Jump to content

zero3211

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Marketingfacts.nl
  1. Ik heb inderdaad geen notificaties meer ontvangen waardoor ik dacht dat er geen nieuwe reacties waren. Allemaal bedankt voor het reageren. Het lijkt erop dat de grote machines (met vaak veel onderhoud en niet zo goede koffie) domineren op de werkvloer. Ik ga eens een case uitwerken betreft de kosten. Ik verwacht dat je voor een klein beetje meer echt veel betere koffie kan kopen.
  2. Volgens mij zitten hier veel ondernemers met een klein bedrijf (tot 10 man personeel), dus dit lijkt mij de doelgroep.
  3. Nee want ik weet niet eens of er veel bedrijven zijn met een koffiecup machine ;-) Dat probeer ik dus te onderzoeken. :-\
  4. Sinds ruim 1,5 jaar verkoop ik koffiecupjes aan met name particulieren via een webshop. Dat gaat heel erg goed. Ik onderzoek momenteel de mogelijkheden om meer zakelijke klanten te krijgen. De koffiecups die wij verkopen zijn voor Nespresso (niet origineel, maar andere merken), Lavazza A Modo Mio (origineel en alternatief) en Dolce Gusto (alternatief). Nu weet ik natuurlijk dat er veel bedrijven zijn met grote koffiemachines met gemalen koffie of koffiebonen. Ook weet ik dat veel bedrijven niet tevreden zijn met de koffie die ze schenken. Ik wil een beetje in kaart brengen wat voor machines er nu gebruikt worden en hoeveel je ongeveer kwijt bent per maand (of per werknemer per maand). Op die manier kan ik beter inschatten of koffiecupjes (van ongeveer 20 cent per stuk) passen binnen het budget. Dus vandaar mijn vraag: wat voor koffiemachine heeft jouw bedrijf?
  5. Bedankt voor de vlotte reactie. Bovenstaande was een voorbeeld en Groupon begint inderdaad met 50% commissie. Inmiddels is dit lager geworden :) Als ik naar de 2 bovenstaande opties kijkt dan is mij dat duidelijk. Stel ik kies voor optie 1: Volgens mij hoef ik nu niet iedere ingeleverde coupon apart te factureren, maar kan ik alles op 1 hoop gooien en uitrekenen hoeveel omzet ik hieruit haal exclusief BTW + de BTW die ik moet afdragen. en alle succesfees op 1 hoop gooien + de BTW die ik kan terugvragen. Is dat juist?
  6. Ik wil een deal aangaan met Groupon met een digitaal product dat ik verkoop. Ik heb al veel gelezen op internet dat ze mij alle BTW gaan laten betalen, maar mijn grote vraag is hoe ik het uiteindelijk in mijn boekhouding verwerkt. Stel Groupon eist 50% commissie, dan krijg ik de volgende gegevens van Groupon door Groupon verkoopprijs: 20 euro (dit in inclusief BTW) Groupon succesfree: 10 euro (dit is dus 50% van de verkoopprijs) BTW*: 1,90 euro Te ontvangen bedrag partner: 8,10 euro * Indien de parter BTW plichtig is, kan deze BTW verrekend worden Het gaat mij er nu om welke boekingen ik nu uiteindelijk moet maken. Uiteindelijk krijg ik 8,10 euro per verkoop op mijn rekening gestort, maar dan moet ik dit boekhoudkundig nog verwerken. Factureer ik uiteindelijk 20 euro aan de klant, moet ik hierover 3,19 euro BTW afdragen (19 / 119 x 20 euro) en houdt ik onderaan de streep 20 - 3.19 - 10 = 6.81 euro over? Kan ik vervolgens de 11,90 euro die bij Groupon blijft boeken als reclamekosten waardoor ik weer 1,90 euro BTW kan terugvragen?
  7. Ik geef cursussen en ongeveer een maand van te voren verstuur ik de facturen. Nu heb ik opeens 2 afmeldingen waardoor deze facturen niet voldaan zullen worden. Hoe zit dit nu met de factuurnummers. Ik zit inmiddels bij nummer 20 en factuurnummer 12 en 13 vallen door de afmelding weg. Moet ik nu een creditfactuur maken (of hoeft dit niet aangezien ze nog geen geld hebben overgemaakt) Moet ik bij de eerst volgende facturen gewoon verder gaan met nummer 21?
  8. Moeten deze ook naar de belastingdienst gestuurd worden of is het verplicht zodat ze achteraf eventueel alles kunnen inzien?
  9. In april heb ik een eenmanszaak opgericht, omdat ik o.a. cursussen wilde geven. Dit heb ik in 2011 ook gedaan, af en toe wat nieuwe dingen gekocht, etc en netjes mijn omzetbelasting ieder kwartaal doorgegeven. Verder werk ik nog full time en zijn dit eigenlijk extra inkomsten. Nu is 2011 achter de rug en vraag ik mij af of het voor mij verplicht is om een balans en winst & verliesrekening op te stellen (en misschien een toelichting daarop?) In april heb ik een gesprek met de belastingdienst gehad en daaruit bleek dat er voor de inkomstenbelasting geen sprake is van een onderneming. De inkomsten uit mijn activiteiten moet ik opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden. Kan ik mijn uitgaven simpelweg aftrekken van mijn inkomsten (rekening houdend met afschrijving van bv. elektronica) en het resultaat opgeven bij mijn inkomstenbelasting of zie ik iets over het hoofd?
  10. Ik vroeg mij af hoe het met het kopen & verkopen van Disney artikelen. Ik heb wat op internet zitten zoeken, maar ik weet geen enkele groothandel te vinden die een mooie assortiment heeft van Disney artikelen. De meeste groothandels hebben niets, en een enkele heeft een beperkt assortiment. Weet iemand hoe ik Disney artikelen kan inkopen in Nederland (en anders binnen Europa)?
  11. Bedankt voor je reactie. :) Ik wil juist wel op de goede manier alles afhandelen om problemen te voorkomen. Ik wist alleen niet of het allemaal verplicht was.
  12. Als student ben ik op zoek naar wat extra inkomsten (paar honderd euro per maand) en ik ben het volgende van plan. Via Ebay.com diverse spulletjes kopen in China / Hong Kong. Deze vervolgens aanbieden op Marktplaats en verkopen met ongeveer een winstmarge van 5 euro per stuk. Ik heb de inkoopprijzen bekeken en de mogelijke verkoopprijzen en dit is realiseerbaar. De producten die ik wil verkopen kosten meestal tussen de 1 en 3 dollar per stuk (inclusief verzendkosten). Mijn plan is om klein in te kopen (iedere bestelling slechts 4 of 5x hetzelfde product) waardoor de orderwaarde niet meer dan 20 dollar zal bedragen. Ik heb begrepen dat je onder de 22 euro geen invoerrechten / BTW hoeft te betalen, en door deze kleine bestellingen zou ik die dus ontwijken. Vraag 1: Is het toegestaan om iedere keer kleine orders vanuit China te laten komen en uiteindelijk geen invoerrechten / BTW te betalen? Vraag 2: Als ik eenmaal inkomsten weet te behalen, moet ik dit opgeven als inkomsten? Zo ja, ga ik daar dan veel belasting over betalen? Vraag 3: Als ik daar officieel inkomstenbelasting over moet betalen, wordt dit over het algemeen door iedereen opgegeven? Ik kan mij voorstellen dat de belastingdienst wel iets beters te doen heeft dan het controleren van die paar honderd euro per maand. Vraag 4: Ik ben in eerste instantie niet van plan om een bedrijf te starten (dus ook geen inschrijving bij KvK etc.). Ik hoef dan ook geen belasting te betalen over mijn winst? Vraag 5: Stel ik begin wel een bedrijf (in de vorm van een webshop), wat voor extra kosten komen hierbij om de hoek kijken (qua belastingen).
  13. Waarom is dat van belang? Omdat ik momenteel nog geen bedrijf heb, maar wel een idee heb. Als test zou ik graag wat willen importeren
  14. Leveren die groothandels ook aan particulieren? Aangezien bovenaan de website van esources B2B staat?
  15. Ik vind dat het allemaal maar een beetje vaag blijft. Ik heb een aantal keren wat pakketjes uit China/Hong Kong laten komen. Dit wordt zonder dat ik het aangeef vaak verzonden als een 'gift' of de waarde die op het pakket aangegeven staat is veel lager dan de werkelijke waarde. Tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. De vraag is hoelang dit goed blijft gaan.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept