Ik zal me even voorstellen, ik ben Bas, en ik ben 15 jaar en woon in eindhoven. Ik zit momenteel in 4 VMBO, en ik wil graag een klein bedrijfje oprichten. Het moet een computer helpdesk worden, op afstand. Dus mensen nemen contact op, stellen hun vraag of geven hun probleem, en ik ga dan op afstand deze computer(s) overnemen, en dan het probleem oplossen. Nu heb ik een aantal vragen:
1. Kan ik uberhaubt een bedrijfje starten met mijn 15 (2 maanden 16) jaar, en hoe werkt dit met verantwoordelijkheid?
2. Moet ik mij opgeven bij de KvK, zo ja, hoeveel gaat dit kosten?
3. Moet ik ook als klein bedrijfje BTW gaan betalen over deze 'service'?
4. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet gaan houden?
5. Is het dan ook eventueel mogelijk werknemers(klinkt zo leuk) aan te nemen?
6. Wat adviseren jullie qua betalingswijze voor de klant?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
basekb
basekb
Hallo,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Bas, en ik ben 15 jaar en woon in eindhoven. Ik zit momenteel in 4 VMBO, en ik wil graag een klein bedrijfje oprichten. Het moet een computer helpdesk worden, op afstand. Dus mensen nemen contact op, stellen hun vraag of geven hun probleem, en ik ga dan op afstand deze computer(s) overnemen, en dan het probleem oplossen. Nu heb ik een aantal vragen:
1. Kan ik uberhaubt een bedrijfje starten met mijn 15 (2 maanden 16) jaar, en hoe werkt dit met verantwoordelijkheid?
2. Moet ik mij opgeven bij de KvK, zo ja, hoeveel gaat dit kosten?
3. Moet ik ook als klein bedrijfje BTW gaan betalen over deze 'service'?
4. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet gaan houden?
5. Is het dan ook eventueel mogelijk werknemers(klinkt zo leuk) aan te nemen?
6. Wat adviseren jullie qua betalingswijze voor de klant?
Alvast bedankt allemaal,
Bas
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23977-starten-van-ee-klein-bedrijfje/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag