Ik ben gevraagd om voor een BU het markbenaderingsplan te updaten. Het betreft BU 2 in de volgende kerstboom:
Nu kom ik tot mijn stomste verbazing achter het feit dat er geen jaarplan is voor de divisie of de werkmaatschappij waar de BU deel van uitmaakt. Op groepsniveau zijn er wel wat jaarverslagen en is er een strategienota aanwezig (ja dit gebeurt inderdaad ook binnen een concern van meer dan 1.000.000.000 omzet).
Nu is mijn stelling: een marktbenaderingsplan kun je toch eigenlijk pas maken als je de kaders van je werkmaatschappij en je BU uitgezet hebt (in bijvoorbeeld een jaarplan?).
Ik wil met alle liefde een marktbenaderingsplan maken (en lekker factureren natuurlijk), maar kan deze eigenlijk aan geen enkele concrete doelstelling optuigen. Behalve de strategie op concernniveau....
Dit voelt voor mij alleen een beetje als het kiezen tussen een olietanker en houten vlet zonder te weten waar ik 'm voor ga gebruiken of waar ik heen ga... Ligt dat aan mij?
Je kunt de wind niet veranderen; maar de stand van de zeilen bepaal je zelf.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rpeterse
rpeterse
Beste mensen,
Ik ben gevraagd om voor een BU het markbenaderingsplan te updaten. Het betreft BU 2 in de volgende kerstboom:
Nu kom ik tot mijn stomste verbazing achter het feit dat er geen jaarplan is voor de divisie of de werkmaatschappij waar de BU deel van uitmaakt. Op groepsniveau zijn er wel wat jaarverslagen en is er een strategienota aanwezig (ja dit gebeurt inderdaad ook binnen een concern van meer dan 1.000.000.000 omzet).
Nu is mijn stelling: een marktbenaderingsplan kun je toch eigenlijk pas maken als je de kaders van je werkmaatschappij en je BU uitgezet hebt (in bijvoorbeeld een jaarplan?).
Ik wil met alle liefde een marktbenaderingsplan maken (en lekker factureren natuurlijk), maar kan deze eigenlijk aan geen enkele concrete doelstelling optuigen. Behalve de strategie op concernniveau....
Dit voelt voor mij alleen een beetje als het kiezen tussen een olietanker en houten vlet zonder te weten waar ik 'm voor ga gebruiken of waar ik heen ga... Ligt dat aan mij?
Je kunt de wind niet veranderen; maar de stand van de zeilen bepaal je zelf.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24917-marktbenaderingsplan-maar-geen-jaarplan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag