Ik ben bezig met het opzetten van een aantal verdienmodellen voor een productontwikkeling met de volgende eigenschappen:
- Managementtool (van operationeel management tot strategisch management niveau)
- ASP/SAAS --> volgens cloud computing model
- Gebruikersdoelgroep: middelgrote-grote-internationale ondernemingen in project-, bouw- en vastgoedontwikkeling
- Waarschijnlijk ondergebracht in een BV, waarbij het concept, het idee en de processen door mijzelf ingebracht worden (met mijn BV), de systeemarchitectuur door een partner en het platform door een bekende softwarebouwer.
- Totale initiële investering circa € 200.000,-
Nu kan ik een aantal methoden verzinnen om er geld mee te verdienen:
- Maandlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Kwartaallicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting)
- Jaarlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Afkopen gebruik per medewerker(sgroep) excl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Implementatiekosten voor PoC (vastgesteld bedrag), try-before-you-buy met 'no-cure-less-pay' principe
- Implementatiekosten per nieuw bouw-ontwikkelproject (vastgesteld bedrag)
- Updates
Nou hebben wij al een marktonderzoek(je) gedaan bij de gebruikers en de interesse is zeer aanwezig.
Vraag 1: wat zouden redelijke prijzen zijn om te vragen?
vraag 2: hebben jullie nog meer ideeën voor verdienmodellen?
Je kunt de wind niet veranderen; maar de stand van de zeilen bepaal je zelf.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rpeterse
rpeterse
Allereerst: uit het volgende topic heb ik al iets aan info gevonden, alleen niet voldoende: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=27911
Ik ben bezig met het opzetten van een aantal verdienmodellen voor een productontwikkeling met de volgende eigenschappen:
- Managementtool (van operationeel management tot strategisch management niveau)
- ASP/SAAS --> volgens cloud computing model
- Gebruikersdoelgroep: middelgrote-grote-internationale ondernemingen in project-, bouw- en vastgoedontwikkeling
- Waarschijnlijk ondergebracht in een BV, waarbij het concept, het idee en de processen door mijzelf ingebracht worden (met mijn BV), de systeemarchitectuur door een partner en het platform door een bekende softwarebouwer.
- Totale initiële investering circa € 200.000,-
Nu kan ik een aantal methoden verzinnen om er geld mee te verdienen:
- Maandlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Kwartaallicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting)
- Jaarlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Afkopen gebruik per medewerker(sgroep) excl updates (en natuurlijk staffelkorting):
- Implementatiekosten voor PoC (vastgesteld bedrag), try-before-you-buy met 'no-cure-less-pay' principe
- Implementatiekosten per nieuw bouw-ontwikkelproject (vastgesteld bedrag)
- Updates
Nou hebben wij al een marktonderzoek(je) gedaan bij de gebruikers en de interesse is zeer aanwezig.
Vraag 1: wat zouden redelijke prijzen zijn om te vragen?
vraag 2: hebben jullie nog meer ideeën voor verdienmodellen?
Je kunt de wind niet veranderen; maar de stand van de zeilen bepaal je zelf.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag