Ik wil een deal aangaan met Groupon met een digitaal product dat ik verkoop. Ik heb al veel gelezen op internet dat ze mij alle BTW gaan laten betalen, maar mijn grote vraag is hoe ik het uiteindelijk in mijn boekhouding verwerkt.
Stel Groupon eist 50% commissie, dan krijg ik de volgende gegevens van Groupon door
Groupon verkoopprijs: 20 euro (dit in inclusief BTW)
Groupon succesfree: 10 euro (dit is dus 50% van de verkoopprijs)
BTW*: 1,90 euro
Te ontvangen bedrag partner: 8,10 euro
* Indien de parter BTW plichtig is, kan deze BTW verrekend worden
Het gaat mij er nu om welke boekingen ik nu uiteindelijk moet maken. Uiteindelijk krijg ik 8,10 euro per verkoop op mijn rekening gestort, maar dan moet ik dit boekhoudkundig nog verwerken.
Factureer ik uiteindelijk 20 euro aan de klant, moet ik hierover 3,19 euro BTW afdragen (19 / 119 x 20 euro) en houdt ik onderaan de streep 20 - 3.19 - 10 = 6.81 euro over?
Kan ik vervolgens de 11,90 euro die bij Groupon blijft boeken als reclamekosten waardoor ik weer 1,90 euro BTW kan terugvragen?
KoffieCupster.nl voor de lekkerste Italiaanse koffiecups op werk.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zero3211
zero3211
Ik wil een deal aangaan met Groupon met een digitaal product dat ik verkoop. Ik heb al veel gelezen op internet dat ze mij alle BTW gaan laten betalen, maar mijn grote vraag is hoe ik het uiteindelijk in mijn boekhouding verwerkt.
Stel Groupon eist 50% commissie, dan krijg ik de volgende gegevens van Groupon door
Groupon verkoopprijs: 20 euro (dit in inclusief BTW)
Groupon succesfree: 10 euro (dit is dus 50% van de verkoopprijs)
BTW*: 1,90 euro
Te ontvangen bedrag partner: 8,10 euro
* Indien de parter BTW plichtig is, kan deze BTW verrekend worden
Het gaat mij er nu om welke boekingen ik nu uiteindelijk moet maken. Uiteindelijk krijg ik 8,10 euro per verkoop op mijn rekening gestort, maar dan moet ik dit boekhoudkundig nog verwerken.
Factureer ik uiteindelijk 20 euro aan de klant, moet ik hierover 3,19 euro BTW afdragen (19 / 119 x 20 euro) en houdt ik onderaan de streep 20 - 3.19 - 10 = 6.81 euro over?
Kan ik vervolgens de 11,90 euro die bij Groupon blijft boeken als reclamekosten waardoor ik weer 1,90 euro BTW kan terugvragen?
KoffieCupster.nl voor de lekkerste Italiaanse koffiecups op werk.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37909-verwerking-deal-met-groupon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag