• 0

Juridische vertegenwoordiging op contracten

Goedenmiddag,

 

Ik ben bezig met het opstellen van een contract tussen twee BV's.

Nu is het volgende model mij bekend als de bestuurder van de BV een natuurlijk persoon is:

 

 

De Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid "Naam bedrijf" gevestigd te "Vestigingsplaats" gelegen aan de "Adres" rechtsgeldig vertegenwoordigd door:

 

De ondergetekenden:

Titel : De heer

Naam : xxx

Voorletter(s) : xxx

Adres : xxx

Postcode : xxx

Woonplaats : xxx

Telefoon : xxx

KvK nummer : xxx

hierna (samen) te noemen “xxx”,

 

 

Maar nu vraag ik mij af hoe dit op te stellen indien de (enig) bestuurder van de BV een andere BV is, in het geval van een holding-werkmij structuur. Hierbij is holding officieel de vertegenwoordiger, is het dan voldoende de gegevens te vervangen door "De Besloten vennootschap "Holding BV"? Of moet deze holding bv in hetzelfde contract weer vertegenwoordigt worden door een natuurlijk persoon zodat je zoiets krijgt:

 

 

De Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid "Naam werkmij" gevestigd te "Vestigingsplaats werkmij" gelegen aan de "Adres werkmij" rechtsgeldig vertegenwoordigd door:

 

De Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid "Holding BV" gevestigd te "Vestigingsplaats holding" gelegen aan de "Adres holding" rechtsgeldig vertegenwoordigd door:

 

De ondergetekenden:

Titel : De heer

Naam : xxx

Voorletter(s) : xxx

Adres : xxx

Postcode : xxx

Woonplaats : xxx

Telefoon : xxx

KvK nummer : xxx

hierna (samen) te noemen “xxx”,

 

 

Graag uw visie hierop, alvast hartelijk dank.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij helemaal duidelijk wat je doet.

 

Wat duidelijk moet zijn is hoe de vertegenwoordiging in elkaar zit. Naar mijn smaak laat je dat duidelijk zien. De natuurlijke persoon vertegenwoordigd de holding, de holding vertegenwoordigd de werk-B.V. (controleren bij de KvK)

 

In notariele akten draaien wij het precies om, logsicherwijs daarom ook in onderhandse stukken.

 

Ondergetekenden:

 

naam, geboren te op, wonende te , te dezen handelende in zijn hoedanigheid van (zelfstandig) bevoegd directeur van de te [plaats] gevestigde en te [plaats], adres, postcode kantoorhoudende besloten vennootschap XXX, kvk nummer, en zodoende deze vennootschap rechtsgeldig vertegenwoordigende krachtens haar statuten, welke laatsgenoemde besloten vennootschap handelt in haar hoedanigheid van ... etc

 

Je komt er wel uit!

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Even voor mijn beeldvorming, de twee manier compleet uitgewerkt zal dan worden:

 

 

De ondergetekenden:

Titel : De heer

Naam : xxx

Voorletter(s) : xxx

Adres : xxx

Postcode : xxx

Woonplaats : xxx

Telefoon : xxx

KvK nummer : xxx

 

te dezen handelende in zijn hoedanigheid van (zelfstandig) bevoegd directeur van de te Holdingplaats gevestigde en te Holdingplaats, adres, postcode kantoorhoudende besloten vennootschap “Holding B.V.”, kvk nummer, en zodoende deze vennootschap rechtsgeldig vertegenwoordigende krachtens haar statuten,

 

welke laatstgenoemde besloten vennootschap handelt in haar hoedanigheid van (zelfstandig) bevoegd bestuurder van de te Werkmijplaats gevestigde en te Werkmijplaats, adres, postcode kantoorhoudende besloten vennootschap “Werkmij B.V.”, kvk nummer, en zodoende deze vennootschap rechtsgeldig vertegenwoordigende.

 

hierna (samen) te noemen “xxx”,

 

 

 

 

Is dit correct?

Heeft het verschil tussen deze twee manieren nog consequenties qua juridische werking of is laatstegenoemde puur de meest gangbare manier van werken?

Link naar reactie
  • 0

Helemaal correct! Veel netter en correcter verwoord dan ik vaak zie komen uit de doe-het-zelf-hoek. ;D

 

Hoe je het verwoord heeft geen juridische betekenis, als het er maar goed staat. De vertegenwoordiging goed opschrijven betekent dat je het moet controleren. Controle betekent achteraf geen gedonder.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.