Jump to content
Gwyneth
Verberg

Input voor flyeractie

vraag

Graag wil ik jullie input voor een flyeractie voor het werven van klanten voor onze dienst: Website abonnement. Ons bedrijf is gevestigd in een klein dorp in het Groene Hart. Het is bij ons gebruikelijk om zaken te doen met mensen uit de omgeving. Ik zal eerst een korte introductie geven van de dienst.

 

Product: Website abonnement

Korte omschrijving: Met het website abonnement bieden we onze klanten de mogelijkheid om in korte tijd een prima website online te hebben. Klanten betalen een vaste prijs per maand. Er worden geen opstartkosten gevraagd. Klanten zijn in een keer klaar want bij de prijs is het onderhoud door ons, en/of via het cms inbegrepen evenals de hosting, domeinnaamregistratie en ontwerp enz. Een klant mag het abonnement na 1 jaar opzeggen. Op dat moment hebben wij de ontwikkelkosten nog niet terugverdiend. De overeenkomst vraagt dus loyaliteit van twee kanten. Wij doen, als Piozum, ons best om onze klanten goed te bedienen. We gaan er van uit dat dat door klanten wordt beloond door bij ons te blijven. Tot nu toe zijn alle klanten gebleven.

Meer informatie vind je op http://www.websiteabonnement.com.

Doelgroep: Winkeliers, zzp'ers, evt. mkb

Opzet van de actie: We willen een geaddresseerde flyer bezorgen bij alle bedrijven rondom onze vestigingsplaats die nog geen website hebben. We zijn ons er van bewust dat mensen ontzettend veel reclamemateriaal ontvangen. Om onze potentiële klanten tot actie te laten overgaan moeten in elk geval volgende onderdelen aanwezig zijn denk ik:

 

[*]pakkende/originele/creatieve slogan zodat je even moet glimlachen als je het leest

[*]kortingscode/bon

[*]benadrukken dat we uit de buurt komen en onze foto plaatsen (zie bijlage); mensen zullen onze gezichten wellicht herkennen.

 

Op dit moment is het nog iets in de trent van: Wilt u een uitgebreide website met een eigen uitstraling, maar geen grote investering doen? En laat u dat bij voorkeur doen door iemand bij u in de buurt? Dan bent u bij ons aan het goed adres!

Verder willen we een aktiecode bijvoegen voor een gratis 1e maand.

 

Graag ontvangen we suggesties voor de pakkende/originele/creatieve slogan, zodat potentiële klanten zin krijgen om met ons een mooie website ontwikkelen voor hun bedrijf.

Ook input in de vorm van andere actie-ideeën of opmerkingen over de website zijn welkom.

 

Als je nog informatie mist, laat het dan even weten, zodat ik het kan aanvullen.

 

Alvast bedankt!

 

Gwyneth en Jan-Pieter

IMG_1773.thumb.jpg.9070afea6176e1c8262583c1dc051873.jpg

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ik zou het simpel houden, dat is ook wat jullie bedrijf wil vertellen. Een basis design voor een vast bedrag per maand en zonder alle poespas. Ik zou best een paar zinnen kunnen verzinnen, maar dat lijkt mij wat te makkelijk. Hebben jullie er wel eens aan gedacht om eens te brainstormen? Gewoon alles opschrijven en achteraf jullie visie en doel er naast leggen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoi!

 

Het gaat niet zozeer om het verzinnen van de slogan. We zijn ook benieuwd naar jullie kennis over marketing. Waar moet een flyer aan voldoen om überhaupt gelezen te worden en aan te zetten tot actie? En is een flyer wel de goede keuze om je klanten te werven? We vragen jullie dus om met ons mee te denken.

 

Wij hebben natuurlijk ook niet stil gezeten ondertussen. Op dit moment is het plan om het op ansichtkaartformaat te doen, zodat mensen nog kunnen denken dat ze een kaart ontvangen van iemand (van vakantie o.i.d.). Voorop komt dan te staan: We kunnen u niet vinden! Voor de voorkant zullen we hierbij een pakkend beeld moeten zoeken. Achterop bieden we meer informatie over ons product.

Om het persoonlijk te maken zullen we voor elk bedrijf dat we aanschrijven alvast een suggestie doen voor een domeinnaam die nog vrij is en bij ze past.

Denken jullie dat dat zou werken, dat mensen überhaupt op de achterkant van die ansichtkaart gaan kijken, en dat ze een kijkje op de website nemen?

 

Groet!

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Gwyneth,

 

mijn eerste gevoel zegt: je uitgangspunten voor een actie kloppen niet. Jullie willen een lokale klantenkring opbouwen, waarom wil je die dan bereiken via een onpersoonlijke weg en denk je dat dat met de huidige zakelijke website lukt? Ik zie geen enkel element wat jullie bindt met jullie nabije omgeving. Dit i.t.t. bijvoorbeeld die foto in het gras. Hoeveel verstand hebben jullie van marketing? Een structurele aanpak ontbreekt ook vaak bij (zeer) kleine ondernemers.

 

Overdenk het plan eens om je in lokale zakelijke omgevingen te storten en je huidige klanten te laten werven tegen een korting die je nu aan nieuwe klanten zou willen geven. Redesign van de huidige website en bijpassende visitekaartjes leveren denk ik meer op. Is jullie prijsstelling haalbaar? Ook voor de (aller)kleinste ondernemers? Hoe zit het met de rechten op de ontwikkelde website bij beëindiging van een abonnement? Dus na betaling van minimaal € 479,40 excl. BTW?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Highio,

 

Bedankt voor je reactie. Ik reageer even puntsgewijs:

 

Jullie willen een lokale klantenkring opbouwen, waarom wil je die dan bereiken via een onpersoonlijke weg (...).

 

Het liefst zou ik de lokale klantenkring natuurlijk opbouwen via persoonlijk contact. Bij winkeliers zal ik uiteraard ook gewoon een keertje binnenstappen. Het oorspronkelijk plan was om de ondernemingen te bellen met de vraag of ik een keertje langs mag komen om de mogelijkheden te bespreken en of we ze informatie mogen toesturen. Je kunt dan later nog eens bellen om te informeren wat ze er van vonden. Langsgaan bij klanten vind ik direct ook het leukst onderdeel van mijn werk :). Met het bel-me-niet register is de belmogelijkheid alleen ineens ingewikkeld en kostbaar geworden. Plan B was de flyeractie.

 

...en denk je dat dat met de huidige zakelijke website lukt? Ik zie geen enkel element wat jullie bindt met jullie nabije omgeving. Dit i.t.t. bijvoorbeeld die foto in het gras

 

Het klopt dat de huidige website een zakelijke uitstraling heeft. Het website abonnement is dan ook bedoeld voor kleine ondernemingen uit het hele land en niet alleen voor die uit de omgeving. De reden dat we een flyeractie doen in de omgeving is dat we gewoon ergens moeten beginnen met klantenwerving. We hebben al een aantal klanten uit de omgeving en we merken dat dat contact heel fijn verloopt. Bij sommige klanten loop ik af en toe even binnen om een foto te maken voor op de website of om te vragen of ze nog een nieuwe actie hebben die ik op de website kan plaatsen. De ondernemingen uit de omgeving zijn dus niet per se de doelgroep van ons website abonnement. Ze zijn wel de doelgroep voor deze flyers. Het is natuurlijk wel een goed idee om op de website van het website abonnement beter te laten zien wie wij zijn, zodat de persoonlijke aanpak wat beter naar voren komt. Daar zal ik eens over nadenken hoe we dat leuk kunnen doen.

 

Hoeveel verstand hebben jullie van marketing? Een structurele aanpak ontbreekt ook vaak bij (zeer) kleine ondernemers.

Wij hebben nauwelijks tot geen verstand van marketing. Tot nu toe hebben we het ook nog niet nodig gehad. Ons bedrijf bestaat al 10 jaar en we hebben nooit om klanten/werk verlegen gezeten. Een structurele marketing aanpak is voor ons uiteindelijk toch onmisbaar. Ik ben net afgestudeerd en nu ook fulltime aan de slag met het bedrijf. Nu we allebei ons masterdiploma op zak hebben willen we graag selectiever worden in het werk dat we aannemen, zodat we allebei het werk kunnen doen waarvoor we zijn opgeleid. We zijn bezig om voor deze activiteiten een business plan te schrijven. Het lastige van de ict-business is wel dat projecten lang kunnen duren en je niet echt een stabiel inkomen hebt. Met het website abonnement proberen we een soort maandinkomen te genereren met werk dat we ook echt nog steeds leuk vinden,

 

Overdenk het plan eens om je in lokale zakelijke omgevingen te storten en je huidige klanten te laten werven tegen een korting die je nu aan nieuwe klanten zou willen geven.

Heel goed! Op dit moment is het al zo dat voor al onze klanten van het website abonnement geldt dat ze zelf een maand gratis krijgen als ze een nieuwe klant aanleveren. Het kan echter geen kwaad om onze klanten daar nog eens aan te herinneren. Nu wordt ze dat verteld op het moment dat ze klant worden bij ons.

 

Is jullie prijsstelling haalbaar? Ook voor de (aller)kleinste ondernemers?

We merkten vaak dat kleine ondernemers moeite hadden met een grote investering ineens. Een vast maandbedrag blijkt tot nu toe voor velen een uitkomst. Daarnaast vinden veel klanten het fijn dat ze mij gewoon even kunnen bellen of een berichtje kunnen sturen als ze willen dat iets aangepast wordt op de website. Zeker winkeliers hebben vaak geen tijd en zin om zich te verdiepen in een CMS, dat er overigens wel bijgeleverd wordt voor klanten die wel zelf met hun website aan de slag willen. Of de prijsstelling haalbaar is? Ik hoop het, ik denk het wel, ik weet het eigenlijk niet. Wat denk jij? We zijn wel van plan ook een goedkopere mogelijkheid te bieden in de vorm van 1 webpagina, een soort digitaal visitekaartje voor pakweg 12,50 per maand.

 

Hoe zit het met de rechten op de ontwikkelde website bij beëindiging van een abonnement? Dus na betaling van minimaal € 479,40 excl. BTW?

Na beëindiging van het abonnement wordt de website offline gehaald. De domeinnaam is altijd geregistreerd op naam van de klant dus dat blijft gewoon van hen. De teksten en het ontwerp van de website kunnen ze zelf opslaan en mogen ze wat ons betreft wel gebruiken. Ze zullen dan wel zelf iemand moeten zoeken die er weer een werkende website van 'bakt'. Het idee is ook dat ze betalen voor een dienst. Bij veel bedrijven heb je voor 39,95 per maand nog niet eens een onderhoudscontract voor je website. Bij ons krijg je de website er wat dat betreft in feite gratis bij!

 

Groet,

Gwyneth

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 157 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept