EdJ

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Zelf ook een internetwinkel hebben en ervaringen en tips willen delen.
  • Mijn mening over innovatie
    Innoveren is meedoen
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is de mooiste uitdaging die er is!
  1. Simon Levelt, Golden Coffeebox en Brandmeesters zijn mooie koffiewinkels die ook online succesvol zijn. Ze hebben een goede naam en leveren goede kwaiteit. Zelf ging ik ook regelmatig naar dergelijke winkels maar vaak ook niet: ik kom niet altijd in de stad en als je eenmaal je favoriete koffie hebt gevonden waarom dan niet online bestellen? (en helaas, ik heb geen fysieke winkel dus dat we ons ergens mee moeten gaan onderscheiden klopt helemaal) Hoe goed de genoemde winkels ook zijn, online vind ik ze erg duur. Zo hanteert een van de winkels 8 Euro verzendkosten en een prijs voor Espresso die varieert van 20,50 - 28,00 per kilo. Daar zit minimaal 100% marge op. Op verzendkosten maken ze zelfs marge! Een ander die heeft een gemiddelde prijs van 10 Euro per 500 gram. Qua prijs vind ik dat we aan de goede en eerlijke kant zitten. Onze marges zijn erg laag maar we hoeven er ook niet rijk van te worden. Ook qua verzendkosten (3,75) zijn we erg concurrerend (weinig online koffiewinkels die dit scherper aanbieden). Onze koffiepakketten zijn een groot succes (12,95). De feedback op kwaliteit en snelle verzenden (meeste bestellingen worden binnen 24 uur geleverd) zijn erg positief. We zijn wel bezig met diverse oplossingen om iets meer uniek te worden. Dit heeft wat tijd nodig en we willen ook niet alles tegelijk. Er zijn genoeg ideeën waarmee we een bekende speler op de markt kunnen gaan worden. Natuurlijk wil ik ook even terugkomen op de Senseo discussie. Die mensen weten het nog niet maar dat is wel onze doelgroep alleen nu nog niet! Philips heeft de Senseo op de markt gebracht om mensen aan andere koffie te laten wennen: goodbye gewone koffiezetter, welkom Senseo. Echter, de hele marketingstrategie van Philips is erop gericht een grote speler te worden in de markt van de volautomaten e.d. Stap 1 was de Senseo steeds meer op zo'n volautomaat te laten lijken. Stap 2 is de overname van Saeco. Persoonlijk vind ik Senseo niet om te drinken maar ik vind het concept erg slim. Als Philips het slim aanpakt met Saeco zullen veel Senseo drinkers uiteindelijk overstappen op de Espresso machine. Dan behoren ze opeens tot onze doelgroep :-)
  2. Allen, Weer erg bedankt voor de feedback, wederom erg waardevol! Enkele zaken worden op korte termijn gewijzigd of zijn inmiddeld gewijzigd: - Verzendkosten zijn nu 3,50 ipv 4,95. We zijn in vergelijk met onze concurrenten erg scherp. Mogelijk gaan we nog lager - Algemene voorwaarden zijn aangepast - het kopje koffie op de home-page is aangepast - Google zijn we hard mee bezig. Daarnaast heb ik een erg mooie URL kunnen claimen waar we een extra site op gaan bouwen - Homepage zullen we een product of koffiepakket op gaan vermelden. - De plaatjes bij de producten gaan we veranderen. Ik heb niet de snelste met photoshop dus dat kan even duren maar dit heeft de aandacht. Mogelijk ook productfotografie (al is creativiteit lastig met een product als koffiebonen) - De Tip en Kennis bug wordt opgelost - Het niet kunnen kopiëren van tekst vind ik niet wenselijk en heeft ook geen toegevoegde waarde. Dit wordt gewijzigd. - De teksten bij de producten zijn inmiddels groter. De andere teksten worden aangepast - Ik ben aan het nadenken over hoe we de consument nog meer kunnen helpen bij hun keuze. Assortiment is bewust niet te groot gemaakt (als ik uit 200 soorten kan kiezen word ik persoonlijk gek). Iets met kleuren zoals de genoemde wijnsite kan een mooie optie zijn - Proefpakket houden we erin. We zijn bezig met een concept waarme je goedkoop samples kan bestellen - Nieuwe productomschrijvingen zijn we mee bezig. Evenals meer informatie over waar de bonen vandaan komen, hoogte etc. - Enz enz Meer feedback is altijd welkom. Tot nu toe heeft het mij erg geholpen. Nogmaals dank dus!!
  3. Hoi! Wat een goed idee om je site na een jaar opnieuw te laten reviewen! Leuk ook dat mensen kunnen zien wat je allemaal met de feedback hebben gedaan. Om te beginnen wil ik complimenten geven over de duidelijke boodschap in het centrum (meest gelezen) deel van je site: De nieuwe collectie is er en ik zie direct dat het met ski-kleding e.d. te maken heeft. Verder vind ik het erg handig dat je direct op merken kan klikken maar ook naar een algemenere rubriek kan gaan. Paar punten waar ik zelf tegenaan liep: - Het direct naar een merk kunnen is handig. Deze optie valt ook veel beter op dan de optie dat je naar een algemenere rubriek kan gaan (bijvoorbeeld "Kleding Heren"). Als ik in een merk zit kan het handig zijn alternatieven van andere merken te zien (nu zie ik dat niet en dacht ik eerst: wat hebben ze weinig broeken) - Productbeschrijvingen van diverse merken ski's zijn in het Engels. Voor veel mensen kan dat een uitdaging zijn. Ik zou vertaling overwegen (andersom heb je ook vertaald NL-EN) - Ik ben zelf een leek op ski gebied. Stel ik ga op wintersport en ik wil ski's: Welke maat moet ik dan nemen? Wellicht kan je een "assisteer me" optie inbouwen? - Op de homepage staat dat je GEEN verzendkosten rekent. Als ik naar mijn winkelmandje ga staat er: Bereken uw verzendkosten. In de FAQ staat dat de verzendkosten in NL max 2,95 bedragen en in je voorwaarden staat: 6) Bijdrage bezorgkosten Voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage afhankelijk van het totaalbedrag van uw bestelling. Bestellingen met een totaal bedrag onder de € 50,- betaald u € 2,95 aan bezorgkosten. Bestellingen met een totaal bedrag vanaf € 50,- worden gratis bezorgd. Als ik vervolgens kies voor een shirt van 21 Euro en ik kies: Bereken verzendkosten geeft het systeem aan dat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Als ik ga naar http://www.snowcountry.nl/verzendkosten zie ik weer staan dat ik geen verzendkosten hoef te betalen (binnen NL) Hier is dus onduidelijkheid/verwarring. - Als ik bijvoorbeeld op de contactpagina of in mijn winkelmandje zit heb ik geen optie om naar HOME terug te keren (zag dat dit via logo linksboven kan maar dat is niet duidelijk) - Inloggen staat helemaal onderin. Ik heb hier naar moeten zoeken. Deze zou ik op een iets opvallendere plek zetten. Of noem het Inloggen / Account aanmaken. Weten consumenten meteen dat ze ook een account aan kunnen maken. - Ik had een vol winkelmandje. Vervolgens zette in de taal op Engels, opeens had ik een leeg winkelmandje (kleinigheidje wat weinig mensen zal opvallen denk ik) - Faq: er staat: Kan ik langskomen? Ik zou hiervan maken: Kan ik mijn verzending afhalen? - Faq: Mag ik spullen terugsturen? Ik zou hiervan maken: Mag ik artikelen retour sturen? - Je zit op Twitter zag ik ergens staan. Ik zou een icoontje op je Home page zetten! (links of rechts in de zijbalk) - Je hebt een zoekoptie rechtsboven, erg handig. Het lijkt echter alsof daaronder nog een zoekoptie zit (onder de blauwe knop zoek zie ik nog een blauwe knop tevoorschijn komen). Ik hoop dat je met deze punten iets kan. Verder een mooie site met een ruim assortiment. Goede zaken gewenst!
  4. Allen. 2 belangrijke wijzigingen nav de feedback van vandaag: - Na veel rekenwerk hebben we onze verzendkosten kunnen verlagen naar 3,75. Bestellingen boven 45 worden gratis verzonden. - Onze algemene voorwaarden zijn aangepast.
  5. Als UPS zal ik dit zeker duidelijker gaan vermelden! Koffiebonen zijn ongeveer anderhalf jaar houdbaar. MAAR, een kenner zal binnen 1 maand proeven dat er kwaliteitverlies is. Juist op kwaliteit mikken we dus werken we met weekvoorraden. Onze branderij kan in principe binnen 24 uur aan ons leveren (muv weekend). Wij sturen het dan dezelfde dag door. Dus als een artikel niet op voorraad is kunnen we het toch binnen 3-4 werkdagen bij de consument hebben. Wat eventueel overblijft komt wel op ;D
  6. Bedankt voor de reacties! Wellicht zal ik Norbert hierover eens benaderen. Wel fijn om nu voor mijn gevoel gewoon "eerlijk advies" te krijgen. Er zijn gelukkig veel goede adviseurs op de markt maar ook een aantal die alleen maar zoveel mogelijk polissen willen verkopen. Door slechte ervaringen hiermee is er bij mij een soort van terughoudendheid onstaan. De aansprakelijkheidsverzekering gaat er op korte termijn komen (inclusief de dekking op beurzen e.d.). De rest parkeer ik even voor het moment we echt groot dreigen te gaan worden en ik niet meer van puur een hobby kan spreken!
  7. Beste allemaal, Wat fijn dat iedereen zo gericht naar de site kijkt en zoveel nuttige feedback geeft daar kan ik zeker wat mee! Gwyneth: Ik zie feedback zeker niet als onaardig maar juist als zeer welkom! ;-) Dank daarvoor dus! Jouw punten kan ik zeker wat mee. Zo zal ik op korte termijn weer afbeeldingen plaatsen (ook van de verpakking) en meer (nuttige) informatie per product verzorgen. Het Niet Goed Geld Terug plaatje werkt inderdaad niet. Dit ga ik laten aanpassen (helaas is dit een van de weinig zaken die ik niet direct zelf aan kan passen). Menu-items doe ik ook wat mee! Willem Bedankt dat je toch maar even verder hebt gekeken :) - Verzendkosten is iets om over na te denken. We hebben besloten de marge op de producten heel laag te houden (het is een hobby) maar daardoor moeten de verzendkosten wel wat hoger. Lagere verzendkosten zal weer zorgen voor hogere prijzen (daar ontkom ik niet aan). Dilemma...Ik denk erover na! - PDF bug staat open inderdaad. We zijn erg duur als je de PDF document moet geloven (daarmee zou het verzendkostendilemma direct zijn opgelost) - We leveren alleen bonen. Hier zal ik duidelijkere melding van maken. Koffiebonen kan je het best zelf malen omdat dit zeer snel verouderd en wij dan moeten inleveren op kwaliteit (aan de andere kant zou het ook een goede service zijn om het wel te bieden). Ook hier ga ik over nadenken! -Teksten neem ik ook nog eens extra onder de loep Menno O Advies kunnen we altijd geven. Is meteen een goede tip, ik ga eens nadenken of we daar iets mee kunnen! - Lettertype/grootte neem ik mee! Heb je zeker een punt. - Betaalopties + plaatjes staan erin maar zijn niet zichtbaar. Is een nog op te lossen bug helaas - Teksten e.d. neem ik zeker nog eens onder de loep - Doorklikken op productnaam zal ik ook naar kijken. - De keuzehulp doe ik ook wat mee. We heten niet voor niets koffiekeuze dus ik zal eens bedenken wat we daarvoor in kunnen bouwen. John - Algemene voorwaarden: minstens 10 keer gelezen en nu je het zegt zie ik opeens dat er veel zaken nog niet kloppen. Dank voor het melden! Ook koop op afstand pas in aan! - Tip een kennis werkt niet inderdaad, Ga ik meenemen in de bug list (welke wettelijke eisen doel je op trouwens?) - PDF prijzen bug wordt opgepakt! Nogmaals dank voor alle feedback die ik tot nu toe heb mogen ontvangen! Erg nuttig en welkom!
  8. Hoi Norbert, Dank je wel voor jouw reactie. Met een adviseur heb ik al eens gesproken over benodigde gegevens maar ik kreeg toen direct de volgende verzekeringen geadviseerd: - Rechtsbijstand - Aansprakelijkheid - Voorraden (we hebben voor 300 Euro aan voorraad liggen) Ik kreeg toen het gevoel van "hij wil me alleen maar zoveel mogelijk polissen verkopen". Vandaag hier even de vraag van "wat heb ik nou echt nodig?" Aansprakelijkheidverzekering heb je zeker een punt. Ik ga me daarin verdiepen. De marktverzekering is iets waar ik door meerdere deelnemers op werd gewezen. Zij konden me dan weer niet vertellen waarom ze die naast hun aansprakelijkheidsverzekering nodig hadden. Ik zal verder overleggen met de adviseur en zal er dan hopelijk uitkomen.
  9. Allen, Ik heb een vraag die ik liever eerst hier stel zodat ik me goed kan voorbereiden op een gesprek met mijn verzekeringsadviseur: Onlangs ben ik een online winkel gestart. Ik doe dit naast mijn dagelijks werk en zie het als hele grote hobby waarvan ik veel kan leren over ondernemen, belastingen etc. We hebben op dit moment geen zakelijke verzekeringen. Nu sta ik binnenkort op een kerstmarkt bij ons in de regio: 10.000 bezoekers die onze naam en producten zien. Ik kreeg de tip om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten voor het geval er op de markt iets gebeurd waar ik schuld aan heb. Echter, uit de voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering is niet duidelijk op te maken of deze ook dekking biedt als we op een markt staan. Weet iemand of een aansprakelijkheidsverzekering dekking biedt voor activiteiten op een markt, beurs o.i.d.? Of heb ik dan een marktverzekering nodig? Los van het staan op een markt of een beurs. Is een aansprakelijkheidsverzekering echt nodig voor een webwinkel? (ik verstuurd pakketjes of laat ze afhalen door de klant). Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bedankt!
  10. Ik wilde dit nog aan mijn bericht toevoegen: Ik zag da je ladyoops.nl nog niet regegistreerd hebt, zou ik wel doen als ik jou was. Het zou vervelend zijn als je site groter wordt en een concurrent gaat ermee aan de haal. Daarnaast is het ook goed voor je vindbaarheid op zoekmachines. Wellicht kan je dan ook ladyoeps.com registreren.
  11. Omschrijving van je concept: Ik ben mede eigenaar van de online koffiewinkel KoffieKeuze.nl (http://www.koffiekeuze.nl) Op 1 oktober jl. zijn we live gegaan. We mikken op mensen die gek zijn op koffie en graag verse koffiebonen kopen. Via onze site kan je deze eenvoudig bestellen en er wordt snel geleverd (meestal binnen 24 uur). Wij leveren koffiebonen die vers uit de branderij geleverd worden. (USP!) De naam KoffieKeuze is ook een soort van concept: Er zijn duizenden soorten koffie te vinden. Welke is lekker en welke niet? Met die vraag heb ik lang rondgelopen en het heeft best even geduurd voordat ik echt een lekkere koffie had gevonden. Wij hebben uiteindelijk een klein assortiment samengesteld (ongeveer 15 soorten) bestaande uit de beste soorten koffiebonen. De klant kan nog wel kiezen dus maar wordt niet "doodgegooid" met zoveel keuzes dat je door de bomen het bos niet meer kan zien, Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: - Samen met de branderij een assortiment samengesteld. Goede keuzemogelijkheden maar niet teveel. - De onderneming opgebouwd - Diverse marketingactiviteiten - Zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van de webwinkel - genereren naamsbekendheid - fulfilment van bestellingen - communicatie richting klant - inkoop Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Echte goede en lekkere koffiebonen zijn moeilijk te vinden. Vooral omdat er heel veel keuze is en veel soorten uit de grote fabriek komen (en dus niet echt vers zijn). Ook moet je voor goede bonen vaak naar het centrum. Wij willen koffieliefhebbers naar onze site trekken, ze eenvoudig hele goede koffie laten bestellen en snel leveren. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam. Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden. Wat voor feedback hoop je te krijgen: - Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan? - Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!) - Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken? - Hoe vind je de structuur van de site? - Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen? - Wat vind je goed aan onze site? - Wat zou je anders doen? - Wat mis je? - Komen we betrouwbaar over? - Alle feedback is welkom! We posten dit topic omdat we onze site continu willen verbeteren. Kritiek is dus meer dan welkom!
  12. ik ben ook erg benieuwd naar de link. Kan je die als PM aan me doorsturen? Zelf ben ik ook een startende ondernemer met een online winkel. Wat dat betreft kan je op dit forum prima terecht volgens mij.
  13. Ik zou inderdaad ook contact opnemen met een hogeschool. Daar zitten vaak designers die zelf ook willen starten en er best bij in willen stappen. Of eens contact opnemen met een modebedrijf en advies vragen. Mag dan dezelfde branche zijn maar hulp kan je overal krijgen!
  14. Erg goed forum voor ondernemers en startende ondernemers! Ik heb een vraag die ik graag wil stellen maar daarvoor moet je eerst 10 berichten plaatsen. Dat vind ik persoonlijk een nadeel. Juist door een topic te openen ontdek je direct de meerwaarde van een forum. Maar...ik zal hier zeker blijven komen. Erg handige site!
  15. internet via de televisie is goedkoper dan een Ipad denk ik. Daarnaast is een Ipad erg mooi maar voor digibeten lastig in gebruiken. Je zit met apps e.d. Internet via TV met daarop je email, nieuws en bijvoorbeeld social media lijkt me voldoende. persoonlijk zou ik het wel toejuichen trouwens! Sinds vorige week ben ik ook Apple verslaafd [mod edit: beide reacties samengevoegd]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.