rpeterse

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Voornaam
    Reinder
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    QMF bv
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

rpeterse's trofeeën

  1. Hmmzz: vandaar dat ik e.e.a. uitgeveegd had en alleen die 'ene' twee W's liet zien, ter ondersteuning van mijn verhaal. Het doel van mijn topic: even klankborden of ik nou gek ben denk ik. Blijkbaar niet. Dus wat mij betreft kan ie weer gesloten worden :) Natuurlijk wil ik geen inhoudelijke input voor mijn opdracht. Meer de opmerking c.q. vraag: is dit nou een uitzondering of zien we dit wel vaker bij grote 'gelaagde' orgnanisaties terugkomen?
  2. Het wordt nog leuker Het huidige plan heeft geen onderbouwing voor de SWOT en KSF en KPI's... Trouwens het lijkt erop dat dit plan enigszins gebruikt is om een interne strategie op te zetten: externe, interne analyse etc. Mijns inziens heb je dit al eerder duidelijk in beeld gekregen (business case, business plan of een strategisch jaarplan o.i.d.) en wordt één van de activiteiten het bepalen van je marktbenadering. Voor de marktbenadering externe analyse (markt analyse, trendanalyse, concurrentieanalyse, vendorrating etc etc) gevolg op bepaling strategische capacateit en portfolioanalyse met als conclusie: deze markt met deze producten op deze wijze benaderen. Wie verbetert mij :)
  3. Beste mensen, Ik ben gevraagd om voor een BU het markbenaderingsplan te updaten. Het betreft BU 2 in de volgende kerstboom: Nu kom ik tot mijn stomste verbazing achter het feit dat er geen jaarplan is voor de divisie of de werkmaatschappij waar de BU deel van uitmaakt. Op groepsniveau zijn er wel wat jaarverslagen en is er een strategienota aanwezig (ja dit gebeurt inderdaad ook binnen een concern van meer dan 1.000.000.000 omzet). Nu is mijn stelling: een marktbenaderingsplan kun je toch eigenlijk pas maken als je de kaders van je werkmaatschappij en je BU uitgezet hebt (in bijvoorbeeld een jaarplan?). Ik wil met alle liefde een marktbenaderingsplan maken (en lekker factureren natuurlijk), maar kan deze eigenlijk aan geen enkele concrete doelstelling optuigen. Behalve de strategie op concernniveau.... Dit voelt voor mij alleen een beetje als het kiezen tussen een olietanker en houten vlet zonder te weten waar ik 'm voor ga gebruiken of waar ik heen ga... Ligt dat aan mij?
  4. Watvoor scherm resolutie gebruik jij thuis? Waarschijnlijk heb je een groot scherm (20-26") met een resolutie van minimaal 1920x1600 pixels. Je moet een resolutie gebruiken die hoger ligt dan mijn laptop. Om te zorgen dat er niets weg valt moet ik mijn browser scherm uitzoomen naar 75%! Dit is zeer onhandig, want je site is gemaakt om 'als geheel' te zien en hij valt weg als ik mijn browser scherm op 100% heb staan. Dit terwijl ik op mijn 15" laptop schermpje toch ook al een resolutie heb van 1440x900 pixels. Wat ik dus uitgebreid probeer te zeggen: zorg dat je site goed weergegeven wordt op schermen met een lagere resolutie, omdat meer mensen een kleiner scherm gebruiken en/of een laptop. Kijk naar de maximale breedte van de frames/tabels die je gebruikt. Zet dit op maximaal 1000 pixels (is ongeveer net zo breed als het tabel waarin dit forum staat)
  5. Ik ben het hier mee eens. Dat merk ik zelf ook. Juist door het gebruik van schema's, tabellen, tekst en plaatjes/screens volgens jouw huisstijl creëer je een identiteit. Dit geldt ook in vis-a-vis communicatie: 90% wordt bepaald door houding, gedrag en uitstraling (met een mooi woord 'de betrekking') en maar een schamele 10% door de inhoud. Goed dat je daarin investeert. Ik denk dat Ruben alleen ook wilde aangeven dat het om evenwicht moet gaan. Perfecte uitstraling wat niet onderbouwd is met voldoende inhoud wordt afgeschoten door kenners. Sterker nog: kenners voelen zich daardoor vaak persoonlijk geraakt of getriggerd om te gaan letten op minpuntjes. Kenners schieten vervolgens door naar de 'kenniskant' en zullen vervolgens e.e.a. af doen als: weer zo'n marketing blaadje. Daardoor vind ik het heel sterk dat je je kwetsbaar hebt durven opstellen door een eerste versie hier neer te leggen. Dat helpt om het evenwicht te vinden. Want: in de veelheid van raadgevers ligt wijsheid verscholen...
  6. Jesse, dank je wel .Je hebt gelijk. Ik dacht: laat ik nog even de boer om te gaan of ik iets over het hoofd gezien heb qua verdienen op dit soort tools.
  7. Allereerst: uit het volgende topic heb ik al iets aan info gevonden, alleen niet voldoende: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=27911 Ik ben bezig met het opzetten van een aantal verdienmodellen voor een productontwikkeling met de volgende eigenschappen: - Managementtool (van operationeel management tot strategisch management niveau) - ASP/SAAS --> volgens cloud computing model - Gebruikersdoelgroep: middelgrote-grote-internationale ondernemingen in project-, bouw- en vastgoedontwikkeling - Waarschijnlijk ondergebracht in een BV, waarbij het concept, het idee en de processen door mijzelf ingebracht worden (met mijn BV), de systeemarchitectuur door een partner en het platform door een bekende softwarebouwer. - Totale initiële investering circa € 200.000,- Nu kan ik een aantal methoden verzinnen om er geld mee te verdienen: - Maandlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting): - Kwartaallicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting) - Jaarlicentie per medewerker(sgroep) incl updates (en natuurlijk staffelkorting): - Afkopen gebruik per medewerker(sgroep) excl updates (en natuurlijk staffelkorting): - Implementatiekosten voor PoC (vastgesteld bedrag), try-before-you-buy met 'no-cure-less-pay' principe - Implementatiekosten per nieuw bouw-ontwikkelproject (vastgesteld bedrag) - Updates Nou hebben wij al een marktonderzoek(je) gedaan bij de gebruikers en de interesse is zeer aanwezig. Vraag 1: wat zouden redelijke prijzen zijn om te vragen? vraag 2: hebben jullie nog meer ideeën voor verdienmodellen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.