijn ex-klant was de domeinnaamhouder. Dat de klant rechtsbijstand in heeft geschakeld komt bij mij overigens ook als een verrassing, want als het domein echt zo belangrijk was had klant of de nieuwe registrar gedurende de quarantaineperiode wel actie ondernomen. Zij hebben volgens mij echter helemaal niets ondernomen en misschien gedacht om het domein direct na de quarantaineperiode weer te registreren en daarmee dus bewust het risico genomen dat een derde eerder zou zijn. Nu de herregistratie niet is gelukt proberen ze, inmiddels bijna 3 maanden nadat het domein is verlopen (!), mij de schuld in de schoenen te schuiven. Ik heb inmiddels een jurist geraadpleegd en die gaat voor mij een brief schrijven. Volgens deze jurist is met de aanwezige correspondentie overduidelijk dat mij niets te verwijten valt. Blijkbaar kan zomaar iedereen je met onterechte aantijgingen op kosten jagen. Eens kijken of ik dat naderhand nog kan verhalen op deze ex-klant.
  7. Bedankt voor je duidelijke reactie. Ik heb geen rechtsbijstandverzekering. Wat ik begrijp is dat ik eigenlijk gewoon de aansprakelijkheid moet afwijzen, maar daar verder geen uitgebreid verweer op moet schrijven. Ook geen bewijzen bijvoegen, maar alleen melden dat je sluitend bewijs van onschuld hebt. Ik had zelf de neiging om mij al uitgebreid te verdedigen met alle bewijs e-mails bijgevoegd, maar dat is inderdaad pas aan de orde bij een eventuele zaak en misschien in dit stadium zelfs onverstandig.
  8. Hallo, Een ex-klant heeft mij aansprakelijk gesteld voor verlies van een domeinnaam bij een verhuizing. Ik ben er van overtuigd dat mij niets te verwijten valt, feit is namelijk dat de partij die het domein zou overnemen te laat de verhuizing in gang heeft gezet en daarna ook de quarantaine heeft laten verlopen, waarna het domein nu door een andere partij is geregistreerd. Nu wordt gesteld dat ik niet de juiste verhuiscodes heb verstrekt. Ik kan mijn onschuld bewijzen met diverse e-mail correspondenties. De ex-klant heeft zijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en ik heb nu een aansprakelijkstelling ontvangen van een jurist van deze verzekeraar, met de mededeling dat hij binnenkort ook het schadebedrag zal bepalen. Wat is wijsheid? Ik heb zelf al een duidelijk verweer geschreven, met tijdlijn en kopies van e-mails ter ondersteuning. Ik heb deze echter nog niet verzonden omdat ik nu twijfel of toch het niet beter is om direct een advocaat een brief te laten schrijven. Tenzij dat direct honderden euro's kost, wil ik er er best wat geld insteken om er dan wellicht sneller vanaf te zijn. Bedankt voor het advies.
  9. Even op gegoogeld en dat klopt inderdaad, dat is de zogenoemde reflexwerking Nou, ik denk dat het dan toch wel goed gaat komen. Ik heb inmiddels een laptop kunnen lenen, dus de nood is nu minder hoog en ik wacht het af. Bedankt voor alle reacties!
  10. Mijn welgemeende excuses Hans. Ook ik maak fouten en vergeet wel eens een detail. In een forum kun je dat dan gelukkig verderop nog melden, maar ik begrijp de ergenis hierover. Dus nomaals excuus!
  11. PayPal kun je niet zomaar even bellen om te vragen of ze een betaling willen tegenhouden of terughalen. Je kunt via de website een geschil indienen en dat heb ik ook al gedaan. Echter kan de oplossing via die weg wel een aantal weken, zelfs tot 50 dagen duren. Daarom wilde ik middels dit topic vragen of mensen misschien advies of ervaring hebben met andere oplossingen. Met langs gaan bij een bedrijf sta je deze tijd hoogst waarschijnlijk voor een dichte deur: iedereen werkt thuis.
  12. Dat had ik ook al uitgevonden, maar dat was mijn vraagstelling ook niet.
  13. Het was inderdaad een scherpe prijs, maar wel van een redelijk bekende aanbieder: www.kijkshop.nl
  14. Ophalen heb ik wel aan gedacht. Maar die webshops hebben hun magazijn meestal niet bij het kantoor zitten. Vaak wordt het zelfs gewoon direct vanuit de groothandel geleverd. Dus ik kan wel naar het adres van deze webshop rijden, maar vrijwel zeker dat ik dan onverrichter zaken terug kom. Wat bedoel je met "Hoe heb je op Paypal inbetaald?" ? Wat is inbetalen??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.