Jump to content

Jesse Meijers

Senior
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Jesse
  • Last name
    Meijers
  • Company or organization name
    -Z- Innovative Technology
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.youngentr

Company info

  • Branch
    Innovatie & concepten
  1. Uitgaan van win-win. Dat houdt dus even heel kort in dat jij hen niets te kort doet, maar ook zeker jezelf niet! Uit je verhaal maak ik enigszins op dat het qua verdeling niet gaat lukken. Wat je dan kunt doen is een andere oplossing zoeken, dus bijvoorbeeld 60/20/20, met als extra afspraak dat de reeds gemaakte uren van beide heren vergoed zullen worden tegen tarief X (aantal uren ook meteen vastzetten!), zodra er geld is verdiend. Ik zou overigens huiverig zijn voor 40/30/30 als je de controle niet wilt verliezen, want 30+30 is 60 en dat kan dus betekenen dat ze je overrulen bij beslissingen. Succes! PS: Neem het leermomentje even mee: altijd vooraf goede, vastgestelde afspraken (in contractvorm, op schrift, ondertekend!) maken. Ook wanneer het vrienden/familie/kennissen zijn!
  2. Dat is natuurlijk ook waar de zoekmachine voor bedoeld is, de bezoekers. Voor aanbieders heeft Google immers AdWords... ;) kan ook nog wel eens de achterliggen gedachte zijn (deels) door het nog onvoorspelbaarder te maken en eigenlijk volledig onzichtbaar op welek positie je staat wordt je bijna gedwongen om adwords te gaan gebruiken om je zichtbaarheid te garanderen. kan dat je op een gegeven moment gaat adverteren op zoekwoorden waarop je bij veel mensen al op nr1 staat maar dat zelf niet kan zien. Daar heeft Google dan weer de zoekwoord-analyse tool voor natuurlijk...
  3. Sorry maar: JIJ vindt het belangrijk. Wellicht dat anderen dat niet vinden en je opmerking is nogal uit de lucht gegrepen (wat niet wil zeggen dat deze niet waar is). Het ligt ook heel erg aan wat voor bedrijf je runt. Als je zoals veel ondernemers hier een eenmanszaak hebt (je bent bijvoorbeeld ZZP-er) dan is het wellicht heel fijn om je 06 te geven. Heb je een bedrijf met meer lagen, wil je misschien graag dat men de 1e lijn belt en niet direct jou. Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen en deze alleen op tijden dat JIJ beschikbaar wilt zijn doorschakelen naar je mobiel. Heb je meteen geen gedoe met netnummers meer als je gaat verhuizen en bovendien kun je er in no-time een helpdesk achter plakken, of juist weghalen.
  4. Een goed alternatief is gewoon geld overboeken via je bankrekening. Dat kan echt heel gemakkelijk, ik heb laatst nog geld overgemaakt naar Amerika op deze manier (ik bankier overigens bij de Rabo). Het enige dat ik nodig had was het SWIFT/BIC nummer, rekeningnummer van de Amerikaanse rekening (IBAN kennen ze daar niet), de naam van de persoon en wat adresgegevens. Ook moet je voor Amerika een wire-transfer nummer hebben, die kun je opzoeken op een site (Rabo linkt hier naar in het overschrijf scherm, erg handig!). Mocht je PayPal willen blijven gebruiken dan kan ik je aanraden om het als extra rekening te zien en dus gewoon geld er op laten staan. Maakt voor je boekhouding niet uit, is gewoon een extra bankrekening (je kunt maandoverzichten uitdraaien). Succes!
  5. Met alle respect, maar volgens mij moet je gewoon betalen. Je verkoopt luxeproducten zoals je zegt en dus is je kwaliteit belangrijk. Dan ga je dus niet met een inelkaar gehangen opensource oplossing aan de haal. Een aangezien dit nogal een nichemarkt is, ga je denk ik geen OSS project (ik neem aan dat je gratis bedoelt) vinden met honderden programmeurs die heel actief zijn. Je zou er in dat opzicht dus beter aan doen om een stuk software te kopen van een leverancier die er ook garanties en ondersteuning bij biedt. Vinden je klanten ook wel de moeite. Het is nu eenmaal zo dat je in de meeste gevallen niet voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten, helaas.
  6. Het probleem is gewoon dat mensen Outlook willen gebruiken en niet Firebird of andere software. Outlook werkt namelijk gewoon erg goed voor het gros van de mensen. En als je dus Outlook gebruikt, wil je Exchange, geen OSS software die het protocol niet voor 100% steunt. OSS is goed voor sommige doeleinden, maar om deze markt open te breken is een OSS totaaloplossing nodig. Dus een complete office suite die beter is dan MS Office, inclusief Outlook vervanger en een Exchange vervanger. En dat alles moet naadloos samenwerken.
  7. Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb in deze markt. Dus doe met mijn advies wat je wilt. Wel heb ik me er al ongeveer een jaar in verdiept, dus hopelijk kan mijn mening je helpen. De aanname die hier wordt gedaan is dat de huizenmarkt stijgt. Dat is leuk zo'n aanname en je zou het ook denken omdat we allemaal opgevoed zijn met dat idee. Maar feit is dat dit lang niet zeker is en ik zou dus zelf ook nooit in vastgoed investeren om kapitaalwinst te maken (voor de goede orde, ik investeer in andere zaken, namelijk bedrijven, maar daar geldt voor mij hetzelfde voor!). Ik ga hier geen uitgebreid betoog houden waarom dit niet zo is, maar wellicht kun je zelf een aantal redenen bedenken. Wat ik wel een heel goed idee vind is kopen om te verhuren. Reden: cashflow. Cashflow is zeker, kapitaalwinst niet. Kapitaalwinst is namelijk gebaseerd op een mening, namelijk de mening dat je huis bedrag X waard is en dat is pas zeker wanneer je het verkoopt. Huurinkomsten zijn gewoon centjes in je zak. Simpel. Verder moet je goed nadenken over het investeren met je eigen geld, zeker als je wel voor die kapitaalwinst gaat (bovenop huurinkomsten kan dat natuurlijk heel goed!). Hier een rekenvoorbeeld: Eigen investering: 100.000,- Lening bank: 0,- Kosten huis: 100.000,- Verkoop (over 1 jaar?): 120.000,- Waardestijging: 20.000,- Winst: 20.000,- Return on Investement: 20% (20.000/100.000) Maar het kan ook zo: Eigen investering: 10.000,- Lening bank: 90.000,- Rentekosten: 9.000,- (10%) Kosten huis: 100.000,- Verkoop (over 1 jaar?): 120.000,- Waardestijging: 20.000,- Winst: 11.000,- Return on Investement: 110% (11.000/10.000) Het is natuurlijk wel risicovoller, maar het is wel veel krachtiger. Maar goed, mocht je alleen naar het nettobedrag kijken dan moet je zelf investeren.
  8. Wat voor mij heel belangrijk zou zijn: wat is het voordeel voor de mensen die het geven? Wij doen ook wel vaak aan samen kado's maar zamelen gewoon geld in en geven dan een kado. Als ik een bon wil geven kan ik dat ook op die manier doen, met reeds bestaande bonnen. Wellicht begrijp ik je concept niet hoor. Het feit dat die webshops meewerken is logisch, er zit nul risico aan en als het loopt hebben ze meer omzet. Maar dat betekent nog niet dat het concept een succes is. Ik vind ook de opmerking hierboven heel belangrijk: wat als het niet loopt? Kan ik dan die kaart nog wel inwisselen?
  9. Als jij denkt dat die extra 2% een goede investering is, zou ik me geen zorgen maken om die laatste 0,1%. Joost zijn rekenvoorbeeld is erg mooi, maar uiteindelijk gaat het hier om: wil je meer van het bedrijf hebben? Als je nu ook 10% extra zou kopen, moet je het dus gewoon doen. Ik zou nooit stilstaan bij dit soort magere besparingen van 100 - 200 euro als het een bedrijf is waar ik in de loop van de tijd veel meer geld aan kan verdienen. Zeker als ik er op den duur nog meer aandelen in wil kopen.
  10. Ik denk dat je beter even kunt terugkomen wanneer er ook content in staat. Nu moet je telkens dingen uitleggen die straks al werken. Dat is natuurlijk niet handig. Verder vind ik de landingpagina rete-irritant. Leuk voor de eerste keer dat ik er kom maar mocht ik er nogmaals komen dan wil ik gewoon naar het menu. Dus moet ik elke keer klikken om door te mogen. Ik kan ook niets anders dan klikken op die eerste pagina, zelfs al zouden er foto's staan... Qua design vraag ik mij af of het bij je doelgroep past, maar dat weet jij vast beter dan ik.
  11. Even snel gekeken. Ik vind dat de site helder in elkaar zit (is volgens mij ook een standaard pakket). De categorieen zijn duidelijk gekozen zodat ik snel zou kunnen vinden wat ik zoek, dat is erg belangrijk. Wat ik wel zou doen, is op de acties pagina de prijs er bij zetten. Gratis is leuk, maar wat betaal ik nou voor het geheel dan? Nu moet ik nog naar het hoofdartikel op zoek.
  12. Wat een redelijke prijs is hangt natuurlijk af van het voordeel (lees winst/kostenbesparing) die jouw software voor de klant biedt. Dus dat kun jij beter beantwoorden dan wij hier op het forum. Wat betreft verdienmodellen heb je zo'n beetje alles wel gehad qua traditionele software verdienmodellen. Het gaat er niet zozeer om of je er 'nog een' kunt bedenken maar meer wat er aansluit bij de klant. Een voorbeeld. Stel dat jouw software transacties doet van het een of ander, dan kun je bijvoorbeeld per transactie in rekening brengen. Dit heeft een voordeel en een nadeel voor jouw klant. Voordeel is dat ze makkelijk de kosten per transactie kunnen bepalen. Dit is in sommige sectoren erg van belang omdat ze gewoonweg met een maximumprijs per transactie werken. Sluit dus goed aan op de markt. Het nadeel is dat de kosten omhoog gaan met het aantal transacties. Vanuit jouw klant gezien is het dus niet een prettig schaalbaar model. Dit soort voor- en nadelen kun je bij alle modellen bedenken, toepasbaar op jouw doelgroep. Doe dat, kies de beste en gaan met de banaan. Het is belangrijker om gewoon met de klanten om tafel te gaan zitten en een voorstel te doen dan om er dagen over te piekeren. Als de interesse er is (en ik neem aan dus ook het financiele voordeel voor de klant) dan kom je er met betrekking tot de prijs wel uit. Stel bijvoorbeeld samen een businesscase op.
  13. Maar als het meer kost per bestelling (dus ik maak minder winst) echter ik krijg bij Kelkoo voor die hogere prijs ook wel een goed bereik. Op dat gebied concureer je dus niet naar mijn mening. Al met al vind ik gewoon dat er een businessplan mist. Er zijn zoveel mensen die denken dat ze het gat in de markt hebben gevonden maar dan niet de moeite nemen om een business plan te schrijven om het ook te onderbouwen. Begin daar eens mee, dat maakt denk ik je hele verhaal (ook voor jezelf) een stuk helderder.
  14. Kijk anders eens naar Concrete5 (http://www.concrete5.org), dat is een OpenSource CMS dat in principe zeer vriendelijk is voor het onderhoud. Joomla daarentegen vind ik een ramp, dat is geen CMS naar mijn mening maar een programmeerplatform.
  15. Ik vind het een erg leuk idee! Wat wel lastig is is natuurlijk je eigen site op je eigen site af te tellen ;) Wat betreft bekendheid onder starters zijn er denk ik drie belangrijke ingangen. De ene heb je al, namelijk de KvK. Bij de KvK wil je een folder in het starterspakket hebben. Elke ondernemer moet namelijk bij de KvK zijn en bijna allemaal krijgen ze zo'n starterspakket. De tweede is naar mijn mening banken. Heel veel banken hebben ook een starterspakket voor ondernemers, dus daar kun je dezelfde folder in stoppen als bij de KvK. Als derde optie kun je kijken of je website ontwikkelaars kunt bereiken. Ik weet niet hoe/of je geld gaat vragen voor je service, maar je zou bijvoorbeeld met een commissie kunnen werken als de ontwikkelaar de site bij jullie aanmeldt. Succes met dit leuke concept! Mocht je nog meer vragen hebben, bijvoorbeeld over een businessplan, mail maar. Of nog beter: ook hier posten :)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept