• 0

minimaal uurtarief ??

mijn arbeidscontract wordt niet verlengd, en ik sta binnenkort op straat, ik wil nu een import/groothandel beginnen, maar tijdens het opstarten wil ik als ZZP aan de slag, er zijn voldoende opdrachtgevers om aan de VAR eisen te voldoen etc.

 

Ik wil tijdelijk uitkomen op een netto inkomen van € 2000,- er van uitgaande dat ik 35 uur per week in rekening kan brengen, welk uurtarief kan ik dan minimaal in rekening brengen ???, verder zijn er geen kosten, verzekeringen en gereedschappen nodig voor de werkzaamheden.

 

het gaat alleen maar om een richtlijn ik ben mij er van bewust dat uiteindelijk zaken als het inkomen van mijn partner e.d ook om de hoek komen kijken, maar het gaat mij er sec om wat voor een omzet (ex btw) ik moet draaien om uiteindelijk uit te komen op die 2000 netto, rekeninghouden met aftrek zelfstandige inkomstenbelasting etc.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even grofweg: netto inkomen keer twee plus andere onkosten gedeeld door aantal te declareren uren per maand. Dan weet je je uurtarief.

 

In jouw geval: (2000 x 2 + 0) / (4 x 35) = 28,50. dus zeg 30 euro per uur.

 

Maak daar 40 van en dan zit je wel beetje safe. Ik weet je werkzaamheden niet, maar in veel branches is dat een prima uurtarief.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

maar wat als ik slechts €20,- per uur ga bereken, ik moet omdat voor de werkzaamheden geen speciale kwaliteiten vereist zijn wel interessant zijn voor mijn opdrachtgevers (slopen, puin ruimen) zal ik dan in een lager tarief vallen en alsnog netto op die 2000 uitkomen ?

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat je met 20 net op de 2000 netto uit gaat komen, maar denk het niet.

 

Een (lange) maand heeft ongeveer 22 werkdagen en jij bent 7 uren per dag declarabel. Dat is 154 uren per maand. Je moet dan 2000 / 154 = 13,- netto per uur vragen. Tel hierbij op je belasting en sociale premies en je zit al snel boven de 18,- (uitgaande van circa 40%, wat voorzichtig is). En dan heb je nog geen rekening met je kosten gehouden en ben je ook niet verzekerd voor ongevallen o.i.d. Denk ook na over evt. leegloop uren. De uren dat je geen werk hebt.

 

Een andere optie is wat meer uren maken...

Link naar reactie
  • 0

Als TS op basis van projecten een totaalprijs voor de uitvoer van de werkzaamheden geeft en op basis van ervaring weet dat hij deze werkzaamheden een x% sneller dan een ander kan uitvoeren kan hij natuurlijk best op een uurtarief uitkomen dat hoger is dan het 'gangbare' tarief voor dat type werkzaamheden.

 

Werkt hij echter puur op uurbasis dan wordt het al een heel stuk moeilijker om boven dit 'gangbare' uurtarief uit te komen.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.